Många hjälpande händer

 
Jag har berättat om mina hjälpredor i kolonin tidigare
 
 Lilla fröken S och hennes syster är två av dem.
Kanske inte så pålitliga men all hjälp är välkommen.
 
Det finns andra som är mer pålitliga och som aldrig säger
nej när jag behöver hjälp.
Oavsett om det gäller råd, tips, material eller jobb.
 
Och jag är så himla glad för "mina" gubbar, utan dem
hade jag nog inte klarat av kolonin på egen hand.
Här ser ni mina guldgossar.
Fotot är taget kl 07.45 den 6 april och gubbarna
kommer mig till mötes sjungandes "ja må hon leva"!
 
Mannen till vänster är egentligen inte så hjälpsam.
Han var revisor när jag var kassör i föreningen och blev
satt på plats av mig när han gjorde revision.
Jag ifrågasatte hans tidigare revisioner och gav honom
lite "utbildning" inför framtida arbete.
 
Hans besserwisser attityd och "kvinnor hör hemma i köket" fasoner
försvann och numera är han lite av en hemlig (tror han) beundrare.
Allt som ofta gör han sig ärende förbi min lott och berömmer mitt
slit och byter ett par ord. Ha ha ha
 
Tusen tack till alla mina hjälpredor!
 
 
PS! Naturligtvis är även dottern och Batmans insatser
ovärderliga, men det ber jag att få återkomma till...  DS!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Decdia

Det är verkligen bra "grabbar" det där, inte illa när medelåldern på dem väl är 75? ;)

Svar: Lite drygt 75, men i knoppen är de fortfarande ynglingar!
moi

2014-04-15 @ 08:04:38
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Decdia

Spännande att se vad du har för planer för oss... :)

God morgon!

Svar: Jag fnular och funderar :)
moi

2014-04-15 @ 08:04:58
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Vad bra med såna hjälpredor! Lilla S var sötast av dom :-)

En del personer behöver bli satta på plats för att vakna till :-)

Gomorron!

Svar: Lilla S är nog också den pillemariskaste!
Ja, den där revisorn fick verkligen respekt för mig efter det ;)
moi

2014-04-15 @ 08:54:32
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Znogge

Goa gubbar är verkligen inte att förakta :-) Önskar att några ville titta förbi här ;-)

Kram och god morgon!

Svar: Men du har ju en alldeles egen go gubbe ju ;)
Kram och god eftermiddag!
moi

2014-04-15 @ 09:02:21
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: GeddFish

Det närmaste Goa Gubbar jag kommer, är de jag har på affischen hemma!
God morgon och ha en bra dag, kram! ♥

Svar: Det är inte att förakta. Men om du ser dig omkring kanske du upptäcker fler.Det gjorde jag :)
Kram och det samma!
moi

2014-04-15 @ 09:27:19
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: Ami

Åh, det var ju nästan rörande att de kom och sjöng för dig - klart man blir glad av såna guldgossar :) Och småfröknars energi är alltid glädjande :)
Kram och grattis!

Svar: De gubbarna är så angelägna om att hjälpa.Vill inte precis säga att det tävlar men nästan...
Och tjejerna är så gulliga så!
Kram och gratulationer tillbaka!
moi

Postat av: Ruth i Virginia

Kan du exportera gubbarna till USA på en vecka eller så? Det är huvamycket som behövs göras
på gården just nu.

Svar: Jag kan ju tipsa dem!OM de inte har tillfälle att komma hoppas jag du får nån slags hjälp!
moi

2014-04-15 @ 21:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0