Att vasm:a är tufft!

 
Blir väckt 4.30 på morgonen.
Det tar en liten stund innan hjärnan registrerar att det
är mamma som väcker och att jag befinner mig i Eslöv.
 
Duscha mig själv och vara mamsen behjälplig
när det är hennes tur.
 
Intag av frukost och iväg mot jättestora stan.
 
7.15 träder vi in i rätt (?) byggnad.
 
Fördelen med att ha tid så tidigt är:
att det finns gott om sittplatser.
 
Väntan blev inte lång, vi blev inkallade direkt
  för provtagning.

Resultatet av dessa måste vara klart innan
själva ingreppet skulle göras.

Sen blev väntan lång.....
 
Väldigt lång
 
Jag tog en runda utanför salen medan
mor min skulle förberedas. Bikinilinjen fixades t ex
 
 
Under min runda hann jag se lite olika ting
Bl a en sån här modern grej som säker
piggar upp sjuklingar...
 
 
Ett akvarium är ju alltid rogivande
 

Men vänta.....
där är en som är lika uttråkad som jag.
 
Ja, det var min förmiddag på Malmö Universitetssjukhus.
 
 
Och hur gick det för mor min och hennes ballongsprängning?
 

Den blev inställd....
pga att hennes värden var för dåliga.
 
Bäst av allt var, förutom att läkaren
inte var beredd att ta några risker i onödan,
var att jag för andra gången i mitt liv körde
bil i jättestora staden utan att skada vare sig
mig själv, nån annan eller bilen!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ami

Oj, det var en tidig morgon, men skönt om det inte är så mycket folk. Inte dåligt av dig att köra i Malmö!
Ja, den skulpturen piggar säkert upp sjuklingar...Och fiskarna såg nästan sjuka ut själva :)
Det var ju bra att läkaren inte ville ta några risker, men lite snopet nu när mamma hade ställt sig in på ett ingrepp.
Kram!

Svar: Hon har fått en ny tid till den 26/8, hon får vänta tills dess om det inte kommer ett återbud, då blir det med kort varsel.Är lite trött nu...
Kram
moi

2014-06-27 @ 18:02:37
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Ånej... Vad tråkigt att det blev inställt.

Jag har ungefär samma inställning som dig till att väääänta. Men man lär sig om man bor i Spanien. Att kunna vänta är ett krav här. Bara så du vet.

Kram till både dig och mor din!

Svar: Vänta och tålamod är min sämsta gren.....En bra träning är att ta en promenad med Sigge.
Men för att hålla min mor på humör höll jag även
mitt humör på topp.
Men oj vad jag är trött nu. Minimal sömn, anspänning
och bilkörning i Malmö tar ut sin rätt ;)
Kram tillbaka!
moi

2014-06-27 @ 19:14:32
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Decdia

Så trist att det inte blev av! Men hellre att de tar det säkra före det osäkra.
Bara synd om er som fick gå upp i ottan helt i onödan. Och en kliande bikinilinje om några dagar... Plus en semesterdag åt skogen! Men men, ni fick ju lite kvalitetstid ihop.

Svar: Gå upp i ottan är jag van vid. Men jag brukar få ett par timmar mer sömn.Med facit i hand var det tur att det inte blev av, bara att ta nya tag!
moi

2014-06-27 @ 19:51:24
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: ♥ Carina ♥

Men åh att det inte blev av då ni var uppe i ottan och allt. Man ska ju oftast vara utrustad med tålamod då man har med sjukvården att göra. Jag är sällan utrustad med det... nä man har ju bättre saker för sig än att vänta. Det är ju boooring!!
Hoppas din mammas värden bättrar på sig så att sprängningen blir av.
Kram

Svar: Tålamod är inte min starka sida däremot har jag inga problem med att gå upp i ottan.Nu siktar vi in oss på nästa tid istället :)
moi

2014-06-27 @ 20:12:21
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Decdia

God morgon! Sovmorgon idag?

Svar: Nej, bara ovanligt trögstartad...
moi

2014-06-28 @ 09:45:58
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Hoho? F5??? Idag har du ingen giltig frånvaroorsak. Eller förresten, det kanske du har. Bilkörning i Malmö kan sänka dom flesta... :-)

Gomorron!

Svar: Jag är hög av känslan av att ha klarat bilkörningen :)
moi

2014-06-28 @ 09:53:34
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Småländskan

Jag minns alla de turer jag gjorde med morsan. Många turer blev det, många år också.
Önskar din mamma och dig så mycket bra som det finns.
Massor av kramar till er.

Svar: Det kanske är "jobbigt" just nu med all oro, alla sömnlösa nätter på akuten och all bilkörning. Men jag är glad att jag har möjlighet att vara hos henne och hoppas få samma behandling om så krävs.Tack för tanke och kram tillbaka!
moi

2014-06-28 @ 11:18:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0