Puh

 

 
 
 
 Hela dan får, hon arbeta, hon får jobba,
hon får streta, putsa, diska, tvätta, damma
 
Jag har varit så himla duktig hela dagen.
Om jag  får säga det själv.
 
Först tvättstugan, luftade dammsugaren
mellan maskinerna och gjorde inköp
medan kläderna hängde på tork.
 
Direkt vidare till kolonin
Klippte gräset, förhoppningsvis för sista gången i år
 
Plockade upp en jäkla massa fallfrukt och bar till
områdets container
(obs! inte från min koloni!)
Hjälpte två kolonister att plocka två stora pappkassar
fulla med äpple från mina träd.
 
Körde med trimmern på lämpliga ställen.
Bjöds på fika hos en annan flitig kolonist.
 
Klippte ner en del som var dött och visset
Bar in lite köldkänsliga blommor.
 
Körde hem - duschade lääääääänge och
nu har jag äntligen landat i soffan.
 
Helt sjukt slut men ack så nöjd!
 

Kommentarer
Postat av: Decdia

Ojoj, det var inte mycket till ledighet! Ditt idag påminner om vårt igår. Fast vi var inte fullt så effektiva som du...
Tråkiga grejer men visst känns det bra när det är klart?!

Svar: Jag tycker det var riktigt roligt! Vädret var fint, jobbet man gjorde syntes och trevliga människor som var där!
Gilla Olsson

2013-09-28 @ 20:31:21
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Znogge

Det är som med motion, efteråt känns det helt ok ;-)

Ha det gott i soffan!

Svar: Jag är så nöjd med både jobbet som blev gjort och med mig själv!Det samma!
Gilla Olsson

2013-09-28 @ 20:37:24
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Susanne P

"Körde trimmern på lämpliga ställen"...
Vi är glada att ingen bild blev taget på detta! ;) ;)
(Ja...det är väl lördag!)

Kram

Svar: Ungefär som när jag bad en kille på jobb "ansa min gräsmatta" häromdagen.Jag tänkte inte på att jag jobbar bland en massa testosteron.
Ja, men fredagarna är bäst ;)
Gilla Olsson

2013-09-28 @ 21:18:57
URL: http://www.susannep.blogspot.se
Postat av: Decdia

Susanne är lite av en expert på att misstolka grejer... Det hade du sett om du haft ett öga på din what´s app. ;)

Ps, du har fått ett "privat meddelande" på appen med.

Svar: Hej! Jag kollade på er i smyg igår däremot missade jag det "privata" men nu har jag svarat.....
Gilla Olsson

2013-09-28 @ 22:37:07
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Oj! Vad hände där??? ;-)

Duktigt :-)


Svar: Jag var i chock hela kvällen!!! ;)

Det måste ha varit Klasses vitaminbomb som exploderade
Gilla Olsson

2013-09-29 @ 08:56:02
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Melody and M.E

Vilken flit! Hoppas du tar igen dig idag och bara njuter av denna soliga söndag!
Kram M.E

Svar: Det var lite tanken ;)
Gilla Olsson

2013-09-29 @ 10:42:36
URL: http://melodyshihtzu.blogspot.se
Postat av: Ruth i Virginia

Fy fasen va´trött jag blir, när jag läser sånt där!
Bravo iaf!

Svar: Jag blev trött när jag skrev det också...Rycket har gått över nu..
Gilla Olsson

2013-09-29 @ 18:30:37
Postat av: Ruth i Virginia

Skönt att vara sitt gamla, vanliga jag igen!!!

Svar: ja, verkligen. Jag var lite orolig där ett tag...
Gilla Olsson

2013-09-29 @ 22:10:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0