Två år!

 
Idag fyller min blogg två år!
 
 
 
Föga anade jag vad det skulle innebära att vara bloggare.
 
Jag har fått flera nya vänner, goda vänner.
 
Jag har träffat flera av dem.
 
Jag har gjort resor som jag aldrig skulle gjort annars.
 
Jag har förlorat läsare men fått desto fler nya.
 
Jag har fått utlopp för min ganska besynnerliga humor.
 
Jag har fått goda råd.
 
 
Jag har fått tröst och uppmuntran.
 
Jag har upptäckt andra bloggar
 
Jag har fått läsa så mycket klokheter och tokheter
 
Jag har fått ....
... så oändligt mycket.
 
 
Min tanke var att jag skulle försöka hålla ut ett år eller så.
 
Trodde varken att orden eller mitt ganska stillsamma liv
skulle klara att fylla ut så mycket längre tid.
 
Men tiden går fort när man har roligt!
 
 
 
Tack alla ni som läser och besöker min blogg.
Kända såväl som okända
Ett extra tack till er som lämnar en kommentar!
 
 
 
Jag kommer att fortsätta blogga ett tag till, men
inläggen kommer att bli oregelbundna några dagar framöver
 
Trots allt finns det ett annat liv, vid sidan av bloggen.
Speciellt ett liv som jag tänker ta tillvara så länge det går.
 
 
 
 Oj, jag höll på att glömma:
 
Tack chefen för julklappen!
 
Äkta amerikanska handdukar,
som var jättesvåra att fotografera!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kenneth

ja visst är det härligt vad en blogg faktiskt kan ge både för egen del men även för andra. :)

Svar: Jag vet i alla fall vad ni andra ger mig!
moi

2014-12-23 @ 07:37:49
URL: http://rothvoss.se
Postat av: Znogge

Grattis till dina två år i bloggvärlden! Som tiden rasslar på tänker jag som började 2007...

Kram och ha en fin lillejulafton!

Svar: Då är du en veteran! Skoj att både ha träffat dig och ha dig som läsare!Kram och detsamma
moi

2014-12-23 @ 09:04:55
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Jag är såååå glad att du äntligen kom till skott efter mycket tjat. Men är det verkligen två år sen? Ja, jösses vad tiden går fort.

Bloggeriet är verkligen kul, men det ska vara just det - kul. Annars kan man ta det lite lugnt och invänta inspiration och passa på att leva lite också.

Kram och grattis till dig, bloggen och framförallt oss!

Gomorron :-)

Svar: Det var svårt att stå emot påtryckningarna :)Du har fått stå ut med mig mer än de flesta så att ha dig kvar som vän och läsare
är ett bra betyg (för mig!)
Kuliga inlägg uppskattas och då vet jag var jag ska leta :)
Kram tillbaka goding!
moi

2014-12-23 @ 09:20:05
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Decdia

Hipp hurra hurra hurra!

Svar: Du kunde väl ha klämt i med "fin blogg" :)
moi

2014-12-23 @ 09:37:02
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Decdia

Hoppas att alla hemliga läsare slänger iväg ett "hej" idag, det är så spännande!

Svar: Det vore jätteroligt!!
moi

2014-12-23 @ 09:41:51
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Helén i Vilrummet

Hipp hipp hurra på bloggens tvåårsdag! Jag hoppas ni får många lyckliga år tillsammans framöver.
Kram Helén

Svar: Kanske rentav så att VI få några lyckliga stunder tillsammans (i bloggarna)
Kram och tack!
moi

2014-12-23 @ 10:54:56
URL: http://vilrummet.blogspot.se
Postat av: Ama de casa

Åh, jag blev så till mig över firandet så jag glömde att berömma dig för att du hittade ett sånt utmärkt tillfälle att öppna paketet!

En bra julklapp :-)

Svar: Eller hur?! Nu får jag styla om i badrummet IGEN ju....
Äh, svart och rött är en fin kombination. :)
moi

2014-12-23 @ 11:45:59
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Veiken

Grattis till både, dig, bloggen och oss! Det är alltid lika roligt och trevligt att sladda in här! Bloggvärlden är fantastisk!
GOD JUL och stor julkram!

Svar: Tack snälla du för de snälla orden!Att ha hittat din blogg var en lyckoträff! Dessa bilder, reseberättelser och
all denna info om Göteborg!
Kram och God Jul tillbaka!
moi

2014-12-23 @ 12:10:43
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Ami

GRATTIS till bloggen :) Och tänk så roligt att jag hittade den och dig :)
Aha! Så det var fina badlakan i paketet? Vilken tur att du öppnade till slut!!
Kram och ha en fin lillejulafton!

Svar: Tack! Tror det var Ama som tipsade om "en annan bloggare som bor både i Hbg och Torre". Så vi får väl tacka henne, kopplerskan :)Jag är glad att du läser här och att du själv har en så rolig blogg.
Hade du bott närmare hade du fått en kram - på riktigt!
moi

2014-12-23 @ 13:08:07
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Alicia - Alicia And Stuff

Vad kul, grattis!! Lycka till i fortsättningen!

Svar: Tack snälla du!
moi

2014-12-23 @ 13:19:18
URL: http://Aliciaandstuff.blogg.se
Postat av: Melody and M.E

Gratulerar bloggen på 2-årsdagen och tackar dig för alla härliga inlägg! Jag tycker om att du delar med dig av både glädje, bekymmer och sorg. Bloggar som bara är ett vackert skyltfönster tappar jag intresset för.
Hoppas nu att du får en riktigt fin och minnesvärd jul med din mor!
Ta vara på timmarna på bästa sätt och försök lev i nuet!
Morgondagen är det ingen som vet någon om!
Julkramar och julpussar från oss!

Svar: Tack för de fina orden! Min tanke var från början att stanna upp, iaktta, begrundaoch hitta det roliga i tillvaron. Det som jag bara susade förbi på min förflyttning från A till B.
Den här julen kommer att bli mycket speciell och jag tror att vi alla kommer
att ta tillvara timmarna på bästa sätt.
Puss, kram och klapp på pälsen från mig ♥
moi

2014-12-23 @ 14:08:44
URL: http://melodyshihtzu.blogspot.se
Postat av: TantGlad

Tack själv.
Det är så roligt och så givande att besöka alla fina bloggvänner. Några har jag träffat, medan andra har jag alldrig träffat på riktigt. Men roligt är det. Och tack för ett fint bloggår.

Julkram från mig.

God Jul.

Svar: Det är jag som ska tacka för alla kommentarer.Jag brukar besöka din blogg men är tyvärr slarvig med att kommentera....
Kram till dig från mig!
moi

2014-12-23 @ 15:34:40
URL: http://tantglad.bloggo.nu
Postat av: Decdia

Fin blogg!

Svar: Tack!
moi

2014-12-23 @ 19:03:49
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: marie

Hipp hurra på bloggens 2 års dag!
Hade gärna gett dej en Grattis kram i verkliga livet men det får bli via blogg nätet. Så kul aTT jag hittade din blogg för den gör mej glad.
Njut av julen tillvaron tillsammans med din familj. Förstår att du rår om din mamma extra mycket.💖
kram o god jul.

Svar: Jag skulle så gärna vilja ha den där kramen! Hoppas det blir tillfälle nån gång i framtiden!Jag har slarvat "lite" med att kommentera i din blogg, ska se om jag minns att skärpa mig..
Ska bli skönt när dagen väl är igång och vi kan trivas tillsammans allihop.
Kram
moi

2014-12-23 @ 21:54:54
URL: http://minatankarochord.wordpress.com
Postat av: Småländskan

Fin blogg!
Grattis på 2-årsdagen!

Svar: Tack snälla du!
moi

2014-12-23 @ 22:47:04
Postat av: Småländskan

Och jag minns att jag var en av dem som tjatade på dig att starta bloggeriet. Minns också att "några" tyckte jag skulle göra detsamma. Men du var tuffare än jag. Grattis!
Själv tyckte/tycker jag att jag har ingenting att säga, berätta om. men det har du!
Jag gillar din blogg... och dig!
Ser fram emot många, många blogginlägg från dig.

Svar: Och jag minns att jag har tjatat, och gör fortfarande, att du ska starta en!Du har sååå mycket att berätta och jag tycker det är synd att du behåller
detta för dig själv.
Jag tackar dig för att vara en som fått läsa en del och tackar för de trösten
ord du har givit mig.
Jag hoppas att jag orkar hålla på ett tag till för det ger en hel del tillbaka.
Testa själv!!!
moi

2014-12-23 @ 22:52:11
Postat av: Ruth i Virginia

Moi - Du är en av bloggarna jag hälsar på varje dag.
Gillar det du skriver, och gillar hur du handskas med dagliga problem. Gillar också dottern - alltid kul att läsa när ni munkäftar /heter det så?/ med varandra. Genom allt det visar sej kärleken ni känner för varnadra. Skönt!

Hoppas din mor får en fin jul med dotter och dotterdotter och eventuella andra i familjen.

Hoppas också att vårt päronträd överlever. KRAM!

Svar: Jag gillar dig också och tycker att du är ytterligare ett exempel på en person som borde skaffa blogg!!!Diana och jag munkäftas ofta men med glimten i ögat och nästan alltid ett skratt på lager.

Min mor kommer att fira jul med hela släkten, barn, barnbarn, barnbarnsbarn, svärbarn och svärbarnssvärföräldrar. Hoppas hon orkar hänga med några timmar.

Varje gång jag ser päronträdet tänker jag på dig. Och jag hoppas också att det överlever.
KRAM
moi

2014-12-23 @ 23:40:48
Postat av: Susanne P

Åhhhh....GRATTIS till din bloggfödelsedag!
Jag minns så väl hur bestämd och motstridig du var att skaffa en egen blogg. ;)
Men jag och många fler med mej, är SÅ glad att du gjorde det! Du och din humor...ja, den passar mej. Och det vet du.

Men att hålla sig så länge med att inte öppna ett paket! Hur bär du dej åt? (hade du haft Instagram eller FB nu hade du fattat hur jag funderar över frågan) Dags för Intagram och Fb nu? ;) ;)

Kram <3

Svar: Ibland kan jag vara väldigt, väldigt bestämd! Men också väldigt lättövertalad. :)Att du och jag träffades var en ren lyckoträff. Bara jag ser dig blir jag glad, du har bus i ögonen, en räv bakom örat och (minst) fyra hundar runt benen.
En sak kan jag lova dig - jag kommer aldrig, aldrig att skaffa FB och nåt annat sånt konstigt!
Kram goding ♥
moi

2014-12-24 @ 00:38:36
URL: http://www.susannep.blogspot.se
Postat av: marie

Glömde säga tack för att vi äntligen fick se vad det var i julklappen. Spänningen var ooooolidlig. ....

Svar: Det var nog tack vare bloggen som jag klarade att inte öppna alldeles för tidigt.Det blev ju ett par inlägg... :)
moi

2014-12-24 @ 08:55:24
URL: http://minatankarochord.wordpress.com
Postat av: marie

Det är ok att du slarvat med att komentera i min blogg. Jag har slarvat med att skriva inlägg...... kram

Svar: Det är ingen ursäkt....KRAM
moi

2014-12-24 @ 23:36:19
URL: http://minatankarochord.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0