Morgondopp

Inledningen på arbetsdagen blev lite dramatisk i morse.
 
Sätter mig lite sömndrucken på min vanliga plats i fikarummet.
Som vanligt har M lämnat kvar glaset efter gårdagens lunch.
Och som vanligt vägrar jag agera servitris.
 
Men har han lämnat kvar lite matrester i vattnet?
I så fall har det återuppstått för nog tusan rör det på sig..
 
Iiiirk.
 
Jag studerade anrättningen en liten stund
Såg hur den kämpade för att slippa bli någons middag ännu en gång.
Eller också ville den helt enkelt bara komma på torra land.
 
Vad vet jag? Klockan var faktiskt bara 6.20 och då är min hjärna
fortfarande inte helt färdigladdad.
 
Till och med jag har ett hjärta så jag bestämde mig för att få upp djuret.
Tyckte att det var humanare att dö i en toalettstol
 
Nu återstår att se om jag ska berätta för M
(han brukar, trots mina protester, ta en slurk ur gårdagens vattenrester nämligen)
 
 

Kommentarer
Postat av: camilla

Hihi..du är bra snäll också..eller?
Snäll mot spindeln, mindre snäll mot M ;)
Kram!

Svar: Jag har mina dåliga sidor och mina mindre dåliga sidor... ;)Kram!
Gilla Olsson

2013-06-25 @ 07:49:29
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Afrodite

Iiiiihhhh! Spindlar tillhör inte mina favoritdjur. Inte alls faktiskt!!!
Hihi! Berätta efter att han druckit vattnet. Jag menar han får väl vara nöjd med att slippa svälja en spindel! :)

Kram och godmorgon!

Svar: Nu vet han...Kram
Gilla Olsson

2013-06-25 @ 07:50:32
URL: http://afrodite.blogg.se
Postat av: Dottern

Berätta inte! Dricker man gammalt vatten så får man skylla sig själv!

God morgon mor! Idag väntar äventyr för min del med.

Svar: Jag sa inte ett knyst. Så spännande med äventyr, jag förutsätter att du berättar mer sen.
Gilla Olsson

2013-06-25 @ 08:55:14
Postat av: Ama de casa

Men? INTE spola ner den... Och INTE berätta för vattenglasets ägare ;-)

Gomorron!

Svar: Tyvärr den är redan nerspolad och förmodligen på god väg till dig och jag berättade inget för drinkaren...
Gilla Olsson

2013-06-25 @ 09:51:28
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: ♥ Carina ♥

Men oj, du är då en sann djurvän! Jag är djurvän jag med, men bara mot vissa djur. En död orm är en bra orm, en död råtta är en bra råtta. Det gäller även spindlar + några till krypande saker.

Berätta om spindeln - efter att han druckit av vattnet, hehe
Kram från snälla jag!

Svar: Jag tycker inte om smådjur, inte ormar o råttor o sånt otyg heller.Men om jag bara kan se de små odjuren är de inte lika skrämmande som om jag upptäcker dem på min kropp.
Han bytte ut vattnet i morse...
Kram
Gilla Olsson

2013-06-25 @ 10:48:45
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Mita

jag har spindelfobi,kan knappt titta på bild ens,hehe...men den där var tack och lov modell mindre.
Fy fabian för att dricka gammalt pisse ljummet vatten,då hade han säkert inte ens märkt lillspindeln om den varit kvar..***
Det var dagens goda gärning från dig,det var ju snällt trots att det var en spindel...
Min sega hjärna har fått hjälp nu av en macka och en stor latte,och det känns genast bättre,haha....
Kram vännen♥

Svar: Så länge jag ser, och har koll på var småodjuren är kan jag stå ut med dessa.Men om de helt plötsligt försvinner ur mitt synfält blir jag smått hysterisk.
Hatar att ha dem krypande på min kropp, i min säng, i min väska etc.
Bra att det känns bättre!
Kram
Gilla Olsson

2013-06-25 @ 12:02:18
URL: http://mitasguldkorn.blogspot.com
Postat av: Znogge

Olika falla ödets lotter ;-) Men nog kunde du väl släppt ut den lille stackaren...

Svar: Det gjorde jag ju, ut på ett spännande äventyr!
Gilla Olsson

2013-06-25 @ 13:00:45
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

sv: Varken Lena eller Petra har varit upp på Santa Barbara, så det var synd att det var stängt.

Hmmm... Undrar om jag varit upp där nån gång? Minns inte... I såna fall kanske det var 1981? ;-)

Svar: Så synd om de missar detta! Eftersom jag har varit där har jag en massa bilder de kan få titta på!Jag börjar undra om du ens var född 1981 ;)
Gilla Olsson

2013-06-25 @ 15:21:08
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Synskadad fyrabarnsmamma

Hihi hoppas att du inte får något regn nu ;)
Jag tycker om alla djur ja, nästan utan myggor, pälsänglar och fästingar.... Visst föredrar jag större djur är inte så van med de små. En hårig spindel fick jag hålla i handen på skansen var intte så läskigt som jag trodde från början. Har blivit mer på min vakt när jag inte kan se djuret. här om dagen skulle Hugo lägga en snigel i min hand eftersom han ville att jag skulle titta på den och det gör jag ju genom att känna.... Jag var väl förberedd eftersom jag vet hur en snigel känns men det jag inte hade räknat med var att denna snigel som lades i min hand inte hade något hus..... Kram kram Carina

Svar: Aldrig att jag hade tagit en spindel i handen eller en snigel. Speciellt inte en mördarvariant. Lätt för mig att säga som faktiskt kan SE eländet.Jag förstår så väl att du ser med känseln och troligen hade jag fått göra det samma om jag var i din situation.
Men det gäller att vara modig...
Kram på dig!
Gilla Olsson

2013-06-25 @ 15:33:29
URL: http://carinasnilssons.blogg.se
Postat av: Anonym

Fin blogg! ;)

Svar: Tack detsamma lilla gumman! Har du hemlängtan?
Gilla Olsson

2013-06-25 @ 16:40:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0