Copycat

 
Det är bäst att stämma i bäcken och erkänna direkt:
detta inlägg är till 100% av inspirerat av Amas inlägg igår.
 
Det handlar om att slippa betala för att få lägenheten att flöda av ljus.
 
Precis utanför mina vardagsrumsfönster ser det ut så här
Ser ni gatlyktan?
 
Här är den plåtad från balkongen
 Klockan är knappt  16, nema problema
 
Nu närmar sig klockan 19.30 och det ser ut så här
 
och från balkongen

du börjar kanske förstå vad som händer när klockan är 21.30

Mina gäster brukar reagera mer på ljusflödet än vad jag gör.
Tycker till och med att det är praktiskt när jag uppe och
vandrar på natten.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vi har ingen i vår närhet men grannarna som har är inte nöjda. I smyg målas ena sidan av lyktan svart...

Gratis är tydligen inte alltid gott ;-)

God morgon!

Svar: Jag hade nog blivit huvudmisstänkt om "vår" målades....Jag tycker inte illa om den så just nu är grattis gott!
God morgon!
Gilla Olsson

2013-09-10 @ 06:23:55
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Afrodite

Hmmm...ganska störigt faktiskt...hade jag tyckt alltså. Men sikken tur att du kommit på ett sätt att ha nytta av ljusflödet - på dina nattliga vandringar. :) Gomorron sköna böna!

Svar: De som störs mest är de som ev sover över i soffan.....Det gäller att hitta det positiva i det man inte kan förändra (jag talar om gatlyktor nu!!)
Kram goding!
Gilla Olsson

2013-09-10 @ 07:06:38
URL: http://afrodite.blogg.se
Postat av: Miss Juni

Ja, så där är det ju när man bor centralt...
Förstår om man är van vid mörkret mitt ute i skogen - har lite svårt att kunna sova när lägenheten är upplyst av en spotlight!
Det är ju samma med ljuden...i skogen där det är så tyst, så tyst...är du van vid larmet från sta´n, då är det inte alldeles enkelt att sova när det är knäpptyst heller! Och vice versa.

Svar: Jag har inga problem att sova i lägenheten, men så sover jag inte i vardagsrummet.Och jag skulle nog inte kunna sova om det var FÖR tyst.
Fast jag tror att man vänjer sig vid allt.
Gilla Olsson

2013-09-10 @ 07:59:00
URL: http://www.metrobloggen.se/MIssJuni
Postat av: Miss Juni

Va??? Jag ser min kommentar!!
Detta måste firas! Jag går & köper mej en trisslott med-det-bums!!! :)

Svar: Det räcker väl med en runda Ruzzle....
Gilla Olsson

2013-09-10 @ 07:59:33
URL: http://www.metrobloggen.se/MIssJuni
Postat av: Decdia

Den är skitstörig den där lampan... Du hade verkligen höjden av otur att de placerat den preciiiis där.

Så Ama fick en länk. Undra hur det känns... Ama är nämligen skyldig mig en himla massa länkar. Men jag är stolt över att du lärt dig bloggvett och etikett! ;)

God morgon, hoppas du känner dig bättre!

Svar: Som sagt, den stör andra mer än den stör mig. Nästan lite mysigt och framförallt GRATIS!
Jag har varit ganska generös med länkar både till henne och "andra".
Vet inte om det hjälper att du tjatar.... på mig har det motsatt effekt.

Känns så där...
Gilla Olsson

2013-09-10 @ 09:01:50
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Copycat!!!
;-)

Tack för länken, den hade jag gjort mig förtjänt av (till skillnad från somliga... :-D )

Svar: Där kom den! ;)
visst förtjänar du länken men jag vet inte riktigt vad "somliga" syftar på ;)
Gilla Olsson

2013-09-10 @ 09:51:49
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Min mamma hade en bautalampa just utanför vardagsrumsfönstret. Hon hotade alltid med att skaffa luftgevär...

På jularna hängde dom upp fina julstjärnor där istället. Men bara på varannan. Mamma fick stå ut med samma fula lampa året runt.

Gomorron!
:-)

Svar: Mammor kan ha det tufft ibland, tur att de är så tåliga och härdade ;)
God förmiddag!
Gilla Olsson

2013-09-10 @ 09:53:31
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Decdia

Jag vill inte ha länk av dig (just nu), det är Ama jag är ute efter... ;)
Du har ju vant dig vid lampan, inget konstigt med det!

Svar: Jag vande mig fort!
Gilla Olsson

2013-09-10 @ 12:12:20
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Decdia

Du är kanske mörkrädd utan att veta om det?

Svar: Jag VET att jag är mörkrädd - väldigt mörkrädd!!!
Gilla Olsson

2013-09-10 @ 16:00:02
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Decdia

Jaså, det visste jag inte! Du var ju så cool när det låg gubbar under min säng och vargar attackerade mig.

Svar: DÅ var jag en tuffing. Det har blivit värre med åren, åldringar är ju attraktiva rånoffer...
Gilla Olsson

2013-09-10 @ 18:00:11
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Lotta

Du får ha såna där ögonmasker med muffar framför ögonen (som de brukar ha i amerikanska filmer) till dina övernattningsgäster så är olägenheten borta i ett nafs :).

SV: Riktigt så våghalsig är jag inte - det är betydligt stillsammare aktivitet som väntar...

Kram!

Svar: Jag har inga problem, och gäster ska inte trivas FÖR bra ... ;)
sv: Väntar med spänning på upplösningen....
Gilla Olsson

2013-09-10 @ 23:40:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0