En gör så gott en kan...

För länge, länge sen upptäcktes att jag har fel på mitt balanssinne
 
 
Läkarens förslag till behandling var att försöka träna upp den.
 
 
Och hur gör man detta?
 
 
Enligt samme doktor skulle ridning vara en bra övning.
 
 
Jag hade bara suttit på en häst en gång tidigare i livet, men anmälde
mig till en ridskola. För vuxna...
 
Jag gillar inte hästar och har en himla respekt för alla dess delar och alla sidor på den.
 
 
Allra, allra värsta lektionen var den då vi själva skulle sadla och sen rida.
 
 
Att gå in i det lilla, lilla båset med den stora, stora hästen var en mardröm.
Naturligtvis blåste "min" häst upp magen så att jag sedan gled från sida till sida.
 
Under det år jag gick på ridskolan krävde jag att det skulle gå
en stallflicka brevid och hålla i hästen.
Därför blev farten aldrig så hög men nån enstaka hiskelig gång blev det trava av.
 
 
 
Medan de andra kursdeltagarna avancerade till att få hoppa fick
jag och "min" häst kliva över en pinne som låg på marken osv.
 
Efter ett år blev jag gudskelov gravid och tog det ansvarsfulla
beslutet att det nu, äntligen, var läge att sluta med tortyren
 
 
 
 
 
Tacka vet jag
 
hundar
 
 
 
och
 
 
och min tös förstås
 
Och balanssinnet blev inte mycket bättre....
 
 

Kommentarer
Postat av: Decdia

Fast jag tror att du inte längre anses vara nyförlöst så det är helt okej att börja rida igen...

Svar: F-n då måste jag ju bli gravid igen. Det är den enda godkända anledningen att slippa undan...
Gilla Olsson

2013-04-15 @ 13:47:01
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Decdia

Först! Har folk ett jobb att sköta eller? ;)

Svar: Jag undrar om jag har det............Grattis
Gilla Olsson

2013-04-15 @ 13:48:14
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Småländskan

Nä nä nä, här finns inget jobb att sköta, så jag kommenterar istället!
På min tid, för ca 100 år sedan, hade jag också en häst! Men den red jag aldrig på,jaq bara älskade den och mockade efter den, ryktade den, sen lät jag de fina rika flickorna rida på den. Jag var tyvärr inte nån av dem.

Svar: Och mitt jobb är, idag, så himla trist att jag gärna flyr hit.Men varför red du inte på din egen häst??? Tänk att ha så mycket jobb med den och sen inte göra det "roliga" (?).
Nä, jag tillhörde/tillhör inte heller de rika flickorna, men jag vet inte om jag beklagar detta faktum ;)
Gilla Olsson

2013-04-15 @ 14:06:07
Postat av: Småländskan

Du moi, ska vi gå på en gravidskola? Då kanske vi kan bli unika, kanske t.o.m. börja rida igen?

Svar: Gravidskola, låter..... mysigt. Rider man på en sån skola??Ha ha ha ha
Gilla Olsson

2013-04-15 @ 14:07:42
Postat av: Karin Lygnersjö

Haha, ditt inlägg fick mig verkligen att le, tack för en bra start på denna dagen ;)

Svar: Var så god, Det är bara att bjuda igen ;)
Gilla Olsson

2013-04-15 @ 14:10:02
URL: http://karinlygnersjo.blogg.se
Postat av: Decdia

Världens äldsta var väl runt 70 så du är ju rena ungdomen!

Svar: Med lite "hjälp" kan man nog hålla på länge än. Sara fick väl sin hjälp uppifrån - på nåt sätt.
Gilla Olsson

2013-04-15 @ 14:15:27
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Småländskan

Sara födde ju Isak när hon var 90! Så moi och jag ligger kanske lite i lä, men bara lite... i alla fall jag!

Svar: Vi ligger i lä, men för min del får Sara gärna behålla rekordet ;)
Gilla Olsson

2013-04-15 @ 14:48:43
Postat av: ♥ Carina ♥

Hästar håller jag mig undan. Dom har en konstig inverkan på mig. Jag blir snuvig och ögonen rinner och kliar... ja, jag är allergisk!
Jag brukar säga, hellre 200 hästar i garaget än 1 i stallet ;)
Kram

Svar: Man ska inte säga så men jag önskar nästan att jag var allergisk. Så slipper jag bli gravid för att slippa dem.Men jag håller med dig om vilka hästar jag föredrar!
Kram
Gilla Olsson

2013-04-15 @ 17:16:02
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Ahh, kanske därför jag har rätt god balans då.
Red mycket i yngre år och hade egna hästar.
Men idag är jag alldeles för feg! En käpphäst duger gott!

Svar: En käpphäst kan man kanske också träna med/på. Få se om jag orkar testa...
Gilla Olsson

2013-04-15 @ 18:10:54
URL: http://farmoringrids.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Vi hade ju hästar när jag var liten, och jag har ridit långt upp i vuxen ålder, men inte längre. Däremot tycker jag att det är jättefina djur och klämmer dom gärna på den mjuka näbben :-)

Svar: Just det - näbben!?! Inte konstigt man tycker hästar är mysko! ;)
Gilla Olsson

2013-04-15 @ 18:20:00
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Znogge

I vissa lägen är det nog bättre att vara i obalans ;-)

Trevlig kväll!

Svar: Som att välja mellan pest och kolera..
Det samma!
Gilla Olsson

2013-04-15 @ 19:52:52
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: esterii

Hej, kikar in som ny och ser mig runt, hittade ingen beskrivning på dig men läser in mig på dig istället. Nåväl kikar vidare lämnar ett spår och hoppas du vill göra detsamma. Allt gott..

Svar: Du får nog läsa in lite för nån presentation har jag svårt att göra i sammanfattning. Men vissa av mina inlägg berättar en hel del om vem/vad jag är för en.Har varit inne och kollat dina blogg - den verkar intressant så jag återkommer.
Gilla Olsson

2013-04-15 @ 22:00:59
URL: http://www.esterii.blogg.se
Postat av: Mita

Haha...jag skrattar högt för mig själv här,ja gubben har gått och lagt sig, och tro nu inte att jag skrattar åt din obalans. Nej din story,och jag ser framför mig hur du och hästen "hoppar" över den lilla pinnen...**
Tråkigt med din yrsel,hoppas den har blivit bättre med åren..
Kramiz***

Svar: Ja, du jag skrattade när jag skrev det och såg bilder för mitt inre. Där lunkar jag och hästen runt, runt. Medan de andra travar och stojar runt omkring oss (vi fick gå i egen inre cirkel)Jag har inte ständig yrsel men kan vingla till lite då och då. Framförallt om jag inte ser var jag sätter fötterna. Och så klarar jag inte höjder - det är största problemet.
Kram
Gilla Olsson

2013-04-15 @ 23:25:18
URL: http://mitasguldkorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0