Det är nåt på g....

 
Innan klockan slagit 10 igår hade jag redan:
ätit frukost, läst bladet, blivit klar i tvättstugan och tvättat bilen!
 
 
 
Sen började jag känna mig lite kymig.
Växlade mellan småfrusen och småvarm.
 
Förmodligen var det en reaktion på denna oförväntade effektivitet.
 
Men jag var inte i större chock än att jag kunde ta mig an hemläxan
hemläxan som skulle vara klar tills idag då det åter är dags för
  kontorsstolen några timmar.
 
Efter att ha suttit och skrivit några timmar på eftermiddagen
 fick jag för mig att jag skulle skicka ett vykort till en vän.
 
Så jag begav mig till den avlägset belägna postterminalen.
 
 
Vilket är en riktig läskig plats att vistas på när det är mörkt.
Mitt ärende hade kunnat gå på mindre än en minut om jag
inte hade fått en idé.
 
När jag skulle genomföra denna idé kommer två
slitna, härjade herrar upp ur mörkret på andra sidan gatan.
 
"God fortsättning damen!" - ropar den ena åt mig.
Jag vet att de är på väg till Hemlösas Hus och blir så
rörd över denna hälsning.
 
Eftersom jag precis varit och handlat fanns det
matvaror i mitt bagage.
 
Jag hejdar männen och frågar om de vill ha lite frukt.
 
"Hemskt gärna men de ska damen själv ha, fast
bananer är väldigt gott...."
 
De fick mina bananer, mina äpplen och en burk pepparkakor.
Det är man värd om man kallar mig "dam"!
 
Och vad min idé som gjorde att jag träffade dessa män?
 
Jo, jag såg fulhuset torna upp sig på andra sidan järnvägen
och tänkte ta en pangbild.
 
 
Och hur det gick ser du själv...
 
Men summa summarium; jag tror banne mej att jag är på g nu....
 
PS! Har du riktigt bra syn ser du huset även på bild nr 2 DS!

Kommentarer
Postat av: Geddfish

Vilken fart det var på dig, då?!? Är du inte frisk? Jag vågar ju inte ta det fula ordet förkylning i min min, för då åker man på det, det gjorde jag, jag skröt för mycket om att...
Nä, jag ligger lågt.
Jag ser huset på båda korten även med dålig syn, jag kryper närmare datorn bara.
En god gärning mot de hemlösa herrarna! Vänlighet brukar löna sig.
Kram ♥

Svar: Jag är själv oerhört förvånad över denna energi som flugit i min kropp....Den vänligheten värmde gott i mitt hjärta!
Krya på dig.
Kram!
moi

2014-12-29 @ 08:25:30
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: Ama de casa

Oj... Jag blir alldeles matt av att läsa om din inledning på gårdagen.

Vad fint gjort mot herrarna! Extra fint eftersom det är den här veckan som man inte alls behöver göra sig till för tomten... ;-)

Jag är grymt impad av ditt foto av fulhuset. Det ser vackrare ut än någonsin! :-)

Gomorron!

Svar: Det konstiga är att jag inte blev matt!!! Så du menar att vänligheten inte räknas mig tillgodo??!!??
God kväll!
moi

2014-12-29 @ 08:39:37
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

sv: Dom röda kinderna berodde på solbränna. Eller nåt... ;-)

Svar: Mig kan du (kanske) lura, men ingen annan :)
moi

2014-12-29 @ 09:29:40
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Jag har vetat hela tiden att du är en godhjärtad människa.....Men dam tycker jag är att ta i. Tjej passar bättre :)
Det var någon mening med att du tvunget skulle posta det där kortet till din vän just då :)
Kram

Svar: Nja, kanske inte godhjärtad men snäll - ibland!Fast det kändes rätt gott, där och då, att bli kallad dam!
Fast ingen annan får göra det, då blir jag arg :)
Kram
moi

2014-12-29 @ 09:55:49
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: mallan

Fint gjort att ge bort din frukt <3

Svar: Det var det lilla jag kunde göra.
moi

2014-12-29 @ 11:06:05
URL: http://onapinkpalehorse.blogspot.se
Postat av: Decdia

Vad snällt av damen att ge bort sin frukt... och framförallt pepparkakorna! Om damen vaknar tidigt även den 31/12 så vet jag en som gärna blir utsatt för den snälla damens vård. ;)

Svar: Brukar inte damer sova ganska länge???Den här damen är bara snäll om hon får ett leende (och kanske en länk.. ) :)
moi

2014-12-29 @ 11:42:40
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Decdia

Och ja, jag ser huset på bild två med!

Svar: Det är knappt jag gör det...
moi

2014-12-29 @ 11:42:55
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Hörni!

Vad fint av dig! Och det där fulhuset fick ju precis en sån bild det förtjänar. :)
Kram

Svar: Det har du så rätt i! (huset alltså)Kram
moi

2014-12-29 @ 12:49:38
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Znogge

Blir man kallad dam så blir man ;-) Hör inte till vanligheterna!

Kram

Svar: Som tur är :)Kram
moi

2014-12-29 @ 15:29:50
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ruth i Virginia

Jag tycker, att "dam" passar dej utmärkt. Du
uppförde dej som en verklig dam. Att sprida vitaminrik föda till hemlösa, är en GOD, GOD gärning.

På tal om "dam" - Jag tycker det är synd att order
"tjej" har tagit platsen av kvinna och flicka.
Tycker det är lite underligt att bli kallad "tjej",
när man är så där lite över 80. Och alla män har blivit "killar", oberoende av ålder.
Men språket utvecklas hela tiden. Så säjer
"Tjejen i Virginia".

Svar: Jag har faktiskt inget emot att bli kallad "tjej", fast kanske inte av nån som är betydligt yngre än vad jag är. Dam för mig är nån som är betydligt prydligare, korrektare än vad jag är.
Och du, om nån, är absolut "Tjejen i Virginia" - det handlar inte om ålder!!!
Imorgon kommer ett inlägg om ordet tant - ifall du vill läsa om det!
moi

2014-12-29 @ 17:16:42
Postat av: Veiken

Vilken härlig damtjej du är. Jag gillar dig! Vitaminer åt hemlösa är så himla rätt! Jag ger ALDRIG pengar men mat är suveränt bra! Min syn tillät mig faktiskt att se fulhuset, fast på avstånd! Härligt att du är på G!

Svar: Det var lätt att ge dem eftersom de inte på nåt sätt krävde, eller bad om, att få nåt.De kostade på sig att vara vänliga mot mig som stod där i all min prakt; välgödd, med mobil och bil och allt....
Kram
moi

2014-12-29 @ 18:40:17
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Veiken

PS. Svar: Är man utbildad frisör så är man! ;) KRam

Svar: Det ante mig!! Diana hade nog önskat att det var du som höll i saxen när jagskulle klippa hennes "toppar".
Var det möjligen du som en gång publicerade en ungdomsbild på dig själv,
på "frisörstiden"?
Mitt minne är kort men......
moi

2014-12-29 @ 18:41:55
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: marie

Skicka hit lite energi så är du en extra snäll dam.
Härligt att kunna glädja sina medmänniskor. Det värmer nog både deras och ditt hjärta. Kram


Svar: Jag är SÅ rädd om den energin som plötsligt fyllt mig.Har varit helt orkeslös i evigheter. Ibland har det varit en ansträngning att gå och lägga sig på kvällen.
Så tyvärr, du får ingen energi av mig förrän jag har ett rejält överskott :)
Kram
moi

2014-12-29 @ 18:52:23
URL: http://minatankarochord.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

sv: Barn är så mycket mer lättlurade, klart man måste vinna mot dom! ;-)

Svar: Jag håller med - SÅ lätta att lura :)Fast jag undrar vem som vann igår: lillkillen eller jag :D
moi

2014-12-29 @ 20:58:27
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Mita

Dam är det minsta jag känner mig som,hehe...skulle någon ropa "damen" efter mig så skulle jag titta mig omkring och undra vart hon är??...
Fulhuset gör sig bättre i skumrasket, på båda bilderna..men du är då för snäll och go som skänker bort frukt och pepparkakor till gubbsen,
Kramiz♥

Svar: Nja, jag känner mig inte som nån dam. Men jag vet inte vad som kännetecknar en sån. Tant tycker jag nästan är värre...Kram
moi

2014-12-29 @ 22:26:17
URL: http://mitasliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0