Jag ser rött

 
Igår var jag i Eslöv,
 körde dit i lilla röda Pärlan
 
Det var inte alls kul.
Humöret i botten, blodtrycket skyhögt.
 
Räcker det om jag säger:
 
1. Skördetröska
2. Hästtransport
 
3. Lastbil
 
 
4. Husvagnsekipage
 
5. Personbil
6. Lilla röda Pärlan
 
kilometer efter kilometer efter kilometer.
 
 
Morsan skrattade gott när jag
(förmodligen högröd i ansiktet)
beklagade mig över färdvägen.
 
 Hennes brist på medhåll fick mig ur balans
så jag lugnade ner mig.
 
 
Efter medicindosering, matlagning,
fika, snack och skratt var det dags
för hemfärd......
 
 
 
 
I say no more!

 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vänta bara tills "betlassen" också är ute och puttrar fram på vägarna. Då är det skarpt läge!

Kram

Svar: Som uppväxt intill Örtofta sockerbruk är jag väl medveten om vad som väntar....Tycker nog ändå att skördetröskor är värre än betlast.
Kram
moi

2014-08-14 @ 06:52:39
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Melody and M.E

Full förståelse för din irritation! Själv blev jag sittande i två köer
igår p g a vägarbete! Resan tog dryga 20 minuter längre än vad den brukaroch den marginalen hade jag inte riktigt, så jag fick verkligen
plocka fram tålamodet.
Önskar dig en fin dag utan köer!
kram M.E

Svar: Normalt har jag noll tålamod och i trafiken har jag ännu mindre än noll.Jag blir alldeles för uppjagad och uppstressad
Men idag har jag inte sett en enda kö!
Kram
moi

2014-08-14 @ 07:42:29
URL: http://melodyshihtzu.blogspot.se
Postat av: Ami

Usch, ja de där sniglarna kan man reta ihjäl sig på. Och så fort man kört om den ena kommer det en ny lite längre fram :(
Kram!

Svar: Att köra om EN är väl ok men när kön är lång med diverse otympliga fordon är det ju nästan omöjligt. BlääääKram
moi

2014-08-14 @ 09:41:43
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Det ska va husvagn, trallalla lalla lala laaaa!!!
:-)

Gomorron!

Svar: Din retsticka!Du är ju som min mor... :)
Tar inte mina bekymmer på allvar!
moi

2014-08-14 @ 09:43:21
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Mita

Jag förstår precis hur du kände, ofta tycker jag det blir så när man har ont om tid,och sen får man köra som en "blådåre" för att hinna...
Igår hamnade jag förresten bakom en buss som det stod ÖVNINGSKÖRNING på,och den körde i typ 30km/h, och det gick inte att komma förbi den. Det berömda tålamodet var puts väck..**
Kramiz♥

Svar: Jag är alltid ute i god tid så det är inte tidspress som stressar mig.Stadsbussarna här i stan (med förmodade utbildade förare) har en
förkärlek för att köra långt under hastighetsbegränsningen.
Ganska provocerande...
Kram
moi

2014-08-14 @ 09:47:33
URL: http://mitasguldkorn.blogspot.se
Postat av: Decdia

Googlar man på road rage kommer det upp en bild på dig. ;)

Svar: What do you mean?
moi

2014-08-14 @ 10:33:41
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Kenneth

Jag brukar försöka tänka
"Kan jag göra något åt detta?"
Om svaret blir ja gör nått om det blir nej lägg då inte en massa negativ energi på det utan gilla läget :)

Svar: Det där borde jag lära mig!
moi

2014-08-14 @ 13:19:36
URL: http://rothvoss.se/enblogheltenkelt/
Postat av: Decdia

Google translate. ;)

Svar: Det gav ingenting....
moi

2014-08-14 @ 20:38:43
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Ruth i Virginia

Så man kommer fram 20 minuter fortare,
vad gör man med dom minuterna?
Om man har tid hos tandläkar´n, hoppas
man ju på lite försening efter vägen,
eller hur? :)

Svar: Jag vet ju att det inte spelar nån roll, det är det som är mittbekymmer. Att jag hetsar upp mig helt i onödan....
Men kan inte styra det.
moi

2014-08-15 @ 01:02:41
Postat av: Ruth i Virginia

Jag vet, jag vet.
Förresten lär det ska vara bra för
blodomloppet att hetsa upp sej då och då.
Keeps you young, you know!
Trevlig veckända!

Svar: Jag är rädd att jag hetsar upp mig allt för ofta,dvs var gång jag sätter mig i bilen, för att det
ska vara annat än ganska skadligt....
Tack det samma!
moi

2014-08-15 @ 13:32:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0