Gnällspik

 
Jag ska försöka förklara varför jag gnäller så över stress nu efter ledigheten.
 
Som ekonom är det alltid extrajobb kring nytt år, hade jag velat undvika en
del av arbetsbördan hade jag inte tagit så lång ledighet.
Men...
 
 
Bl a ska moms-, skatt- och socialavgifter deklareras.
2013 års lönekostnader ska sammanställas och rapporteras till diverse myndigheter.
Kontrolluppgifter ska lämnas senast 31/1.Nya bilförmånskostnader ska letas fram.
osv osv osv
 
 
Inte hjälper det att chefen c:a 4 dagar innan jullovet kommer på att han
ska starta ett nytt företag med verksamhetsstart 20140101.
Fixa bankkonto, bankgiro, informera kunder o leverantörer etc etc etc.
 
 
OCH som grädde på moset jobbar jag bara t om nästa tisdag,
på onsdag ska jagoperera min knasiga fot.
Att inte ha en aning om hur länge jag blir borta gör inte det lättare hantera.
 
 
Men jag förstår att jag måste förbereda och fixa återstoden av januari månads
arbetsuppgifter innan den 15:e (löner t ex)
Och jag vet att det blir låååånga arbetsdagar fram tills dess.
 
 
Åh, vad skönt att få gnälla av sig. Det känns lite, lite bättre nu.
 
Tack för att jag fick låna ditt öra öga!
 
 

Kommentarer
Postat av: Kenneth

det bästa med bloggandet är att man kan gnälla av sig andas djupt o räkna till tre o jobba metodiskt så går det nog

Svar: Jag har gjort allt detta och fått in lite flyt i jobbet....
moi

2014-01-08 @ 07:06:35
URL: http://rothvoss.se/
Postat av: GeddFish

Ja, egentligen skulle jag inte varit här och kommentera, för jag skulle ha datorfritt fr.o.m. ögonblicket NU. Dina arbetsuppgifter känner jag igen från min svägerska som sköter bokföringen åt deras företag.... hon "gnäller" också. Kramkram♥

Svar: Så snällt av dig att kika in ändå!Hade det "bara" varit bokföring hade jag nog grejat det - tror jag.
Äsch det får gå ändå!
Kram
moi

2014-01-08 @ 07:06:45
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: camilla

Gnäll på du!
Vi lyssnar!
Oj,är det redan på onsdag du ska operera dig.
Lycka till!
Kram!

Svar: Om en liten vecka ja.Äsch nu har jag gnällt färdigt - det hjälper inte så mycket.
Kram o tack!
moi

2014-01-08 @ 07:45:06
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Decdia

Rena grekiskan men jag fattar att det är en massa jobb! Kan erbjuda mig att hjälpa till men tror inte du hade haft så mycket nytta av mig. ;)
God morgon!

Svar: Du skulle kunna kidnappa chefen (fast här borta "frivilligt" den här veckan)Så du kan väl kidnappa MIG istället.
God morgon!
moi

2014-01-08 @ 08:44:45
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Jag tycker synd om dig, samtidigt vet jag med övertygelse att du kommer att greja det!
Kram och gomorron!

Svar: Jag MÅSTE fixa det....Kram kram
moi

2014-01-08 @ 09:07:48
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Mita

Att gnälla kan hjälpa,och du får så gärna gnälla. Skönt att slippa vara ensam som gnällspik..**
Men jisses, ska du hinna så mycket,jag blir svett bara av att läsa om det..
Kramar♥

Svar: Två arbetsdagar har gått och jag har ligger ganska bra till i mitt schema.Men snart kommer arbete som jag inte kan påverka själv - håll tummarna!
Kram
moi

2014-01-08 @ 13:34:15
URL: http://mitasplace.blogg.se
Postat av: Malin

Aldrig kul att känna sig tokstressad i jobbet, särskilt inte när det kan vara svårt att se ljuset i tunneln utav allt som måste åtgärdas... Andas, strukturera, beta av metodiskt. Stort som litet, när det är avbockat på to-do-listan är man ett steg närmre målet.

Svar: Jag har en mycket detaljerad och välgjord "to-do"lista men allt beror inte på mig.Ibland behöver man namnteckningar t ex, ibland behöver man ett beslut osv.
Men det ser än så länge ut att gå efter mina planer.
moi

2014-01-08 @ 15:15:09
URL: http://dahlian.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0