En salt böna, eller...

Med risk för att bli stenad, få elaka påhopp,
bli emotsagd mm utbrister jag ett
Hurra!
 
För det ser ut som om den olidliga hettan är över.
 
 
 
Varje steg var en ansträngning, varje andetag en bedrift
och att vara fräsch i fem sekunder en utopi.
 
Jag har gjort av med mer vatten de här veckorna
än jag normalt gör på ett par månader.
 
Två -tre duschar per dag - minst!
Fem-sex liter att dricka - minst!
 
Okej, nog gnällt.
 
Mitt i allt vattendrickande slog mig en tanke:
"svettas man så enormt som jag gör måste jag
ju ha salt i mig också.."
 
Hur gör jag det då?
 
Man Jag är inte dum....
 
 
Helt ok
 
 
 
Ännu mer helt OK!
 
(ser du bilden som ligger framme?
En påminnelse om beach 2016 bara)

Kommentarer
Postat av: Småländskan

Av mig blir du varken stenad eller får elaka påhopp - bara medhåll!
Känner/känt precis som du vad gäller hettan, svettningarna och allt. Till råga på allt är jag inne på tredje veckan med världens hosta, förkylning. Men, men jag orkade i alla fall med en kortutflykt till Vänern, cyklandes längs Göta Kanal, Visingsö för ett tag sen. Hade all världens kval för hur det skulle funka med att sova i en husbil. Det gick bra, trots jag inte sov, men det var "luftigt" i alla fall.
Nu, emellan hostattackerna, när jag tar på linnet och shortsen, behövs en dusch. Tror inte jag upplevt en sån tuff och jobbig sommar tidigare. Å andra sidan har jag aldrig varit i den åldern jag är nu...

Svar: Stackare, förkyld i den här värmen! Jag lider med dig!!"Den där åldern" borde jag vara ur för länge sen, annars har den
varat i snart 10 år.....
moi

2014-07-31 @ 15:27:48
Postat av: Småländskan

Men nåt positivt i allt detta är ju att jag, kanske pga av svettningarna, ingen matlust, gått ner ca 3 kg.
Alltid nåt...

Svar: Jag äter mest glass och det går man inte ner i vikt av - tyvärr....Önskar att det vore så!
moi

2014-07-31 @ 15:31:08
Postat av: Znogge

Så, slutgnällt nu va ;-)

Jag satsar också på beach 2015. Frågan är bara när man ska börja satsa?

Kram

Svar: Det kan ev komma lite till, för mycket kallare är det inte nu....
Du såg att jag skrev 2016??
Kram
moi

2014-07-31 @ 15:35:27
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Småländskan

Med risk för att bli tjatig och ta hela kommentarsfältet här, måste jag bara säga/skriva att jag är glad och tacksam över att kunna duscha när jag vill och behöver. Det kan inte alla. Den ena rapporten efter den andra kommer om hur det är på våra äldreboenden. Hur de gamla, sjuka sitter där i 30-graders värme och på sin höjd får duscha en gång i veckan. Återigen; tack och lov att jag var förstasjukvårdare åt morsan, gjorde mig ovän med allt och alla för hon skulle få ett värdigt liv. Det tar på krafterna och energin, men det är det värt.
Kram på dig du fina.

Svar: Du får skriva hur mycket du vill, mitt kommentarsfält är obegränsat!Jag har tänkt mycket på de stackare som inte kan gå in i duschen
när och om de vill. Det är väl det minsta man kan göra för nån
i den här hettan!
Morsan envisas med att själv krypa över badkarskanten och
duscha. Envis som synden och en annan har hjärtat i halsgropen.
Kram tillbaka fining!!
moi

2014-07-31 @ 15:38:35
Postat av: Ama de casa

Här verkar det inte bli ett dugg svalare på länge än... Tack och lov för AC och fläktar!
:-)

Mmm... Gott med saltlakrits! Tyvärr stänger affären tvärs över gatan som säljer sånt redan klockan tre nu på somrarna... Suck.
:-)

Svar: Vi har inte mycket svalare, orkar inte kommentera detta faktum mer.Men fläkten glöder nästan.

Så du menar att du inte hinner ner till affären innan den stänger,
kan inte Anders ta en runda in på sin morgonpromenad? :)
moi

2014-07-31 @ 16:22:38
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: TantGlad

Nog har man gjort av sig mycke vatten allt. Nu skulle det bli något svalare, men värmen kommer tillbaka till veckan puh..

Tjingeling!

Svar: Ingen kommentar.... ;)
moi

2014-07-31 @ 19:51:35
URL: http://tantglad.bloggo.nu
Postat av: Znogge

Nej, det gjorde jag inte men inser att vi har tiden för oss :-) Tack för det!

Kram

Svar: Gillar planera och ha god tid på mig ;)Kram
moi

2014-07-31 @ 19:58:52
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Decdia

Haha, jag trodde först att det var lite småsnuskig litteratur som du hade där på bordet. ;)

Svar: JAG?????
moi

2014-07-31 @ 20:38:17
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Ami

Jag ska varken stena dig eller ge dig elaka påhopp....(gillar ju dig) Men jag gillade värmen och saknar den redan :(
Men lakritsglass äter jag gärna ändå :)
Kram!

Svar: Det är ju fortfarande nästan lika varm.....Och nu har jag bytt glassmak, det kan ju kanske bli för mycket salt också :)
Kram
moi

2014-07-31 @ 21:10:06
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Hörni!

Håller med dig, är oändligt trött på värme och njuter av det blivit lite svalare! Njuter även av de två fläktar vi äntligen fick tag på igår!
Skulle gärna njuta av lakritsgodis och glass också om jag hade någon att njuta av. :)

Svar: Eftersom jag aldrig har gillat värme var jag snabbt beredd med fläktarna.Tyvärr går de på ström så jag kan inte ta dem med mig utomhus.
Jag fyller ständigt på glasslagret, verkar som om de dunstar i frysen :)
moi

2014-08-01 @ 14:05:04
URL: http://horni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0