Lördagsbarn

 
Om man får tro de gamla talesätten så påverkas vår karaktär av
vilken veckodag vi är födda på.
 
Ramsorna är många och jag ska bjuda på ett par:
 
Måndags barn har fagert skinn
Tisdagsbarn har älskligt sinn
Onsdagsbarn har lätt att le
Torsdagsbarn ska mycket se
Fredagsbarn är fött till ära
Lördagsbarn ska kunskap bära
Men det barn som är fött på en sabbatsdag
– är fagert och fint och fullt av behag
Om inte ovanstående hjälper dig att minnas vilken
dag du själv är född på så går det utmärkt att ta reda
på det HÄR
 
 
Måndagsbarn: är ögonfröjd, snällt och rart.
Den som är född på en måndag är oftast svärmiskt lagd.

Tisdagsbarn: är stark och handlingskraftig, men är ofta krigisk
och går anfallsvis till väga. Ett tisdagsbarn är älskvärt och gör allt med fart.

Onsdagsbarn: är intelligent och läraktig, men även för snäll för sitt eget bästa.
Onsdagsbarn får lida ont. Den som är född på en onsdag har i regel snabb
uppfattningsförmåga, men kan ofta vara självsvåldig.

Torsdagsbarn: Sliter hårt och satsar på karriären, är energiskt och snabbt
i vändningarna, men kan ofta förivra sig och handla oöverlagt.

Fredagsbarn: är god och givmild, kärleksfull och trofast. Har tur med kärlek.
Fredagsbarn gör gärna gott och förstår att skapa ett lyckligt hem.

Lördagsbarn: sliter hårt. Har otur i kärlek, men tur i spel och bra ekonomi.
Lördagsbarn får arbeta för födan.

Söndagsbarn: det har alltid ansetts för lyckligt att vara söndagsbarn.
Söndagsbarnet kan se in i framtiden, nästan allting lyckas och det har livlig fantasi.
 
 
Tis- och onsdagar är de vanligaste födelsedagarna.
 
Själv är jag född en lördag men fyller år på en söndag (i år).
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Grattis till dig själv! Tycks jag också behöva slita för brödfödan ;-)

Hoppas att födelsedagen blir bra på alla vis!

Hurra
Hurra
Hurra
!

Svar: Men vi är ju smarta och rika - det är inte illa ;)

Tack
tack
tack ♥
moi

2014-04-06 @ 00:40:04
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Syster

STORT G R A T T I S
till min vackra, underbara, roliga, intelligenta, omtyckta, kärleksfulla..........(listan kan göras hur lång som helst)
stora syster.
Lördagsbarn:
Vaddå otur i kärlek??? Du har ju mig! ❤️
Mys och ha en bra dag!
Kramiz

Svar: Det var ingen måtta på adjektiven här inte!Jag tackar och bugar och gråter skvätt...
Klart jag har dig lilla syster!
Jag ska fortsätta ha en bra dag!
Kram kram
moi

2014-04-06 @ 07:36:42
Postat av: Jenny

Ett stort GRATTIS! Unna dig själv något extra! Kram

Svar: Jag lovar!Tack och kram tillbaka ♥
moi

2014-04-06 @ 07:52:22
Postat av: camilla

En STOOOOOR grattiskram får du av oss här uppe från Norr.
Ha nu en riktigt bra dag!
Se nu till att du blir uppvaktad ordentligt!
Kram!

Svar: Oh, jag fick lite svårt med andningen där ett tag.Den bamsekramen tog luften ur mig nästan!!
Uppvaktningen får vänta ett tag men lite god mat
(förhoppningsvis) ska det bli lite senare!
Kram
moi

2014-04-06 @ 07:54:31
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: GeddFish

Stor födelsedagskram i denna födelsedagsmånad!
Ha det så gott, unna dig något speciellt ♥

Svar: Jag tackar!Och krya på dig!
moi

2014-04-06 @ 08:54:24
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: Ami

Stort GRATTIS på Din Dag!
Hoppas du får en fin födelsedag!
KRAM

Svar: Tack tack!När är det DIN dag???
För vi delar ju födelsedagsmånad - så grattis till dig med ;)
Kram
moi

Postat av: Ama de casa

Stort GRATTIS till dig idag! Hoppas dagen blir superbra :-)

Kram och gomorron!

Svar: Klart den blir bra! Man är ju glad att den överhuvudtaget infaller ;)Kram och god eftermiddag!
moi

2014-04-06 @ 09:50:43
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

PS: Jag visste väl att jag var vanlig - tisdagsbarn...
:-)

Svar: Men lite ovanligt är det att "göra allt med fart" - i alla fall i min värld.. ;)
moi

2014-04-06 @ 09:51:22
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Decdia

Hipp hurra hurra! Puss
Själv verkar jag vara född på bästa dagen, fredag! :)

Svar: Det såg jag noga till!
Eller det såg DU noga till ;)
Kram o puss!
moi

2014-04-06 @ 09:55:03
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Hörni!

Grattis!!!
Jag är fredagsbarn, gos och givmild, född till ära, jo jag tackar.
Hoppas du får en toppen bra födelsedag! Kram

Svar: Tack så mycket, min dag är lugn och skön. Precis som jag ;)Lite senare blir det utemat i lagom nivå
Kram
moi

2014-04-06 @ 12:55:20
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Afrodite

Och GRATTIS till dig från mig! ♥

Svar: TACK från mig till dig ♥
moi

2014-04-06 @ 13:23:01
URL: http://afrodite.blogg.se
Postat av: Synskadad fyrabarnsmamma

Här kommer en jättestort grattis från mig
hurra hurra
ha en toppenfin födelsedag fina du
Hihi tack för upplysningen då vet jag varför jag är som jag är, ett söndagsbarn
En massa kramar till dig

Svar: Jag tackar!Söndagsbarn!?!?!? Lyckans ost!
Kram tillbaka!
moi

2014-04-06 @ 15:23:57
URL: http://carinasnilssons.blogg.se
Postat av: Hörni!

Sv: Det låter helt perfekt i mina öron. :)

Och jag menade såklart toppenbra, utan mellanslag (aj aj aj.. inte bra, nu kan jag aldrig mer klaga på folk som särskriver).:D

Svar: Det är mänskligt att fela. Det har t om hänt mig ;)
moi

2014-04-06 @ 15:30:13
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Ami

Jag får snällt vänta ända tills den 21...men eftersom det heter födelsedagsmånad får jag väl också fira hela april :)
Så grattis till oss båda :)

Svar: Såklart du ska fira! Har Ama sagt det så är det så!!Grattis!
moi

Postat av: Maud

Grattis!! Själv är jag ett tisdags-barn, vilket stämmer fint. =)

Svar: Tack!Då vet jag ungefär vad du är för en "typ"... :)
moi

2014-04-06 @ 17:14:13
URL: http://maudsbravader.blogspot.com
Postat av: Mita

Oj hjälp, här kommer ett försenat men icke desto mindre välmenat GRATTIS!!!!! till fina goa Moi♥
Hoppas du hade en toppendag...
En stooor varm kram♥♥♥♥♥

Svar: Bättre sent sänt än aldrig sänt.. ;)Jag tackar allra ödmjukas!
Och min dag blev precis som jag ville!
Kram ♥
moi

2014-04-07 @ 14:25:48
URL: http://nattstad.se/mitasplace

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0