♪ Börja om från början ♪

 
Strax innan semestern ifjor fick min dator besök av
en så kallad "trojan".
 
Datoransvarige lyckades förhindra en total katastrof
och tyckte att vi skulle vänta med total rensning och nyinstallation
till "efter semestern".
 
Med hjälp av diverse nödlösningar, omvägar och fultrick 
har jag klarat arbetsuppgifterna
 
 
Igår var det äntligen "efter semestern"....
 
Eftersom jag har så många och (för företaget) "unika" program
har det uppenbarligen inte varit hans favoritsyssla...
 
 
Kl 07.30
arbetet påbörjas
 
kl 12.00
han trodde det skulle vara klart nu
 
kl. 15.00
"tröst" från kollegor...
 
 
kl. 16.00
han kämpar vidare och högarna växer..
 
kl 16.30
Jag går hem, nu återstår bara.... "nånting".
Det lovades att idag ska jag kunna jobba igen.
 
 
 
Hoppas det kommer ett rejält, väldigt lokalt,
regnväder på lördag
 
För då känns det inte så tungt att sitta
och jobba.
 
Fast å andra sidan sa ju chefen
"ta det lugnt, det ordnar sig"
när jag blev lite uppgiven......
 
 
Så OM det inte regnar
tar jag det lugn och hoppas att det ordnar sig.
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Hoppas verkligen att det ordnar sig! Men inte ska du väl behöva jobba på "morsdagsafton"!

Diskborstarna var lite kul ;-)

Kram och god torsdag!

Svar: Får nog vara glad om jag slipper jobba på morsdagsdag... ;)
Diskborstarna var mycket kul!
Kram och detsamma!
moi

2014-05-22 @ 06:49:12
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ami

Nej, det hoppas jag verkligen inte att du ska behöva jobba på lördag. Även om det blir regn....
Lägg dig tillrätta i hängmattan och njut ett tag :)
Kram!

Svar: Ibland får man "ställa upp" fast ibland vill man bara inte....Få se hur det blir!
Kram ♥
moi

2014-05-22 @ 09:09:00
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Åh! Fick du wettexar? Lyllo dig... ;-)

Hoppas det ordnar sig så du slipper helgarbete.

Kram och gomorron!

Svar: Ja, oj vad jag blev glad.Jag blev lite snopen när alla de andra slickade i sig glassar....
Fast när chocken hade lagt sig fick jag också en glass!!!
Kram och god kväll!
moi

2014-05-22 @ 09:27:09
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: GeddFish

Usch, jag har kämpat mot trojaner också, och jag har ingen expert med mig längre, måste bita i det sura äpplet själv, men trägen vinner.
Sommar och sol, vad kan man önska mer just nu? Jodå, det finns önskningar. Kram ♥

Svar: Trojaner hemma (hos mig) ställer inte till lika stora katastrofer som i jobbdatorn.All historik och alla uppgifter vad gäller löner, redovisning, korrespondens etc hade
inte varit roligt att bli av med.
Sommar och sol och LEDIGT hade jag önskat mig
Kram!
moi

2014-05-22 @ 09:29:27
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: Decdia

Du kunde ju ha fått ledigt igår om du bara skulle sitta och titta på Ps nacke hela dagen...
Hoppas att du kan jobba idag och att du slipper i helgen!

Svar: Hade jag visst att det skulle ta hela dagen hade jag nog skolkat.Men enligt P skulle det bara ta 2-3 timmar.... Undrar då varför det har dröjt
nästan ett år....
Jag jobbar som en galning.
moi

2014-05-22 @ 10:22:04
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Decdia

Just det, medan jag tänker på det... En kollega ville gärna ha rabarber om du har kvar! Vi jobbar igen till helgen om det är så att du jobbar i kollon nån av dagarna.

Svar: Förhoppningsvis kommer jag ner nåt lite i kolonin under helgen (lördag)och då ska jag fixa rabarber!
moi

2014-05-22 @ 10:22:59
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Decdia

Jag gissar att killarna fick leta efter diskborstarna på ett ställe där solen aldrig lyser? ;)

Svar: Ha, ha jag skrattade faktiskt gott åt det. De såg så förskrämda ut när de la fram"gåvan" så jag kunde inte annat än skratta (var väl för uppgiven).
moi

2014-05-22 @ 14:39:16
URL: http://www.decdia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0