Vänsterhänt

 
Idag är det de vänsterhäntas dag
 
 
Detta uppmärksammade jag genom att:
 
 
skriva alla a, s, e, d, f, r, t , g, z, x, c,
 v, q, w och b - med vänster hand
 
jag höll vattenglaset i vänster hand
 
jag skar lunchen med vänster hand
 
Ungefär som alla andra dagar med andra ord.
Och nästan exakt vad jag klarar med denna hand.
 
 
 
Jag tycker det är bra att man idag faktiskt får
vara vänsterhänt och inte tvingas använda högern.
 
Vilket mina vänsterhänta klasskompisar
tvingades till på den "gamla goda tiden".
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Decdia

Du väljer att fira på ett väldigt vardagligt sätt... Det var nära att Batman åt som du idag, men innan förtäringen kom han på att han höll kniven i fel hand.

Svar: Vilken tur att han kom på det, annars hade han inte fått nån mat i sig ju...
Gilla Olsson

2013-08-13 @ 19:08:27
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Lotta

Tänk att det verkligen finns dagar för allt. Attans att jag missade dagens "dag" - min äldste son är vänsterhänt. VÄLDIGT vänsterhänt till och med. Jag får väl uppmärksamma honom i efterskott i morgon istället.
Ha en fin kväll!

Kram

Svar: Har två arbetskamrater och en brorson som är vänsterhänta, men jag har inte "firat" nån av dem faktiskt.Men jag minns min skolkamrat som fick sitta med vänsterhand bakom ryggen genom lektionerna, för att "lära" henne bli högerhänt..
Så hemskt!

Sv: jag misstänkter att dina hallon är björnbär....
Gilla Olsson

2013-08-13 @ 19:54:11
URL: http://ekolivmedbrunnshalsan.blogspot.com
Postat av: Znogge

Tack och lov tvingades ingen på min tid utan alla fick ha sin egen hand. I dag skulle man inte ens komma på tanken.

Ha en bra kväll!

Svar: Gud ske lov!
Tack det samma och hoppas på en bättre morgondag!
Gilla Olsson

2013-08-13 @ 20:14:16
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Decdia

Han fick hemmagjord korvmojje-mat så det hade nog gått ner ändå... ;)

Svar: Då är allt frid och fröjd!?
Gilla Olsson

2013-08-13 @ 20:53:34
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Mita

Ja fy fasen hur det var för vänsterhänta förr. Jag är lite både och,hur nu det ska tolkas..*L*..och yngste sonen är vänsterhänt. Jag hade inte en susning om att man skulle fira den dagen i dag**
Vilken lättnad det var att Peppes knölar var ofarliga.Veterinären såg nog hur orolig jag var innan...
Kramar♥

Svar: Vet inte om man behöver fira det, men man kan ju skänka de stackare som inte fick vara vänsterhänta en liten tanke. Jag vet inte..Så skönt att höra om Peppe, att allt är bra!
Kram
Gilla Olsson

2013-08-13 @ 21:43:01
URL: http://mitasguldkorn.blogspot.com
Postat av: amadecasa.blogg.se

Jag såg inte så mycket annat än den fina, röda klockan... ;-)

Jodå. "Våra" vänsterhänta fick minsann också lära om så dom gjorde rätt. Och det är ju inte alls så länge sen, helt puckat!

PS: Typ 10 år sen? Och då tog jag i!
:-)

Svar: Jag är så stolt över min fina röda. Fick t om beröm av en kollega som tyckte den var "fräck". Det var minsann ett tag sen nån tyckte det.. ;)Ja, då för MAX 10 år sen ;)
Gilla Olsson

2013-08-14 @ 05:10:33
URL: http://amadecasa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0