Hur var det igår...

Det var väldigt trevligt men det började med en rivstart.
 
Vi hade nämligen styrelsemöte på jobbet och dessa har en förmåga
att aldrig börja på utsatt tid och alltid dra ut på tiden.
 
Jag fick "springa" ifrån detta för att ha en chans att hinna hem
och rolla lite luktegott under armarna, byta kläder och mata katten.
 
Svisch iväg till bankens kontor, 
 
naturligtvis, och som alltid, var jag först på plats.
Förutom några bankmänkvinnor som fanns på plats.
 
Vi bjöds på mingelmat och jag var vrålhungrig efter att
ha missat lunchen för att förbereda inför styrelsemötet.
 
I sann bloggar-anda tog jag ett foto på anrättningen.
Gissa vem som fick stanna vid korvmojjen på väg hem.....
 
 
Nåväl, jag fick säga farväl till kontakter som efter 30 års samarbete nu går i
pension och jag fick säga hej till de som ska ersätta. Kul! och sorgligt!
 
Allra roligast var att träffa på en av min ungdoms bästa vänners lillasyster.
Det var hon som kom och undrade om jag möjligen hade bott i Eslöv.
Hon hade reagerat på mitt ovanliga förnamn.
 
Jag mindes inte henne, kompisarnas småsyskon var inte så intressanta då - förr!
 
Efter mingel begav vi oss till teatern 
naturligtvis, och som alltid, var jag (nästan) först på plats.
Lite, lite senare blev det helt fullsatt.
 
 
Är det någon som minns historien om hårfrisörskan Carmencita Rockefeller
från Malmö som lurade hela sociteten med sina otroliga lögner och
sitt vackra utseende? Rättegången mot henne hölls 1981.
Själv minns jag det inte.
 
Efter föreställningen var det dags att vandra mot bilen
 
 
 
 
 på vägen dit stötte jag på en gammal "bekant".
Det var länge sen vi sågs.
 
Han och hans kompisar står fortfarande kvar utanför Dunkers Kulturhus.
 
Nästa stopp fick bli korvmojjen men därifrån har jag inga bilder,
det hanns inte med, för jag var så jäkla hundans himla hungrig!
 
Så var min mingelkväll slut!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Decdia

Först!

Svar: Grattis - igen och igen och igen och igen.....(detta sagt för att du alltid får gratulationer i WF oxå)
Gilla Olsson

2013-04-12 @ 16:22:57
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Decdia

För att vara mingelmat så var det ju rätt mycket att äta, men som substitut för lunch och kvällsmat så var det inte mycket att hänga i julgranen. :)
De där kaninerna är för söta, funderade på att sno hem två och sätta i trädgården.

Svar: Om man bjuder på sån mingelmat kl 17 förutsätts det att besökarna har hunnit äta mellanmål alt kvällsmat innan. För även om jag ätit lunch hade jag inte stått mig pådenna "måltid" till 22.30 då jag var hemma igen.Jag vill också ha en sån kanin, men där är så många att det räcker åt oss båda.
Gilla Olsson

2013-04-12 @ 16:23:59
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Znogge

Som mingelmat var det väl ok men ersätta lunch och middag kunde det knappast göra!

Jag känner igen namnet och minns lite vagt. Väldigt vagt när jag tänker efter...

Trevlig kväll!

Svar: Om man bjuder på sån mingelmat kl 17 förutsätts det att besökarna har hunnit äta mellanmål alt kvällsmat innan. För även om jag ätit lunch hade jag inte stått mig pådenna "måltid" till 22.30 då jag var hemma igen.
Tack det samma.
Gilla Olsson

2013-04-12 @ 17:49:51
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Jag minns inte alls den historien... Men korvmojjen är jag faktiskt mest avundsjuk på :-)

Svar: Korvmojjar är guld värda oftast mycket bättre än kvällens underhållning.Men den har musikalen var ok!
Gilla Olsson

2013-04-12 @ 18:43:50
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Decdia

Oh, jag såg ett bortplockat inlägg från dig på bloglovin, spännande! ;)

Svar: ?? Vad är det för inlägg??Jag har ju råkat ut för utkast etc som bara "försvunnit"
Gilla Olsson

2013-04-12 @ 19:36:09
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Decdia

Au nää, en tand är trasig.

Svar: Ha, det försvann och dyker kanske upp i morgon.
Gilla Olsson

2013-04-12 @ 20:14:30
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Decdia

Jaja, de skulle bjudit på middag istället för mingelmat... :)

Svar: Tycker jag med. Men då hade jag kanske inte ätit varm korv sen...
Gilla Olsson

2013-04-12 @ 20:15:09
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Decdia

Klart man kan klämma en korv, det tar inte så mycket palts. ;)

Svar: Kanske det, men jag hade inte gjort mig "besväret" att köpa en om inte magen hade skrikit av hunger...
Gilla Olsson

2013-04-12 @ 21:01:56
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Decdia

Du ar helt vild och galen igår! ;)

Svar: Såååå spontan
Gilla Olsson

2013-04-12 @ 22:17:07
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Mita

Intressant berättat om mingelkvällen,fast det jag fastnade mest för var korvmojjen,tänk bara, en mosbricka med alla tillbehör..oj,oj...
Kramiz**

Svar: Det var såååååååå gott och pricken över i:et för att få en perfekt kväll!Kram
Gilla Olsson

2013-04-12 @ 22:39:18
URL: http://mitasguldkorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0