Massor med grönt gräs

Vilken fantastisk dag det har varit idag.
Det blev inte jättemycket gjort i rabatterna.
 
Mesta tiden har gått åt till att prata med
en massa kolonikollegor som man inte
har träffat på hela långa vintern.
 
På rekommendation av en "expert" tog jag
mig an gräsmattan.
Hade jag väntat lite längre så hade jag nog
behövt leta upp en lie.
 
 
Med god syn och livlig fantasi kan man se det nyklippta
framme vid gräsklipparen.
 
 
Som vanligt gick jag med nervösa steg fram
till mitt kära päronträd.
 
 
Nu råder ingen som helst tvekan längre:
 
PÄRONTRÄDET LEVER o FRODAS!
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Grattis till trädets växtkraft! Finns det liv finns det hopp och knopp ;-)

Trevlig kväll!

Svar: Så sant. Men nu har vinterns oro försvunnit, trädet kommer att klara sig!Det samma!
Gilla Olsson

2013-05-04 @ 21:01:25
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Diana

Vad härligt att det lever! Gräsmattan fick sig en omgång idag även här.

Svar: Ja, nu är jag lugn vad gäller päronet. Gräsmattan har man inte precis klippt för sista gången.
Gilla Olsson

2013-05-04 @ 22:34:26
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Oj vad grönt! Grönt är skönt, men rött är skönare. Fast om gräsmattorna helt plötsligt blir röda så kommer jag nog att bli lite nervös...
:-D

(Jo, jag blir lätt nervös... ;-) )

Svar: Jo, grönt är skönt. Speciellt nu när man är lite ovan vid färgen.Det är inte omöjligt att du får se en röd gräsmatta här hos mig.
Men jag ska varna innan så att du inte blir alldeles uppskrämd ;)
Gilla Olsson

2013-05-05 @ 08:58:47
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Miss Juni

Imponerande! I vår gräsmatta är där verkligen inte mycket liv!! Shit, fulast i hela kommunen tror jag!! :(

Svar: Men var så grön och grann - tills jag klippte den.... Då var den gul och inte så fin..
Fulast på hela koloniområdet :(
Gilla Olsson

2013-05-06 @ 22:15:38
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0