Gårdagens dag

 
Midsommarafton klockan 5.05
 
Den här dagen började inte bra.
Svart himmel och dundrande åska.
 
Men tittar man noga så ser man solen där på husväggen.
 
Och solen vann!
Inte en droppe regn, lagom varmt och nästan ingen blåst!
 
I och för sig var alla vinnare denna dag men väljer
att plocka ut några "specialare"
 
Först har vi dagens stjärna
som efter en tuff kamp och efter utslagsfråga
vann årets tipsrunda
 

Till dagens sötaste utser jag:
Vinston
 
 
Gladast var nog:
Bella, som njöt av springa lös, gräva lite, spana lite, äta lite osv
 
Kvällens "förlorare" blev nog jag själv.
Av hela berget av vinster i tärningsspelet
Lyckades jag "bara" kamma hem två
 
Men på nåt sätt hade jag bara en vinst med mig hem
de norrländska hörlurarna har jag kvar, men den
andra vinsten "råkade" nog hamna i "någon" annans väska
 
 
Dagens/veckans smolk i bägaren:
Dianas fot, där blåsorna bara blir fler och större....
 
 
Dagens konstaterande:
Det är skönt att det är över men jag
längtar redan efter nästa midsommar och hoppas
att syster Yster även då kan plocka jordgubbar till oss.
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

När Husse fick en brännskada på sin hand så fick han någon form av bandage med salva. En ny och tydligen effektiv metod mot brännskador. Det läkte snabbt och smidig. Men det passar kanske inte alla skador...

Nåja, en trevlig afton ser jag att ni hade!

Kram

Svar: Jag "tvingade" henne att ringa sjukvårdsupplysningen men allt tycks förflyta "normalt" så hon kan lugnt avvakta till måndag.Men det ser inte alls bra ut - tycker jag!
Vi, som ni, hade en trevlig afton!
Kram
moi

2014-06-21 @ 13:45:16
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Mita

Vad härligt med en uppdatering från dig också, och att det inte var för mycket sill ätande som gjorde att du såg så "hängig" ut..**
Skönt att ta det lugnt idag och bara slappa...
Kramar♥

Svar: Det har verkligen varit en återhämtningens dag!Så skönt!
Kram
moi

2014-06-21 @ 15:02:06
URL: http://mitasguldkorn.blogspot.se
Postat av: Decdia

Jag tackar och bugar för en väldigt trevlig dag!
Nu har jag inte kollat igenom min ryggsäck än, men det kan hända att någon av dina vinster har "råkat" hamna där. ;)

Jag har en specialgrej att sätta på foten sen när blåsorna går sönder, men fram tills dess är det bäst att det får så mycket luft som möjligt.

Svar: Du får titta ända ner i botten på säcken.....Hoppas läkningen går bra med foten!
moi

2014-06-21 @ 16:05:33
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Så härligt! Ja, utom foten då... Fast oftast brukar det ju se värre ut när det börjar bli bättre. Hoppas att det är så.

Ha en fortsatt skojig midsommarhelg!
:-)

Svar: Jag har väldigt svårt för att se sår, blod och blåsor på andra. Ja, på mig själv också...
Fortsättning kanske inte blir så skojig men skön!!

Kram
moi

2014-06-21 @ 17:16:05
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Ami

Vilken fin dag det blev, trots att det såg så mörkt ut på himlen på morgonen. Vi vaknade vid fem av en rejäl åskknall och ett skyfall. Hon är så söt, din dotter, fast foten gillar jag inte, men hon har säkert koll på det.
Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kram!

Svar: Jag satt på balkongen när det åskade och dundrade. Förmodligen väckt av nån tidigare knall. Men slutet gott allting gott.Visst här hon söt och foten hoppas jag läker bra och att hon är rädd om sig/den
Kram!
moi

2014-06-21 @ 17:58:05
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Afrodite

Vilken underbar dag du beskriver! Ja, förutom Dianas fot då, stackaren!
Kram på dig!

Svar: Foten bekymrar mig....Men i övrigt var dagen så slapp och slö och alldeles fantastiskt bra!
Kram tillbaka
moi

2014-06-21 @ 19:30:39
URL: http://afrodite.blogg.se
Postat av: Decdia

Nope, jag ser ingen av dina vinster här... Bara sånt jag ärligen stulit eller vunnit i spel. ;)

Svar: Ha, ha - hämnden kommer att bli ljuv :)
moi

2014-06-21 @ 20:46:59
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Decdia

Såg ett skämt på FB och kom av någon anledning att tänka på dig...
En man i en luftballong insåg att han kommit vilse. Han minskade höjden, fick syn på en kvinna nere på marken, sänkte sig ytterligare och ropade till henne: "Ursäkta, kan du hjälpa mig? Jag hade avtalat ett möte med en person för en timme sedan, men vet inte längre var jag befinner mig." Kvinnan svarade; " Du är i en varmluftsballong cirka 30 fot över havet på 57.41.47 grader nordlig bredd, och 17.12.47 grader östlig längd." "Du måste vara tekniker", svarade mannen. Det är jag, sa kvinnan. Hur visste du det? Tja, sa mannen, allt du sagt är tekniskt korrekt men jag är fortfarande vilse. Det enda jag fått ut av din hjälp är att jag blivit ytterligare försenad. Kvinnan nedanför konstaterade: Du måste vara chef.. Det är jag sa ballongflygaren häpet, hur kunde du veta det? Enkelt, sa kvinnan, du vet inte var du är, du vet inte vart du ska. Du har stigit i höjden genom att vara uppblåst, du har träffat avtal som du inte är i stånd att hålla och du förväntar dig att folket under dig ska lösa dina problem. Faktum är att du befinner dig i samma situation som du gjorde innan vi möttes, men nu är det plötsligt mitt fel.

Svar: Så mitt i prick! Den ska jag kopiera och skicka vidare.
moi

2014-06-21 @ 21:32:56
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Bosse Lidén

Jag älskar tävlingar och lekar. Ni verkar ha haft kul. Mindre trevligt med foten. Hoppas att hon får hjälp.

Svar: Lekar, flams och trams hör midsommar till! Vi hade jättekul och foten är under observation!
moi

2014-06-21 @ 21:50:46
URL: http://bosseliden.wordpress.com
Postat av: Afrodite

Godmorgon, godmorgon...i kööör! :D
F5?!

Svar: God morgon du morgonpigga!F5 är, sen länge, fixat :)
moi

2014-06-22 @ 07:01:51
URL: http://afrodite.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0