Strax dax

 
Nu börjar alla oskrivna blad samlas på skrivbordet
 
 
Jag är så gammaldags att jag helst vill ha på papper,
dels vad jag har gjort men också vad jag ska göra.
 
Inte har jag EN kalender att skriva i utan två på
jobbet, en i väskan och en hemma på anslagstavlan.
 
Är det då så konstigt att jag ibland missar en bokad tid
(för att jag glömt att skriva upp dem på alla ställena)?
 
Jag har smygtittat lite i mun- och fotmålarnas almanacka.
Och blir precis lika imponerad som alltid.
Det är svårt att välja ut en favoritbild, de flesta är otroligt fina.
 
Jag väljer att visa "min" månad - april
 
en andhona skapad av en munmålare
Otroligt vacker!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Diana

Wow, det ser ut som ett foto!
I början av året brukar jag försöka ha kalender men skriver i den ett par dagar...
Just nu kör jag med mitt schema på kylskåpet och så fyller jag i annat som händer där med.

Svar: Nog är jag flitigare med anteckningar de första månaderna.Mot slutet blir det bara typ "tandläkaren 16, frissan 15, hämta Diana 07 osv.
moi

2013-12-05 @ 07:13:49
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Diana

Först! God morgon!

Svar: Grattis och god morgon! (har du läst inlägget också?)
moi

2013-12-05 @ 07:14:11
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Melody and M.E

Jag är också en sådan som vill ha saker inskrivna i en almanacka!
Det där med att ha allt i mobilens kalender har jag inte anammat.
Önskar dig en bra dag! Håll i hatten!
Kram M.E

Svar: Det har börjat blåsa upp lite här redan.Både hatten och peruken är på väg av...
Kram
moi

2013-12-05 @ 07:44:24
URL: http://melodyshihtzu.blogspot.se
Postat av: camilla

Verkligen en vacker bild.
Men så tog du bästa månaden också ;)
Jag har min almanacka i köket, sår jag skriver upp allt. Sedan sparar jag almanackan. Jag har flera års "minnen" i en låda :)
Kram!

Svar: Jag är också en sån som spara - gärna att ta fram som "bevismaterial" när det blir diskussioner om tidpunkter och sånt.Kram
moi

2013-12-05 @ 08:10:48
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Ama de casa

Helt otroligt att den bilden är målad, och dessutom med munnen... Jösses!

Jag har bara Amanackan nuförtiden ;-)

Gomorron!

Svar: Jag skulle inte ens kunna ta ett så vackert foto...Amanackan är ju den bästa av alla.

God förmiddag!
moi

2013-12-05 @ 09:15:29
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: GeddFish

Det är en otroligt vacker bild! Jag får nog inte dessa i år, kom jag till att tänka på. De kom i min mans namn och till den gamla adressen och jag har ingen eftersändning och har inte bett om nytt.....
Jag har en pappersalmanacka, där jag skriver upp allting, samtidigt för jag almanackan synkad i dator och mobil.
Kraaaam♥

Svar: Min mor köper den varje år och ger till mig. Passar så bra på min anslagstavla på kontoret. Idag står det väl "min födelsedag" i almanackan?
Grattis och Kram!
moi

2013-12-05 @ 09:23:31
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: znogge

Klart att man måste ha en kalender och en almanacka! Min kalender löper läsårsvis men en ny almanacka är inköpt sedan länge...

God morgon!

Svar: Min viktigaste (den privata) har legat i lådan sen i september. Jag har "abonnemang" på en speciell.Den 16/12 kan jag äntligen börja använda den.
Ha en bra solig dag!
moi

2013-12-05 @ 11:43:21
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ruth i Virgiia

Jag har en kalender liggande bredvid datorn och en telefonen i köket. Herndon ger ut sin egen kalender med uppgifter om allt som sta´n har för sej, som t.ex. upplockning av löv på hösten och när stadskontoren är stängda, m.m., m.m. Skulle vara förlorad utan den!
Har sparat mina kalendrar sen långt, långt tillbaka. Det är underligt hur mycket man kommer ihåg med några få ord "middag hos Mary". "På bio med Virginia". Jag skriver också in födelsedagar, som jg vill komma ihåg från år till år, med tjock röd penna. Jag är tydligt kalenderberoende.

Mun och fot konstnärerna är fantastiska! Jag får deras kort och kalender också. Förstår inte hur dom lär sej!

Svar: Ja, vad vore man (och minnet) utan dessa kalendrar och dagböcker. Som du säger, det räcker med några få ord så kommer minnet tillbaka.Jag kommer aldrig att lägga in alla händelser och tider i telefonen.
moi

2013-12-05 @ 21:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0