Halleluja

En lång dag är snart till ända.
 
Har varit på systerdotterns konfirmation, varit i kyrkan och
fått mig ett Herrens ord eller sjuhundratusenåttionio....
 
 
 
Ibland önskar jag att jag var två år igen
och hade en lite mer avspänd attityd till det hela.
 
Innan kyrkobesöket hjälpte jag syrran med lite
bordsdukning och iordningställande
 
Visst blev det fint!

Efteråt städade vi undan allt så att ingen kunde ana att här varit
ett härligt, soligt, roligt kalas för c:a 20 personer.
 
Eftersom jag vaknade ungefär lagom för att se soluppgången
så väntar jag med att påbörja min semester tills i morgon.
 
Kvällen avslutas i sällskap med mr Morse...
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Susanne

Jag vill oxå vara 2 år de gånger jag går i kyrkan ;)

Svar: Jag insåg det idag! Visserligen protesterade inte killen högljutt men han hade kunnat göra det utan att nån reagerat nämnvärt.
Gilla Olsson

2013-07-06 @ 20:26:45
URL: http://mittlivsomsusanne.blogspot.se/
Postat av: Diana

Jag tycker oliver var den som uppförde sig bäst i kyrkan, haha! Tänk, nästa konfirmation är kanske hans!
Snällt av dig att hjälpa moster, se nu till att fira semester imorgon!

Sov så gott sen!

Svar: Moster hade nog inte klarat det själv med sin taskiga axel. Nu är Hannahs moster ganska slut i kropp och knopp!
Gilla Olsson

2013-07-06 @ 21:06:35
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Viktkamp

Så fin dukning =)

Svar: Visst är det!
Gilla Olsson

2013-07-06 @ 21:21:09
URL: http://viktkamp.webblogg.se
Postat av: Susanne P

En tvååring har en helt korrekt attityd till livet; passar det inte, så skrik. Är man trött så sover man. Är man hungrig så äter man!
Precis som jag...! ;)

Sv. "Noppa" är nästan som att nypa fast man liksom nyper så det killas...blev du någe klokare av den beskrivningen? ;)

Kram

Svar: Lite avundsjuk blir man allt. Men den här unge herren tog inte tillvara på alla sin möjligheter.Man kan ha noppor på kläderna men jag har aldrig hört det om människor/djur.
Testade din förklaring på Sigge och han verkar gilla det!
Klart jag blev klokare!
Kram
Gilla Olsson

2013-07-06 @ 21:25:26
URL: http://www.susannep.blogspot.se
Postat av: Znogge

Okej... Hoppas att det var en stillsam sådan i alla fall!

Svar: Jodå, inga skandaler eller så
Gilla Olsson

2013-07-06 @ 23:04:03
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Syrran

Visst blev dukningen fin! Men du tog ju foto innan all dekoration var på plats (de gröna kvistarna).
Konfirmationen var fin och underhållande med teater av konfirmanderna.
Och jag tackar för all hjälp som du ställde upp med, om jag inte hade haft ont i axeln hade jag ändå inte klarat det utan din hjälp!
Du får ett stort fång dagens ros av mig!!
Är trött, trött, trött nu!
Tack och rodnar!

Svar: Jag nämnde inget om själva konfirmationen eftersom jag inte har en enda bild....Och jag hörde inte så jättemycket, mer än det där med fyra vise män.

Jag är helt säker på att om du inte haft axeln hade du kämpat med allt själv!
Jag är trött, trött igen...
Gilla Olsson

2013-07-07 @ 00:09:58
Postat av: Syrran igen

Tack och rodnar??? Tack och godnatt menar jag!

Svar: Jag undrade också varför du rodnar....Snart är det god natt igen!
Gilla Olsson

2013-07-07 @ 00:11:25
Postat av: Afrodite

Hmmm...nä, de där "herransorden" är inte nåt för mig heller direkt och att befinna sig på dylika tillställningar är ingen favvissyssla. Men visst kan kalajsandet efteråt bli ganska najs! :) Och visst - en superfin dukning! :)

Kram och njut av semestertider nu då! :)

Svar: Betr bot och bättring är det nog kört för min del...Festen var fin och maten utsökt!

Som jag har njutit idag!!
Gilla Olsson

2013-07-07 @ 07:53:38
URL: http://afrodite.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Kyrkobesök är (enligt min åsikt) bara snäppet bättre än att gå till tandis... ;-)

Gomorron!

Svar: Frissan och Ullared får vi inte glömma (eller helst glömma)
Gilla Olsson

2013-07-07 @ 08:51:15
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Decdia

Jag gissar att det blev en tidig morgon idag och sen kollon för hela slanten? :)

Svar: Helt rätt! Var där nere vid halv åtta och kom hem för en kvart sen!Hade jättesvårt att sova inatt, så det passade bra!
Gilla Olsson

2013-07-07 @ 10:07:52
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Decdia

God, nästan, morgon!

Svar: God kväll!
Gilla Olsson

2013-07-07 @ 10:08:05
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: knodden.blogg.se

Vilken rosa dukning! Tjusigt :)

Svar: Det var konfirmandens önskemål
Gilla Olsson

2013-07-07 @ 19:47:19
URL: http://knodden.blogg.se/
Postat av: Miss Juni

Det finns väl inget bättre än UTEKALAS!!
Ja, när solen skiner vill säga...

Svar: Man kan nästan stå ut med lite duggregn också...
Gilla Olsson

2013-07-07 @ 20:00:54
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni
Postat av: knodden.blogg.se

sv: Misstänkte det! Såg tjusigt ut iallafall :)

Svar: Ja resultatet blev bra fast inte rosa är min favoritfärg precis
Gilla Olsson

2013-07-07 @ 21:56:50
URL: http://knodden.blogg.se/
Postat av: Ruth i Virginia

#Ama
Vad sjutton har hänt med svenska folket?
Har ni blivit gudlösa ateister?
Jag gick aldrig och läste. Dom flesta som gjorde det, gjorde det för att få ett armbandsur. Kalas tror jag inte ägde rum. Åtminstone blev JAG aldrig inbjuden. - Jag undrar varför konfirmation är en rit som hållit i sej? Kommer konfirmanderna att gå i kyrkan i framtiden, eller är det bara en engångshändelse?

Nej, tacka vet jag Frälsis. Där var det fart och fläng; trumpeter och gitarrer - all sorts sång och musik. Och man behövde inte konfirmeras.

Svar: Jag kände inte att jag hade nåt val "alla" konfirmerades då. Som tur var hade jag en släng av religiös feber då under en tid så det kändes inte som nåt tvång.Minns att jag fick en ny fin klänning, som morsan sytt och ett vackert silverkors.

Jag ser nog inte nåt riktigt gott i någon religion numera.
Men Frälsis gärningar och musik är värda all uppmuntran - tycker jag!
Gilla Olsson

2013-07-07 @ 22:40:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0