Vad var det jag sa?

 
Som väntat ringde en försäljare från lokalbladet igår
 
Ni anar inte hur mycket de har saknat just mig!
En av deras trognaste prenumeranter.
(yeah right..)
 
 
"Har du saknat bladet" undrade mannen
Jag fick ju erkänna att jag faktiskt gjort det, lite grann.
 
På frågan om varför jag svikit dem svarade jag ärligt,
att jag ogillade deras ständiga prishöjningar, allt tunnare
tidning och att den innehöll mer annonser än artiklar.
 
 
"Ok, kommer du tillbaka om jag sänker priset?"
Det får allt bli en rejäl sänkning i så fall, tycker jag.
 
 
 
Låt mig säga så här:
Från 1 februari är jag återigen prenumerant men får
bladet gratis fram tills dess.
 
Priset??
Han sänkte det med c:a 50 kronor i månaden!!
 
När blev jag en sån jäkel på att pruta??
Eller var saknaden så stor (från deras sida!)?

Kommentarer
Postat av: camilla

Det där hände oss också.
Jag tycker att ju längre tid man prenumererar,ju billigare ska det bli. Men nä...säger man upp den så kan man få ett riktigt bra pris.
Och för oss blev saknaden för stor. Och vem kan neka till ett sånt bra pris. Då man tjänar ;)
Kram!

Svar: Hade han visst hur mycket jag saknade den hade han inte gett så stor rabatt ;)Kram
moi

2014-01-13 @ 07:29:20
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Decdia

De har nog lite kris... ;)
Men det var ju bra att du började prenumerera igen, så brorsan har nåt att ligga på. Hehe.
God morgon!

Svar: LITE!??!Han tycker inte om att ligga på reklamblad, det är konstaterat!
God eftermiddag!
moi

2014-01-13 @ 08:23:36
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Mita

Ja det där lät ju väldigt förmånligt, du måtte vara en jäkel på att föra din talan..*L*..
Fast det är dyrt och prenumerera tycker jag. Men dagstidningen vill jag gärna prassla med på morgonen.Att läsa på nätet blir inte samma sak...
Kramiz♥

Svar: Aldrig att jag läser på nätet, i alla fall inte på morgonen.Varken tv eller dator startas hemma förrän på kvällen.
Jag tror tidningsbranschen är i kris så därför lockar de prenumeranter.
Kram!
moi

2014-01-13 @ 09:31:07
URL: http://mitasplace.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Åh! Dom skillsen kommer kanske till användning här på marknaden sen?

Duktigt jobbat!

Gomorron! :-)

Svar: Jag tycker nog att de verkade ganska svårprutade där på marknaden.Jag lyckades ju bara lite, lite grann. Men jag ÄR inte bra på det, kanske
för att jag inte tycker om att göra det.

God eftermiddag!
moi

2014-01-13 @ 09:46:53
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: GeddFish

Duktigt! Jo, att ha papperstidning, de kôster, de! Jag resonerade så för 1,5 år sedan, då jag blev ensam, så jag nyttjade Bibblan. Men det är inte samma sak, så jag gick på ett erbjudande 1 december om 4 månaders billigare prenumeration. Sedan kommer jag att bli benhård, haha! Pruta! Får se om det lyckas...
God förmiddag!

Svar: Jag fick binda mig i ett år men det är inga problem när priset blev så lågt.Nej jag saknar min morgontidning ganska mycket så det ska bli skoj att ses igen.
God eftermiddag!
moi

2014-01-13 @ 10:50:05
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: Ami

Dessa försäljare som ringer om allt! Men det var inte dåligt att kunna pruta ner priset så rejält :)

Svar: Gudskelov är de inte så många som ringer - tack vare "nix".Jag är nöjd med denna min prestation!
moi

2014-01-13 @ 11:38:41
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Decdia

Jag har ställt en väldigt viktig fråga till dig i min blogg! ;)

Tidningen är pinsamt tunn på vardagar, men du får ju familjesidorna... de är väl inte på nätet?

Svar: Jag kan inte hitta fråga.Jo familjesidorna ska finnas - i alla fall dödsannonserna.
moi

2014-01-13 @ 14:53:48
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Ami

Sv: Ja, äggtoddy är faktiskt gott, men mäktigt :)
Vi ska försöka åka ner i början på februari. Patrik flyger tyvärr inte utan vi åker bil. Så därför kan det slå på nån dag hit eller dit, när vi inte har flyget att passa.
Förstår att du och Diana var nere tillsammans förra året. Blir det samma i år?

Svar: Oj, det är ju snart! Och en rejäl biltur... Men då kanske ni stannar lite längre också?Ja, vi var nere en vecka i fjor och det blir samma tid och samma plats i år!
Ser mycket fram emot det!
moi

2014-01-13 @ 20:44:08
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0