Det var en gång...

För en väldig, väldig massa år sedan
var detta ingången till min arbetsplats
En fantastisk, bortglömd oas mitt inne i centrala Helsingborg.
Besök gärna Henckelska Gården om du har vägarna förbi.
 
Här hade landskapsarkitekten sitt kontor.

Idag var jag inne och hälsade på eftersom dörren
stod inbjudande öppen. Och jag blev 20 år igen.
 
 
I tio år fick jag stå ut med den här utsikten från mitt skrivbord.
 Det var inte jättesvårt
 

När vi gick ut genom den här porten fanns hela centrala stan utanför
Kullagatan (gågatan med alla butikerna) ligger 1 minuts promenad bort.
 

Vi sprang också fram och tillbaka när vi behövde kopior
 På andra sidan muren låg nämligen en kopieringsbutik (eller vad det heter).
 
Där inne har man varit många, många gånger
 
 
Och idag var jag därinne igen;

Fy fan vad jag är bra!
För första gången i mitt liv lagade jag ett (bauta)hål
utan bedövning!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

GAAAHHH!!! Inlägget var så fint och trevligt, och blev ju totalkvaddat på slutet... UTAN BEDÖVNING?

Du är galen, kvinna...

Svar: Jag kände mig som världens tuffaste. Och slapp huvudvärken när bedövningen skulle ha släppt.Erkänn att jag är tuff - INTE galen (men jag vet inte om jag nånsin gör om det...)
Gilla Olsson

2013-07-09 @ 17:53:02
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Diana

Nämen oj! Duktig kicka! Du börjar ju bli stor nu.

Var där nån gammal kändis kvar på kontoret?
Lustigt att Batman under en kort period jobbade på den där kopieringfirman.

Svar: Ingen kändis, nu var där nån hipp verksamhet med ungdomar i konstiga kläder och en chef som försökte efterlikna dem. Men de var mycket vänliga och visade runt.Försökte få in Batmans jobb i texten men det gick liksom inte.
Gilla Olsson

2013-07-09 @ 19:03:22
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Mallan

Fin nostalgitripp :-) och superduktigt att klara dig UTAN bedövning!!!

Svar: Duktigt, billigt och mindre jobbigt ett par timmar efteråt.
Gilla Olsson

2013-07-09 @ 19:21:50
URL: http://onapinkpalehorse.blogspot.com
Postat av: Susanne P

Duktig tjej!
Och inte var jag med i dag och höll handen....

Kram

Svar: Va!?!? Var det inte du?? Vem tusan var det då?Kram tillbaka
Gilla Olsson

2013-07-09 @ 20:10:53
URL: http://Www.susannep.blogspot.se
Postat av: Diana

Jaha, det var inte ens ett arkitetektbolag. Trist! Men det var snällt av dem att visa dig runt.

Svar: Jag fick inte grepp om vad de sysslade med men de hade renoverat med varsam hand och ändå moderniserat.
Gilla Olsson

2013-07-09 @ 20:53:52
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Afrodite

UTAN BEDÖVNING!!!?!? Är du inte klok...?! Eller jo, det är du ju. Det är väl mer jag som inte är det...:)
Bra jobbat! Fantastiskt jobbat! :D

Kram och tack för samtalet! (Di u kan väl fundera på det som vi pratade om...) :D ♥

Svar: Jag trodde tandläkaren var galen när hon föreslog ett försök utan. Förmodligen var jag halvt avsvimmad när jag gick med på det... Men det gick ju bra!Funderar seriöst fortfarande - min anledning till dig var ju minst sagt ynklig och märklig (har INTE sniffat Ajax).
Gilla Olsson

2013-07-09 @ 21:48:16
URL: http://afrodite.blogg.se
Postat av: Decdia

Ps, bedövning är för mesar... senast jag fick bedövning var nog i mellanstadiet. ;)

Svar: Och mesar har knappt haft några hål i hela sitt liv!! Hål i tänderna alltså!Vänta tills du når min ålder och ditt ursprung visar sig även i munnen!
Gilla Olsson

2013-07-09 @ 22:37:44
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Lagat ett bautahål? Utan bedövning! Du e ju inte klok, Madicken!! Jag har ingen tandläkarskräck, men utan bedövning skulle jag aldrig få för mej att de fick borra och ha sig i mina gaddar! Fast den där sprutan man får bedövningen med är inte att leka med, den heller...

Underbar gård! Vilken arbetsplats! Så vackert har då aldrig JAG jobbat, kan jag lova!

Men så undrar jag...varför har du censurerat telefonnumret? Var han/hon inte att rekommendera, den där nya tandläkaren?? ;)

Svar: Att det blev utan bedövning berodde på kommunikationsproblem. Jag trodde hon sa "och du vill ha bedövning", medan hon isjälva verket sa "ska vi prova utan bedövning" (tydligen).Men det gick hur bra som helst.
Idag har jag inte längre så mycket till utsikt så det gäller att leva på gamla meriter.
Vet inte varför jag censurerade - 042-14 82 00 - kan verkligen rekommendera henne.
Gilla Olsson

2013-07-11 @ 08:18:25
Postat av: Miss Juni

Men! Anonym var ju jag! :)

Men vilken kommunikationsmiss! Vissa missar är farligare än andra!

2013-07-13 @ 07:19:14
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0