Alla goda ting är tre

 
Jag brukade säga att det finns tre saker
som förgyller och förenklar mitt liv.
 
Diana, dottern, är självskriven och i en
annan klass så hon räknas inte dit.
 
Så, utan inbördes ordning:
 
1. Min lilla röda Pärla
 
 
Det var först vid 40++++ jag hade råd att skaffa bil.
Den har sparat mig så mycket tid och gett mig
så mycket frihet.
 
Den fick en krockskada i somras när jag skulle
packa in morsans rullstol.
Jag har inte fått tummarna ur..... att reparera den än
 
 
2. Sigge
 
 
Nån som satt och väntade på mig när jag kom hem.
Antingen på balkongen eller vid dörren.
Nån som väckte mig om jag sov för "länge".
 
Sigge finns inte längre och jag saknar honom.
 
 
3. Min koloni
 
 
Mitt andningshål, mitt paradis, min terapi, min....
 
 
Häromdagen hade jag stämt möte med en representant från
försäkringsbolaget som skulle ta prov till odling.
 
 
Jag, Anticimex och även den här killen, misstänker
 att stugan har drabbats av "äkta hussvamp"
 
Om 2-3 veckor får jag svar.
 
 
Snälla, säg nåt kul för just nu
behöver jag det!
 
 

Kommentarer
Postat av: Kenneth

vet ine om jag har nått kul på lager men sänder en varm tanke

Svar: Det är inte det sämsta
moi

2014-12-07 @ 08:13:38
URL: http://rothvoss.se/enblogheltenkelt/
Postat av: Bosse Lidén

Jag älskar ekorrar. Jag såg en söt på taket. Kunde inte den få plats fyra på din lista.
Den enda kuliga sak jag just nu kommer på är att snart, om bara några veckor så kommer ljuset att börja käka upp mörkret en liten bit varje dygn.
Styrkekram Bosse

Svar: Jag hade ju lyckan att få hysa en hel familj med ekorrar på loftet i min stuga.Tyvärr tycktes "alla" andra på koloniområdet få en skymt av de två ungarna.
Men inte jag...
Jag tackar för omtanken
Kram
moi

2014-12-07 @ 08:59:04
URL: http://bosseliden.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Nåt kul kommer jag inte på just nu, men jag kommer att hålla tummarna stenhårt i 2 - 3 veckor. Och så kramar jag om!
*kramarom!*

Svar: Kramar tillbaka! Du får lov att använda tummarna en liten stund varje dag :)
moi

2014-12-07 @ 09:04:34
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Jo förresten. Apropå ekorrar. När jag jobbade på Skansen fanns där en hel del tämligen tama ekorrar. En gång såg jag hur en kutade upp under kjolen på en dam. Om det var så kul för damen vet jag inte, men det SÅG oerhört kul ut - du får tänka dig in i hur hon skuttade runt och skrek :-)

Gomorron!
PS: Varken ekorren eller damen kom till skada.

Svar: Ha ha ha - hur hade man reagerat om det hände?Jag kan se bilden framför mig - ha ha ha
moi

2014-12-07 @ 09:07:02
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Jag har inte heller något kul att komma med. Men skönt att de varit och tagit prover på stugan. Jag håller tummarna att det inte är så allvarligt. Och Sigge förstår jag så väl att du saknar.
Tänker på dig! Kram

Svar: Det makabra är att jag ska hoppas på att det är så allvarligt....Kram
moi

Postat av: Ama de casa

Sen apropå ekorrar igen. Den här bilden är sååå kul!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11957761.ab

Det tycker jag i alla fall :-)

Svar: Den bilden är så skön! Men, ärligt talat; så ser nästan alla mina semesterbilder ut.
Fast det är en annan filur som "råkar" komma med :)
moi

2014-12-07 @ 09:10:19
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Hoppas verkligen att det inte är så illa...

Kram

Svar: Som sagt, jag ska hoppas att det är så illa...Ur försäkringssynpunkt alltså.
Så himla sjukt..
Kram
moi

2014-12-07 @ 10:32:40
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ruth i Virginia

Det är verkligen kul att solen är på uppgång denna morron efter att ha varit frånvarande, med ty
åtföljande regn, i minst 24 timmar.
Det var också kul, att vi fick in ca 600 dollar på
3 timmar på loppisen, där jag volunterar.

Äkta hussvamp! Fy för fasingen, va´ trist!
Klapp på kinden!

Svar: Jag har inte sett solen idag men gläds åt att den har hittat till dig!600 dollar!!! Det var inte illa! Loppis som är så skoj. Både att bevista och själv stå
och sälja!
Klappen värmde må du tro!
moi

2014-12-07 @ 13:38:59
Postat av: Mita

Bil ger frihet helt klart,det insåg jag när jag 34 år gammal äntligen fick tummen ur och vågade mig på att ta körkort.
Ett älskat husdjur som finns där och ger så mycket tillbaka,hur stor tomheten blir går inte att beskriva...
Sen ditt fina andningshål, så otroligt värdefullt att ha ett sånt litet ställe där man kan pyssla och vara ute och njuta under sommaren. Som balsam för själen.
Jag hoppas det löser sig till det bästa, ja med hussvamp eländet,du hade ju en ganska tydlig önskan där,hehe....
Kramar♥

Svar: Det är lite för mycket elände just nu. Det är lätt att gräva ner sig, så jag letar ljusglimtar
Kram
moi

2014-12-07 @ 13:40:32
URL: http://mitasguldkorn.blogspot.se
Postat av: Decdia

Du har verkligen maximal otur just nu. Vi får hålla tummarna att oturen är så stor att den går och blir tur! Gällande kolonin och hussvampen då...

Nåt roligt... tja, jag har sovit som en prinsessa idag och ligger lite efter med kommentarerna. :)

Svar: Antingen gråter man eller också skrattar man. Skönt att du fick sova, och sova gott!
moi

2014-12-07 @ 16:04:39
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Veiken

Neeej.... vilket trauma. Måste du vänta så länge? Här är en till som håller tummarna och skickar positiva vibbar!

Svar: Väntan på provtagningen var nästan värre. I fyra veckor fick jag jaga bolaget innan de behagade komma...

Jag känner att det skälver ända hit!
Tack!!
moi

2014-12-07 @ 18:22:31
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Hörni!

Nämeeen! :( Vet inte vad för roligt jag ska hitta på att säga, sånt är ju inte kul. Men jag kommer hålla tummarna allt vad jag kan för att det ska gå bra!

Svar: Dina bilder och texter fick mig på betydligt bättre humör!!!
moi

2014-12-08 @ 15:45:31
URL: http://horni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0