8 bekännelser

Lite sugen blev jag allt när dottern upplyste
om att det var fritt fram att hänga på hennes
åtta bekännelser och komma med sina egna.
 
Jag får hålla det på en någorlunda anständig
nivå ifall känsliga eller närstående läsare.
 
Let´s start!
 

1. Jag har aldrig ätit chips!  (förutom en gång när Diana lurade i mig nachochips)

2. Jag är väldigt förtjust i kyrkogårdar. Både när jag är på gott humör eller när jag behöver sinnesro.
    Och jag är inte det minsta religiös bör kanske påpekas.

3. Jag kan inte äta ärtsoppa, men gärna rå köttfärs!
    Det vänder sig i magen bara jag känner lukten (av timjan?)

4. Jag kan inte dansa, saknar all förmåga att koordinera rörelserna

5. Jag är mer hund- än kattmänniska (sorry Sigge)

6. Jag blev kuggad vid första uppkörningen.
    Körde på den enda gatlykta som fanns på stora, tomma parkeringen

7. Jag äger inte nån platt-tv, däremot har jag två "tjockisar"

8. Jag serverade aldrig papper hemma -
    så det var inte jag som "lärde" dottern äta det!

 

Puh, det gick ju ganska smärtfritt.

 

Och så följer en version för er som tål lite mer:

 

1. Jag gör det helst med lampan släckt

2. Jag kan göra det när som helst på dygnet

3. Jag använder "hjälpmedel" ibland

4. Jag gör det helst i sängen, men...

5. Jag har gjort det utomhus

6. Jag vill helst inte ha publik

7. Jag gör det ofta "på egen hand"

8. Jag pratar om att sova förstås 

Vad trodde du?? 

 

 


Kommentarer
Postat av: Znogge

Jag besöker gärna kyrkogårdar både hemma och utomlands. Där finns väldigt mycket historia...

God morgon!

Svar: Det sätter igång fantasin och lugnar sinnetGod morgon!
Gilla Olsson

2013-03-08 @ 07:02:10
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Diana

Va, har jag lurat i dig chips? Nåt sånt elakt skulle jag aaaaldrig få för mig... ;) (nachochips är inte alls som vanliga, de bara råkar vara platta liksom)

God morgon!

Svar: Då har jag alltså inte ätit chips - 100% sanning!
God morgon...
Gilla Olsson

2013-03-08 @ 07:47:51
URL: http://Www.decdia.blogg.se
Postat av: Diana

Värst vad alla hänger upp sig på den där lilla pappersgrejen...

Svar: Är du förvånad??
Gilla Olsson

2013-03-08 @ 09:06:26
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Hörni!

Känns skönt att veta att du aldrig har serverat papper! :D

Jag fattade direkt att du menade sova.. vad annars liksom?

Godmorgon! :)

Svar: Jag är ju inte välkänd för min matlagning men det finns gränser :)
Jag hoppas NÅN tror nåt annat (om mig....) ;)
Gilla Olsson

2013-03-08 @ 09:57:06
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Diana

Faktiskt... :)

Svar: Uhum
Gilla Olsson

2013-03-08 @ 11:41:34
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Småländskan

Så det är bekännardagen idag alltså! Jag trodde det var en helt annan dag idag.
Då ska jag bekänna i alla fall en grej:
som jag skrev tidigare har min dator varit inne på rehab. Allt var ok efter det.
Ja sen hade jag lillgrabben här i helgen och som vanligt tjatar jag om att äta och DRICKA vid datorn är absolut förbjudet!
Jodå, igår satt jag ensam vid datorn med en jättemugg innehållande kaffe och mjölk. Gissa vem som spillde ner hela tangentbordet?
Men lova att inte säga det till nån!!!
(Nu skriver jag på ett helt nytt tangentbord)

Svar: Jag kommer att uppmärksamma "den andra dagen" också - lite senare.Tack för förtroendet, jag lovar att inte berätta det för någon.
Därmot fick jag mig ett gott skratt (för jag har gjort liknande saker
flera gånger)
Gilla Olsson

2013-03-08 @ 11:46:01
Postat av: Mita

Jag ska inte avlägga några bekännelser, då kommer ni att "dåna"haha... men kul att läsa om dina,
Kramen♥

Svar: Snälla, det kan du väl göra! Du behöver ju inte ta de allra värsta sakerna, om det nu finns sådana....Kram
Gilla Olsson

2013-03-08 @ 13:53:47
URL: http://mitasguldkorn.blogspot.com
Postat av: Ama de casa

Jag tror att den sista 8:onde bekännelsen var ljug ;-)

Svar: På heder och samvete! Hon fick många konstiga rätter serverade men t om jag har en gräns ;)
Gilla Olsson

2013-03-08 @ 17:25:31
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Miss Juni

Men du e ju för rolig!!

(Och tänk att du aldrig ätit chips! Okej, jag är inte nå´n chipsälskar, men jag har ju ätit chips, liksom...)

Svar: Det började som en "principsak", typ att jag redan har för många laster och behöver inte en till. Detta gäller än och jag känner ingen lust att testa. (det borde gälla fler saker..)
Gilla Olsson

2013-03-08 @ 23:52:57
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0