Dunderkurer

 
Nu har jag legat, mer eller mindre, nerbäddad i en vecka.
Feber från och till, hosta, huvudvärk och ont i halsen.
 

Jag är så trött på denna förkylning, eller vad det är, som
återkommer typ varannan vecka och inte vill lämna mig.
 
Just nu är vi tre stycken på jobb som ligger hemma, för andra 
eller tredje gången. Nästa vecka är det väl några andras otur.
 
Efter kontakt med sjukvården fick jag veta att 30% av deras
patienter har precis samma bekymmer.
Det finns inget att göra utan låta det "verka ut".
"Till slut bryter det ut ordenligt" - tack för den!
 
(Allergitestet som rekommenderades ignorerar
jag tills vidare... )
 
En som har lite mer konkreta tips och som verkligen
bryr sig om mitt välbefinnande är Diana.
 
Då och då skickar hon goda råd dimper det ner goda råd.
Då och då skickar hon goda råd via whatsapp.
 
Jag delar generöst med mig om det är några fler som drabbats:
 
 
 
Rita av bilden, ät sen en rad om dagen.
Du kan också hänga den runt halsen och efter en tid
kasta det över axeln i ett vattendrag som rinner österut.
 
 
Eller:
 
Be någon leda in ett får i rummet och hoppas på
att febern hoppar över till det istället.
(jag har testat: det funkar inte med Sigge)
 
 
Och slutligen
 
Dela ett äpple i tre klyftor.
Skriv namnen på de tre vise männen på dem.
Ät sen en klyfta om dagen samtidigt som du läser
Fader Vår och Ave Maria..
 
 
Jag hoppas verkligen att dessa tips inte kommer bland
hennes "onödiga fakta" som hon då och då bjuder på.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Så segt när det drar ut på tiden och sedan kommer tillbaka igen. Nu får du krya på dig och bli av med bacillen en gång för alla!

Kram

Svar: Det hoppas jag på varje gång.Är så trött på att vara trött nu!
Kram
moi

2014-03-28 @ 06:36:35
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Diana

Mamma! Jag sa faktiskt åt dig att det där med att överföra febern på Sigge lät som rent humbug!
Inte konstigt att du inte blir frisk när du inte följer instruktionerna...

God morgon! Hoppas det känns bättre.

Svar: Men alla de andra råden har jag följt till punkt och pricka!Men Sigge är lite snorig så kanske, kanske....

Det känns liiiite bättre, verkar inte ha nån feber idag!
moi

2014-03-28 @ 06:48:08
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Diana

Sen är jag ingen ordmärkare men en mening ser lite konstig ut... Då och då. ;) ;)

Svar: Förstår inte vad du menar?Jag skriver väl aldrig några konstiga meningar?
moi

2014-03-28 @ 06:49:56
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Diana

Tur jag inte har språkpoliser i min blogg, de hade haft ett heltidsjobb!

Svar: De är så jobbiga! Själv har jag ett par stycken sådana.... ;)
moi

2014-03-28 @ 06:58:37
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Men din stackare... Krya på dig!

(Och strunta i Dianas råd, dom verkar knäppa. Utom möjligen det där språkpolisaktiga... ;-) )

Gomorron!

Svar: Jag lovar att jag gör vad jag kan....(Hon är godheten personifierad, kan ser med glädje fram emot ålderdomen.. )
;)
moi

2014-03-28 @ 09:24:21
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Syster

Usch och fy för att vara förkyld och febrig!
Jag har sett dig ett par gånger denna vecka och det har inte varit någon vacker syn - förstå mig rätt nu!!!
Febrig, hostig, trött och helt utslagen är liksom inte du.
Nu får du se till att bli frisk och gå ner till kolonin och se hur dina ekorrar mår, de saknar dig!
Tycker egentligen inte om att hota folk men jag gör det nu iallafall: är du inte frisk tills i morgon så kommer jag ;-)
Och det vill och orkar du garanterat inte....
Krya på dig kära syster ♥️

Svar: Tack snälla du!Har ingen feber idag så jag tog en promenad ner till kollon och hem igen.
Såg inga ekorrar alls, antingen har de flyttat eller gått i ide.
Räknas det som frisk??? ♥
moi

2014-03-28 @ 09:49:36
Postat av: Decdia

Man får inte feber av allergi, har jag för mig i alla fall...

Svar: Det tror inte jag heller. Och det hoppas jag inte
moi

2014-03-28 @ 09:58:41
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Ami

Men vilka kloka råd av din dotter ;) Särskilt klokt och enkelt verkar ju det med fåret att vara - först ska du hitta ett och sen ska du försöka få in det i huset.... ;)
Kanske bättre att göra som sjukvården säger...låta det ta sin tid :)
Krya på dig!
Kram!

Svar: Sigge kommer aldrig att släppa in ett får i huset....Jag försöker låta verka ut, det tar en jäkla tid bara...
Kram o tack!
moi

2014-03-28 @ 11:14:55
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Syster

Diana äger!

Svar: Vad!?!?
moi

2014-03-28 @ 11:59:58
Postat av: Hörni!

Hahaha, vilken omtänksam dotter du har. :)

Svar: Visst är hon! Jag är inte det minsta orolig för att bli riktigt, riktig gammal.Jag vet ju att jag blir väl omhändertaget ;)
moi

2014-03-28 @ 12:49:05
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Decdia

Klart Diana äger!

Svar: Vad äger Diana?????
;)
moi

2014-03-28 @ 15:26:53
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Decdia

Det är ungdomsspråk mamma...

Svar: Jag har precis lärt mig "Diana suger" och jag säger inte vem som lärt mig...
moi

2014-03-28 @ 15:34:39
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Lotta

Usch då! Inget kul att vara krasslig. Så konstigt att Dianas goda råd inte har hjälpt då ;), de verkar ju ytterst vetenskapliga...

Håller tummar och tår för att du ska bli bättre snart! Ut och fånga lite solstrålar i helgen - vem vet, det kanske kan göra susen?

Ta hand om dig och stor kram!

Svar: Tack snälla du! Jag tror mycket på frisk luft men med feber är det ingen höjdare att ge sig ut. Eftersom jag varit feberfri idag tog jag en runda ner till kolonin. Satt en stund i solen och gick hem igen. Inget arbete blev gjort.
Kram och det samma!
moi

2014-03-28 @ 20:45:37
URL: http://ekolivmedbrunnshalsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0