Tanken var god... UPPDATERAD

 
(I några svar på kommentarer har jag nämnt en
smart lösning. Sist i inlägget hittar ni vad jag menar)
 
 
 
I ett av min mors adventspaket fanns
ett gäng talgbollar
 
 
Nu ville hon ha upp dem i trädet utanför sitt fönster så
hon kunde sitta och titta på när småfåglarna frossade.
 
 

Att hänga upp talgbollar är inte riktigt min grej.
Syster Yster däremot har inga såna gränser.
 
 
Tanken var som sagt god,
men det var inte många som uppskattade detta.
 
Inte småfåglarna, inte morsan, inte grannarna.
 
Det dröjde nämligen inte lång stund förrän
himlen och trädet färgades svart.
 
 
När vi så småningom skulle bege oss hemåt vägrade jag
att gå ut samtidigt som Yster.
 
Risken var överhängande att bli påhoppad av grannar o dyl.
 
 
 UPPDATERING
 
 

Kommentarer
Postat av: Melody and M.E

Jag har hängt upp en i år och flera blir det inte. Mannen kom efter ett par timmar och frågade om jag hade sett att skator och kråkor hade fest i vårt lilla äppelträd. Inte en enda liten småfågel hann dit.
Som tur är hann heller ingen granne hit och klaga.
Kram M.E

Svar: Jag såg en jättesmart lösning när jag googlade. Typ en nätkruka (förstår du?) vänd upp och ner. Småfåglarna kunde komma åt bollarna, däremot gick de stora bet.Kram
moi

2014-12-22 @ 07:39:35
URL: http://melodyshihtzu.blogspot.se
Postat av: Geddfish

Nej men så synd, för tanken var ju god!
En bra måndag till dig, har för mig att du är julledig, och det är ju inte dumt. Jag jobbar jag. I nästa hus tvättstuga, haha.
Sömnlösa Gerd.
Kram!

Svar: Jag har jätteledigt!! Tvättstugan fixade jag igår.Hoppas du får ordentlig sömn i natt. Hoppas hoppas hoppas.
Kram
moi

2014-12-22 @ 07:42:53
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: Decdia

Jag gillar inte stora fåglar, jag tänker inte nämna några namn men jag har några som är huvudmisstänkta i min talgbollsutredning. Antalet försvinna bollar är nu uppe i fyra.

Svar: Jag bryr mig inte om vad de heter - de är läbbiga, dumma, kaxiga och glupska.
moi

2014-12-22 @ 08:16:26
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Fast dom stora fåglarna måste väl också få mat? Säger hon som gömmer brödet till Putte på terrassen så att inte duvorna ska hitta dit... ;-)

Gomorron!

Svar: Dom stora svarta kan fånga möss, råttor, gråsuggor, spindlar och sånt.God kväll!
moi

2014-12-22 @ 08:56:11
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Det är sällan små söta stannfåglar som förser sig utan hårda gänget tar över... Men tanken var god!

Kram och god morgon!

Svar: Jag såg ett en lösning som verkar smart. Fast förmodligen är de stora svarta smartare än vad jag är...Kram och god kväll
moi

2014-12-22 @ 09:01:11
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ami

Oj, stackars systeryster! För det är ju hon som kommer att få skulden för det här när grannarna får tag i henne :(
Men tanken var ju god i alla fall!
Kram

Svar: Enligt mor min så hade grannarna skrattat gott åt hennes trädpyntning och faktiskt också åt de stora svarta.Kram
moi

2014-12-22 @ 10:03:49
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Veiken

Dom stora fåglarna skaffar sig det dom vill ha. Kosta vad det kosta vill. Dom är dessutom smarta!
Svar: Vi är ofta och tittar på handboll. Lilleman 11, spelar ju. Han måste ju göra som storebror! Storebror är 17 år och spelar i Kungälv HK:s herrlag (div 2)och gör det med den äran. Han går dessutom och på en handbollslinje på gymnasiet. Vi har inga fritidsproblem om man säger så! :) Kram

Svar: Jag tror banne mig att de stora svarta är smartare än oss människor....
Själv spelade jag en hel del handboll (i Eslöv) sen bytte jag stad och plötsligt var jag inte bra nog.. :)
Försökte få dottern intresserad, men icke
Kram
moi

2014-12-22 @ 10:26:17
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Kenneth

haha var det filminspelning på fåglarna II ;)

Svar: Fåglarna I är en ruskigt läskig film - som inte bör få nån uppföljare...
moi

2014-12-22 @ 16:22:14
URL: http://rothvoss.se
Postat av: Småländskan

... och jag smyger med att kasta ner "godis" till kaninerna här. Det ska man INTE göra enl. brf och grannarna. Men det är mycket man inte ska...
I alla fall ska jag önska dig och alla de dina en riktigt god jul.
Var rädd om dig. Kramar.

Svar: Jag bryter också mot en del regler. Bl a la jag fågelmat på balkongräcket (har inglasad) bara för att Sigge skulle få nåt kul att titta på....Jag önskar dig detsamma och hoppas det blir en lugn, fridefull och glad jul för dig!
Kram♥
moi

2014-12-22 @ 16:58:30
Postat av: knodden.blogg.se

Attans då! Dumma stora fåglar... =/ Men den sista bilden verkar ju vara bra! :D

Svar: Måste testa det nån gång!
moi

2014-12-22 @ 20:03:57
URL: http://knodden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0