Blåst på blåsten

 
Jag brukar sova ganska hårt och hör sällan om det
börjar åska, regna eller storma under natten.
 
Men i natt var det annorlunda, det var nästan omöjligt
att somna om efter att jag blivit väckt.
 
Efter en trög start på morgonen begav jag mig ut
för att se vad stormen ställt till med.
 
I kolonin kunde jag inte göra så mycket mer än att samla
ihop det jag så prydligt hade förpackat igår.
 
P ga blås och kyliga vindar gav jag upp vidare arbete
och begav mig ner mot havet.
 

Det är nåt visst med de mäktiga vindarna och vågorna
 

Och se när vattnet slår över murarna
 

Soliga dagar är det nästan omöjligt att ta sig fram för alla
soldyrkare här och man har inte en chans att få nån bra plats
 
Idag kunde jag välja och vraka - men avstod...
 

Av nån underlig anledning har stadens stora hjälte
hamnat här nere vid stranden.
 
En plats som inte har mycket med fotbollsspelande att göra...
 
Vad såg jag då för tecken på att det hade stormat?
 
Inte mycket, men det här var illa nog:
Två fasadplåtar hade lossnat från husets 22:a våning!
De kan ha hamnat var som helst i Helsingborg eller i Helsingör...

Kommentarer
Postat av: Decdia

Oj, du begav dig till stranden! Kanske inte det bästa stället att vara vid när det blåser som det gjort idag... där blåser det ju alltid mer. :)

Svar: Hade blåst mer hade jag inte gjort det!Tycker de är lite dumma som är så våghalsiga. Men det blåste inte så förfärligt mycket. Bara tillräckligt för att avstå från trädgårdsarbete.
Där var inte en människa nere på koloniområdet
moi

2014-03-15 @ 16:42:42
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Decdia

Ett staket hade vält i närheten av oss. Det var typ det vi kunde se som stormen gjort.

Svar: Jag såg "bara" fasadplåtarna, som andra uppmärksammade mig på, och kringblåsta säckar i kolonin.
moi

2014-03-15 @ 16:43:27
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Läskigt... Inte kul när det blåser så dant... Tur att du kom EFTER att dom där plåtarna hade gett sig av från fasaden.

Svar: Nä, det är mäktigt med hårda vindar.Jag undrar så vart plåtarna tog vägen...
moi

2014-03-15 @ 17:36:03
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: camilla

Här har det också blåst. En del tak har bla. blåst bort.
Och dom säger att er blåst ska komma hit...
Nej, säger jag. Jag vill inte ha mer blåst!
Kram!

Svar: Just nu är det lugnt här men min mor påstår att det ska komma en nystorm inatt.
Jag säger bara: nej tack!!
moi

2014-03-15 @ 18:48:11
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: znogge

Vi klarade oss hyfsat helskinnade trots att vinden ven ordentligt! Nu hoppas jag att det är nog.

Kram

Svar: Just nu är det regnigt (igen) och enligt mor min ska det blåsa upp igen...Kram
moi

2014-03-15 @ 20:59:22
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ami

Oj, har det stormat så mycket? Har inte hört nåt hemifrån, så jag förmodar att huset står kvar :)
Men jag ser ju på dina bilder att det i alla fall är lite sol...Bara det är ju härligt :)
Ha en bra söndag!
Kram

Svar: Solen sken så gul och grann igår. Så trots blåsten var det hyfsat!Har inte hört nåt om nåt bortblåst hus
Detsamma till dig!
Kram
moi

2014-03-15 @ 22:43:16
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0