Moi

En presentation kanske vore på sin plats så här
efter (drygt) tre månaders bloggande?
 
Texten må vara lång här nedan, men för att
förenkla har jag markerat med fetstil det som är
MOI.
 
 

 

Väduren är zodiakens första tecken och representerar födelsen.
Som det första tecknet påminner Vädurens sätt mycket om barnets,
de är öppna, entusiastiska och individualistiska,
har ett häftigt temperament, men är inte långsinta.
Väduren är viljestarka men viljan är inte alltid stabil,
målen kan skifta fort.

De trivs bäst när de får gå i spetsen och leda. 
De är mycket uppfinningsrika, och har alltid idéer om
hur saker och ting kan göras bättre.  

Väduren är rastlös, ständigt igång och förivrar sig ofta.
De blir uttråkade om vardagen rullar på i samma stil som den
alltid gjort,  vädurar behöver förändring för att inte tappa glöden. 

Utmaningar, tävling, stordåd är i Vädurens smak. 
De älskar att testa sin egen förmåga, kämpa och segra, chansa och våga.
De ställer sig gärna upp och hävdar sig även om det skulle
innebära att de får hela världen emot sig.


Väduren rusar genom alla hinder och
vänder sällan på huvudet för att se bakåt.

Med Väduren går allt fort och entusiastiskt och de har oftast en
massa projekt på gång, givetvis är de själva ledare över
dessa projekt då de kan ha problem  med att se sig själva i
underordnad ställning och hatar att komma på andra plats.


De vill vara vinnare,  helst på flera områden och de förväntar
sig att resultatet
ska bli precis som de tänkt sig eftersom
vädurar tycker om kontroll.


En positiv sida hos vädurar är att de har en förmåga att entusiasmera
andra i sin omgivning, de är otroligt aktiva och tar initiativ till roliga saker,
det negativa är att de kan uppträda intolerant och saknar tålamod
och de visar ibland hänsynslöshet mot andra, ofta utan att mena det.

Vädurens livliga, generösa, natur gör att de är mycket stimulerande som vän. 
De är passionerade och har gott sinne för romantik.
Men de är ombytlig och dominanta vilket gör att de kan ha svårt för djupare relationer.

Lämpliga yrkesval: Sådana som är utmanande, ex.
Läkare, militär, racerförare, ingenjör, psykolog.

Känsligaste kroppsdel: Huvudet.


Kommentarer
Postat av: Diana

Hrm, jag är nog allt lite vädur jag med... :)

Svar: Jag undrar vilka delar du då syftar på?
Gilla Olsson

2013-03-26 @ 15:24:28
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Diana

Först!

Svar: Grattis
Gilla Olsson

2013-03-26 @ 15:24:46
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Afrodite

Hmmm...jag känner en vädur. Och jag kan säga att ni hade inte haft samma delar av horoskopet skrivna i fetstil. Nä, då hade det mer varit "dominant, hänsynslös, vänder sällan på huvudet för att se bakåt..." osv.
Väduren Moí gillar jag mycket bättre! :D

Kram från mig! ♥

Svar: Jag tycker inte jag har mycket gemensamt med vädurens horoskop. Skojade en gång med min mor och sa att jag nog var hitteunge. Att jag hittades i skogen ett visst datum och det fick bli min födelsedag. Hon bara skakade på huvudet .
Jag gillar afrodite oavsett stjärntecken
Kram
Gilla Olsson

2013-03-26 @ 16:04:31
URL: http://afrodite.blogg.se
Postat av: Znogge

Förklarar varför Husse är ingenjör och älskar Formel-1!

Svar: Skönt när saker och ting faller på plats!
Gilla Olsson

2013-03-26 @ 16:39:54
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Men lite racerförare är du väl ändå? En militärisk racerförare... ;-)

Svar: Liiite racerförare kanske, i min egen värld. I övrigt föredrar jag att titta på uniformerade än att själv klä mig i en...
Gilla Olsson

2013-03-26 @ 17:06:36
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: ♥ Carina ♥

Rolig läsning. Jag har en dotter som är vädur men det var inte mycket som stämmer in på henne där kan jag tycka :)
Kram

Svar: Nä, att vara vädur är inte speciellt sympatiskt i det avseendet.Kram
Gilla Olsson

2013-03-26 @ 19:40:04
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Ruth i Virginia

Här har du en annan vädur (9 april).
Passionerad och sinne för romantik - det stämmer precis. Är tålmodig och mycket hänsynsfull. Inget häftigt temperament. Blir lätt entusiastisk men "fizzlar ut" kvickt. Är utmärkt partygäst (stimulerande som vän)som kan hålla låda om vadsomhelst (nyfiken).
Racerförare skulle nog passa. Ungarna kallar med
blyfot Ruth :)

Svar: TIllsammans blir vi då den kompletta väduren!Blyfot ha ha ha
Gilla Olsson

2013-03-27 @ 04:34:20
Postat av: camilla

Jag är också vädur. Och visst..det fanns mycket där som stämde in.
Läkare...jag är ju nästan det. Jaja..nästan,sa jag ;)
Kram!

Svar: Jag tycker väduren verkar så osympatisk och hård på nåt sätt.Men det kanske beror på hur man läser det.
Klart du är nästan läkare och eftersom jag röd bil är jag nästan racerförare!
Kram
Gilla Olsson

2013-03-27 @ 07:44:55
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Monika

Trevlig läsning, vars hittar du detta ?
skicka gärna länk :)
Monika

Svar: lite här o där.
Gilla Olsson

2013-03-27 @ 21:46:41
URL: http://www.monkansblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0