Upp i det blå

Igår gavs allmänheten möjlighet att åka upp till
högsta våningen i huset kallat "Höjdpunkten".
 
Höjdpunkt för vem, undrar jag.
 
 Så här ser det ungefär ut idag
(jag menar huset och inte marken!)
 
 
Och så här ska det bli
 
 
Nåväl, jag var inte ett enda dugg sugen på att åka
i bygghissen upp till 22 våningen.
 
Men lite nyfiken var jag allt på hur många dårar som
rör sig i närheten av min koloni.
Och kön ringlade lång till upplevelsen.
 
Själv fördrog jag att titta upp mot det härliga blå.
Istället för att titta ner ifrån detsamma.
 

Kommentarer
Postat av: Diana

Haha! Du är inte lite tjurig över det där huset... ;)
Nåväl, jag är glad att du inte gav dig upp i bygghissen, jag hade fått skrapa mammarester från marken efter det misstänker jag.

Svar: Och det hade du inte velat. Så därför, för din skull, avstod jag.
Gilla Olsson

2013-05-20 @ 15:53:14
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Småländskan

Nja, men alltså, man blir ju mer yr av att titta uppåt än neråt!
Förstår hur du tänker om "dårarna" kring din koloni. Men jag tror i alla fall inte att de kommer att störa dig och dina kolonigrannar. De har nog helt annat att fokusera på.

Svar: Man blir inte yr om man ligger på rygg och tittar uppåt!De stör för att huset stör min utsikt och tar en del sol (inte många minuter men ändå).
Du menar att det kan finnas annat än min koloni att fokusera på??? What??
Gilla Olsson

2013-05-20 @ 16:17:43
Postat av: Znogge

Såg ett inslag om det på TV och tänkte på dig när jag såg kolonierna på andra sidan. Jag hade definitivt stannat på marken jag med.

Svar: Ja, vad ska man däruppe och göra? Ska man högt är det bäst att ta ett flygplan - tycker jag!
Gilla Olsson

2013-05-20 @ 16:57:44
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Småländskan

På tal om "upp", så har jag alltid varit den som inte vågat mig "upp" tillräckligt.
Jag fick stå på landbacken, titta uppåt på de som vågade. Som t.ex. i stadshustornet i Sthlm och en massa andra uppåtgående.
Minns en gång i Lissabon, där vid Kristusgestalten. Jag, sonen och min dåvarande man. Det var hiss upp, det var långt upp, jag vågade inte... men sen, efter mycket om och men med mig själv, ja då jäklar alltså, ja, då skulle jag upp! Jag stod i kö där vid hissen, hade alla helvetes kval, men jag gick in, blundade, tog mig upp...
Samma är det med att "krypa in" i grottor, då får jag panik! Måste se ljuset, ingången/utgången för att våga mig in. En "löjligt" grej (enl. min dåvarande man) är att jag nästan får panik där på ett bildäck på en färja. När man måste sätta sig i bilen en stund innan avgång. Då kan jag fan inte andas alltså! Om bilen inte är parkerad på ett ställe där utgången syns...
Den där dåvarande mannen har jag alltså inte kvar, som du förstår. Tack och lov!
Fobier, av vilka slag som helst, är inget man bestämmer sig för att ha. Att sen få en massa skit från den man lever tillsammans med då är det bara att tacka och ta farväl.

Svar: Det var bra att surgubben fick korgen! Att det ska vara så svårt att förstå sånt man inte själv har problem med?Själv har jag missat en massa pga min svindel. Har bl a stått vid Eiffeltornet och sett kompisar åka upp, väntat vid Holmenkollen osv osv.
En gång har jag åkt Pariserhjul men fick panik och började klättra ur korgen. Blev stoppad i tid.
Grottor etc har jag inga problem med. Jo om gångarna är riktigt trånga kan jag ha problem med höfterna ;)
Gilla Olsson

2013-05-20 @ 17:02:34
Postat av: Afrodite

Jag gör oxå helst som både Fredinand och du - stannar på marken och luktar på blommorna! :)

Kram ♥

Svar: Då kan vi sitta där tillsammans och njuta!Kram
Gilla Olsson

2013-05-20 @ 17:30:46
URL: http://afrodite.blogg.se
Postat av: Synskadad fyrabarnsmamma

Det gör du klokt i för så hade jag också gjort! Fast jag inte ser höjden är jag dock höjdrädd... Det sitter nog inte bara i ögonen ;)
Haha jag kommer väl ihåg när jag var på Gröna Lund med de första två barnen och mannen och vi alla åkte parisehjulet och jösses vad läskigt det var. Själv satt jag på golvet i korgen och längtade efter att turen skulle ta slut :) Nu hedanefter åker jag på min höjd nyckelpiggan...
Haha nu kom jag visst ihåg en annan händelse som jag gav mig in på! Hoppa falmskärmshopp tandemhopp på 4000 meters höjd haha
Kram kram Carina
Svar: jag försökte trycka på länken men den var inte gjord för mobiltelefoner och jag bloggar via min Iphone...

Svar: Om inte länken funkar vet jag inte hur man gör. Fråga din man om han minns låten!Pariserhjul åker jag aldrig mer och fallskärm kommer aldrig på frågan.
Jag föredrar att ha båda fötterna på jorden..
Kram!
Gilla Olsson

2013-05-20 @ 18:36:13
URL: http://carinasnilssons.blogg.se
Postat av: Småländskan

Men Eiffeltornet har jag varit uppe i! Märkligt, det är liksom olika det där när man kan och vågar. Satt på näst högsta "våningen", åt och hade det gott. Några andra skulle upp allra överst, jag försökte, där på trappan utanför, men då var det liksom stopp. Kände hur det svajade...

Svar: Då är du ju en riktig tuffing!
Gilla Olsson

2013-05-20 @ 19:36:19
Postat av: Mallan

Fast det är nog helt fantastisk utsikt där uppe :-)

Svar: Det betvivlar jag inte. Tyvärr var det lite för dåligt väder nu för att det skulle bli perfekt.
Gilla Olsson

2013-05-20 @ 20:19:04
URL: http://onapinkpalehorse.blogspot.se
Postat av: Hörni!

Är du höjdrädd eller tycker du bara illa om just det där huset? Åka bygghiss är kanske inte så kul. Huset ser trist ut..

Svar: Jag har svindel (förmodat fel på balansnerven) och så tycker jag ganska illa om placeringen av det här huset.Åka bygghiss 22 våningar upp finns inte i min värld.
Jag återkommer när vi vet hur huset VERKLIGEN ser ut när det är klart. Av erfarenhet är jag lite skeptisk till arkitekternas presentationsritningar.
Gilla Olsson

2013-05-20 @ 21:01:41
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: ♥ Carina ♥

Dumma hus! Fånigt att bygga ett hus precis där! Eller hur? ;)
Ja jag smörar lite nu som en liten ursäkt för alla mina skön- *host* sjungande kommentarer i förra inlägget. Inläggen försvann, trodde jag. För jag såg dom inte. Men det gjorde dom tydligen inte.
Förresten vilken dum dator du har som tar mina sånger som spam! Så illa lät det faktiskt inte. Faktiskt! ;)
Kram

Svar: Du behöver inte smöra, din sång piggade verkligen upp.Ibland blir "vissa" kommentarer misstänkte för spam - hittills har det drabbat dig och Ama (man kan ju undra varför..)
Kram
Gilla Olsson

2013-05-20 @ 21:07:57
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Jösses vilket hus! Finns inte många av den sorten här där jag bor kan jag säga, fniss.

Svar: Det finns inga andra 22 vånings här men några 12- och några 9 vånings finns alldeles i närheten. Det räcker så tack!
Gilla Olsson

2013-05-20 @ 21:16:01
URL: http://farmoringrids.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Fegis! Klart du skulle ha åkt upp! Jag såg ju hur modig du var på Santa Barbara. Eller förresten. När jag tänker efter så var det nog likaså bra att du lät bli...
:-)

Svar: Ha, ha - där ställde jag mest till besvär. Men jag försökte verkligen behärska mig.Utsikten hann jag njuta av!
Gilla Olsson

2013-05-21 @ 09:08:52
URL: http://amacasa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0