Annorlunda

 
Jag måste nog erkänna att jag tittar lite för mycket på tv.
Eller rättare sagt har tv:n igång alldeles för mycket.
 
Ofta sätter jag igång musik, radio eller tv som "sällskap".
För jag vill gärna ha LITE ljud i lägenheten
 
Om fjärrkontrollen är för långt borta "tvingas" jag ibland 
se delar av verkliga bottenprogram (enligt min mening)
 
Ett (av flera) program som irriterar mig väldigt är
 
"Familjen Annorlunda"
Man får följa vardagen hos några familjer med 8, 9, 10 osv barn.
 
Det stökas, bråkas, hojtas, skriks och slamras - och detta
tittar/lyssnar jag på av ren lathet.
 
Dessutom undrar jag över att de gör utflykter, åker på äventyr,
shoppar, bygger om och till i en omfattning som jag inte
var i närheten av att ha möjlighet till som ensamstående
med ETT barn...
 
 
 
 
 
Gissa om det känns skönt när jag äntligen  orkar
att resa mig ur soffan, greppa fjärren och fly från kaoset.
 
Det kan inte de medverkande....
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: GeddFish

Vad rätt du har om TV-programmet, ser inte det, men har snubblat på det någon gång.
Jag är däremot sparsam med TV, kör radion alltid ist. För jag vill ha ljud. Men ibland åker avknappen på och det är när det är sportreferat, för då blir jag tokig.
Godmorgonkram! ♥

Svar: Jag har ljudet igång på tv..... och på radion har jag helst P1 igång men deras kvällsändningar är ganska tråkiga så då sätts tv:n eller cd igång.Fast ibland har P4 sport och DÅ är det den kanalen som gäller ;)
God middag och kram!
moi

2014-05-20 @ 07:26:32
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: Znogge

Förmodar att barnbidraget når oanade höjder! Men jag vet själv hur tufft det var. Förvisso var jag inte ensamstående men väl studerande med tre små barn. Inte sjutton kunde vi göra så mycket utan fick roa oss i all enkelhet.

TV ser jag väldigt lite på. Läser hellre men jag snappar upp ett och annat när Husse tittar.

God morgon!

Svar: Men inte räcker väl barnbidragen till ombyggnad av ett bautahus, resor till solen, klädshopping till hela skaran etc.
Jag studerade parallellt med jobbet, det tog lite längre tid men absolut inte under alla Dianas uppväxtår
Vi hade mat på bordet, tak över huvudet och himla roligt för det som blev över.
Vart 5:e år blev det "riktig" semester.
God middag!
moi

2014-05-20 @ 08:00:59
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Decdia

Sponsring... Tv bjuder väl på lite och sen får ju ställena de åker till gratis reklam.
Jag har sett programmet nån enstaka gång och blir helt matt. Okej, nu ser jag väl det från ett "ensambarns" ögon men vilket kaos där är! Och föräldrarna har inte koll på alla ungarna, det är ju omöjligt. Och stackars äldsta barnen får vara oavlönade barnvakter åt de andra.

Haha, ja som du ser eldar jag upp mig rätt så mycket över det programmet. :)
God morgon!

Svar: Och för ensamma mammor sponsrar dom med en ny "pappa"....Nej, har man 10 barn med sig på Ica är det tydligen helt ok att ett par försvinner
och slår ner saker så det hörs i hela butiken. "Oj, var det nån av våra" och så går man vidare...
Jag går också igång.... Märks det?
moi

2014-05-20 @ 08:20:08
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Ami

Haha! Jag har också tittat på det ibland. Och då sätter jag mig tillrätta med en kopp kaffe och njuter av hur lugnt och tyst jag har här hemma, medan jag tittar på deras kaos :) Men visst, de har ju själva valt det. Men jag hade nog tagit på mig jackan och flytt om jag hade varit mamma i deras hus :)
Kram!

Svar: Jag hade inte bara tagit jackan. Jag hade packat största väskan, tagit kontokort, bil och bilnycklar och kört så lång bilen höll :)Kram
moi

2014-05-20 @ 09:19:58
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Det programmet har jag helt missat. Måste leta upp det på webben omedelbart! Känner för att bli lite irriterad idag. Har liksom inget annat för mig.
:-)

Gomorron!

Svar: Oh, ring mig så hjälper jag dig. Jag är sååå irriterad idag :)God middag
moi

2014-05-20 @ 09:34:34
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Annika

Har bara kollat nån minut sen snabbt bytt kanal. Inte är det väl underhållande precis. Tur att det finns fler kanaler eller en slå av knapp. Ha en bra dag det som är kvar av den.
Hej svejs?

Svar: När jag väl når fjärrkontrollen så gör jag precis som du föreslår, stänger av eller byter kanal. Det brukar funka blodtryckssänkande ;)
moi

2014-05-20 @ 13:26:19
URL: http://badtant.bloggo.nu
Postat av: Decdia

Haha, coolt att vi eldar upp oss på samma grejer. :)

Svar: Konstigt, eller hur?!?!
moi

2014-05-20 @ 15:37:22
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Hörni!

Jag tror Diana har rätt, att det är tv-bolaget som betalar. Skulle nog bli ganska ointressanta program annars kanske.

Svar: I bästa fall inget program alls.....(var jag elak nu?)
moi

2014-05-21 @ 13:58:28
URL: http://horni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0