Växtverk

 
Här i stan har vi begåvats med en så kallad vertikal trädgård.
Huset grå betongfasad kläs in med vintergröna växter.
 
Jag tycker att det är både tilltalande och ganska smart
 
men
 
smakar det så kostar det, närmare bestämt 600 000 kronor.
 
Eftersom det är ett ganska oprövat sätt att plantera på ses
det som ett experiment, ett ganska kostsamt sådant tycker jag.
 
600 000 kronor för 32 kvadratmeter växtvägg.

I en stad som kämpar med dålig ekonomi.
 
Som ekonom (och människa) vet jag att man inte ska jämföra
äpple med päron i en budget men ändå....
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: camilla

Tänk så dom prioriterar konstigt.
Här har kommunen inga pengar till vård och skolor och vägar. Men nya hockeyhallar od...DET har dom råd med...
Kram!

Svar: Samma här. Vi har en av landets nyaste, modernaste fotbollsstadium men ENBART för fotboll och endast för män. Exemplen på "konstigheter" är många...Kram
Gilla Olsson

2013-08-18 @ 07:46:09
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Decdia

Ja, olika budgetar... Sånt skyller de mycket med på jobb med. Det går liksom bra att köpa inredning för typ en miljon men mer personal finns det inte pengar till.
Men men, 600.000 för grönt... det känns ju värt det -not.

God morgon!

Svar: Och den personal man har får knappt betalt....God eftermiddag
Gilla Olsson

2013-08-18 @ 10:46:37
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Znogge

Nej, tyvärr kan man inte jämföra så. Olika konton och annat... Men inte är det konstigt att tanken infinner sig.

På en av mina tidigare arbetsplatser skulle personalrummet göras om. En dyr historia och vi saknade pengar till läromedel. Då bad vi att få använda pengarna till böcker och annat men det gick naturligtvis inte så då var det lika bra att ta emot renoveringen.

Ha en trevlig söndag och kom nu till skott ;-)

Svar: Men när man spikar budgeten borde man tänka så!Efter att ha jobbat på ett arkitektkontor som ofta anlitades av kommuner vet jag vilka summor som lades redan på planeringsstadiet - Huvva...

Nu är jag klar med sanering och tvättstuga!
Oj - vad jag har förtjänat att få slappa i soffan nu!!
Gilla Olsson

2013-08-18 @ 11:46:59
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: ♥ Carina ♥

Olika budgetar har man ju hört till leda! Tänk om man hade så hemma. Vi är hungriga, men tyvärr, pengarna är slut på matkontot. Men vi kan gå på bio istället eller varför inte köpa en ny jacka ;)

Sv: Nä, skulle inte tro det! Våra gamla grannar (frun i huset)är dessutom kusin med min man :)

Svar: Visst är det uttjatat och ett ganska tunt argument. Man kan ju, när man lägger budgeten, prioritera helt annorlunda!
Sv: släkten är bäst! ;)
Gilla Olsson

2013-08-18 @ 12:06:27
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Mita

Nej man ska ju inte jämföra äpplen och päron, men det ligger jäkligt nära till hands att göra det...
Kramen♥

Svar: Snart måste nog politikerna lära sig att göra det - för det är verkligen inte svårt ;)Kram!
Gilla Olsson

2013-08-18 @ 13:12:33
URL: http://mitasguldkorn.blogspot.com
Postat av: Ama de casa

Ibland undrar man hur dom tänker...

Och jag undrar också - tyckte jag såg ett sommar-är-slut-inlägg här när jag var inne alldeles nyss.

Scary...
:-)

Gomorron!

Svar: Jag tror att det viktigaste för vissa politiker är att göra avtryck i framtiden. "Titta vad jag gjorde".Syns inte inlägget menar du??
God eftermiddag!
Gilla Olsson

2013-08-18 @ 15:34:05
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Lotta

Hmm, hur tänkte de där? Om de ens tänkte något... Visst är det vackert med grönt, men så korkat att göra grönt på det viset när man vet hur det är med skola och vård.

Sv: Vet inte vart din kommentar har hamnat - har inte sett röken av den :).

Kram!

Svar: Eller varför inte sänka busspriser så att folk väljer detta istället eller.....Det finns många bättre saker att lägga pengarna på.

sv: va dumt att jag har så dåligt minne och inte minns vad jag skrev ....
Gilla Olsson

2013-08-18 @ 18:56:26
URL: http://ekolivmedbrunnshalsan.blogspot.com
Postat av: Ama de casa

Det är SANT! Inlägget var borta när jag skrev den här kommentaren, men tillbaks sen. Jag tror din blogg ville ha extra kommentarer :-D

(Fast då brukar den i och för sig klassa mig som spAMA...)

Svar: Jag testar lite olika metoder för att få fler (några) kommentarer....
Gilla Olsson

2013-08-19 @ 04:02:45
URL: http://amacasa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0