Nästan i hamn

 
Den här veckan var, ur arbetssynpunkt, en sk kort vecka.
En mjukstart efter jullovet.
 
Jodå, vad gäller dagar var det en kort vecka men timmarna
blev inte färre än normalt....
 
Men det visste jag ju sen tidigare och nu är det helg och ledigt!
 
Det är en del att förbereda inför onsdagens "äventyr" och
dess konsekvenser.
 
 
 
Jag är i en något knepig sits eftersom jag inte har en aning
om hur "handikappad" jag blir efteråt.
Eller om sjukskrivningen blir en vecka eller en hel månad.
Det beror på vad det är i foten...
 
Detta gör det också lite svårt att planera.
Får handla hem mat för några dagar och hoppas att barn
och svärbarn är behjälpliga om så krävs
 
 
Men det handlar inte bara om sådan planering,
jag har en del sanering att göra också...
 
(bild lånad på nätet!!!!)
 
Och det kan ta tid!

Kommentarer
Postat av: GeddFish

God morgon! Är det fotoperation och amalgamsanering?
Jaa, jag är livrädd för att ramla eller dylikt när jag bor här och inte har b och bb att ta till, som ett exempel.
En fin lördag och kram♥

Svar: Ja till fotoperation - nej till amalgamsanering.Jag måste ju fixa till de lurviga vinterbenen innan doktorn får se dem.
Tack det samma - kram!
moi

2014-01-11 @ 07:36:50
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: camilla

Jag vet att du har en sån snäll dotter, så hon kommer säkert att hjälpa dig.
Hoppas att du inte blir allt för handikappad. Blogga måste du ju kunna göra ;)
Kram!

Svar: Jag blir nog inte sååå förfärligt handikappad men jag har ingen affär i närhetenså jag måste verkligen planera vad jag har hemma åtminstone fram till helgen.
Sen ordnar det sig nog.
Blogga kanske jag, äntligen, orkar då.....
Kram till dig
moi

2014-01-11 @ 08:01:11
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Decdia

Okej, nu kom jag på varför du så snällt kört mig till och från jobb...

Svar: Jag är såååå lätt att läsa.
moi

2014-01-11 @ 08:09:30
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Decdia

Men god morgon på dig!

Svar: Men tack detsamma då. HO HO HO sover du, eller?!?!?
moi

2014-01-11 @ 08:09:46
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Jag är övertygad om att dottern kommer att hjälpa dig hur mycket som helst! Frågan är bara hur jobbigt resten av 2014 kommer att bli. Det där med att återgälda... ;-)

Lycka till med vinterpälsen! ;-)

Gomorron!

Svar: Inte hur mycket som helst - oavsett ev återgäldning..... - jag känner min tös...
Men lite hjälp ska jag nog se till att få ;) (känner redan nu ett enormt sug efter indisk mat på torsdag ;)
moi

2014-01-11 @ 09:33:36
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ingrid

Tryggt med familjen nära, klart du får hjälp men säger som Ama hon kan bli krävande efteråt :P
jag har haft högt blodtryck i nästan 10 år, men så byts de jäkla doktorerna ut och vips tycker nästa att si eller så och så plockas en tablett bort. Så funkar det några månader och sen är jag där igen.. Och då kan vi säga att jag sticker huvudet i sanden LÄNGE innan jag tar tag i mitt liv.

Svar: Själv visste jag inte ens om att trycket var högt. Läkaren tyckte det var länge sen vi sågs så hon tog en massa prov och tester och hittade en del......Jag kunde själv göra en del för att minska trycket (viktminskning) och fick hjälp av piller med resten. I maj har det varit under kontroll i 1 år så då kanske jag slipper pillerna....
Lycka till du med!!!
moi

2014-01-11 @ 10:03:17
URL: http://farmoringrids.blogg.se
Postat av: Znogge

Det går säkert bra! Trots allt så har du väl en undersköterska i familjen. Hon får köra dubbla pass och Batman står för matleveranserna ;-) Jag tror du är i väldigt goda händer!

Lycka till med saneringen!

Svar: Men man vill ju klara sig så mycket som möjligt själv och så är hon ju inte precisi min direkta närhet.
Fast jag vet att det ordnar sig, det handlar ju inte precis om nåt större ingrepp.
moi

2014-01-11 @ 10:51:12
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

sv: HAHA! Klart att det var Askpungens sko... :-D

Svar: Eller hur!?
moi

2014-01-11 @ 11:03:39
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Ops! Ja det förstår jag att du har lite att göra med din sanering ;) Men du har ju fram till onsdag på dig :)

Svar: Och det är tur att jag har några dagar till för just nu har jag avverkat 1/4.
Och får väl börja om från början när allt är klart.
moi

2014-01-11 @ 12:49:31
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: ♥ Carina ♥

Sån där vinterpäls borde man ha haft nu när det är 11 minusgrader :)
Hoppas att sviterna av ditt "äventyr" inte blir så långvarigt. Håller tummarna för det och önskar dig lycka till!
Kram

Svar: Är det kanske därför jag så sällan fryser. Men stackars er (utom Susanne)Klart det inte blir långvarigt, men OM det blir så får chefen problem :) eftersom
han knappt bytt ett ord med mig sedan slutet av december...
Kram
moi

2014-01-11 @ 13:44:59
URL: http://cinacarina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0