♪ ♪ I sommarens soliga dagar ♪ ♪

 
Vilken lycka att det äntligen blev sol och varmt
under en ledig dag!
 
Ja, jag vet att jag fick sol och värme för
ett par veckor sen, men...
 
Det blev, såklart, kolonin för hela slanten igår.
 
 
Och nu går det fort med allt som blommar
och växer.
 
Det är inte bara Sofieros berömda rhododendron
som blommar nu - kolla här:
 
 
Och så fick jag så trevligt besök och extrahjälp.
Diana och Batman kom och överraskade mig
Batman åkte till jobbet och Diana stannade
och sattes i arbete direkt.
 
Tyvärr fick hon inte se varken ekorrföräldrarna
eller ungarna.
 
Det fick jag
Mamma/pappa i alla fall.
Ungarna har, än så länge, bara "Fräsis" sett och jag börjar
undrar om detta är ett skämt i stil med hans "undulater".
 
Ha en go söndag!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: camilla

Snart kommer du nog få se de små.
Jag ser framemot bilder på dom :)
Jag hörde att ni hade sommarvärme igår. Själv låg jag och solade med en filt över mig. Det blåste så ini hel***.
Jag tror att det blåser mindre idag :)
Kram!

Svar: Jag är också väldigt nyfiken på de små, men börjar tvivla på attde existerar. Fast när jag är inne i stugan hör jag hur det trippar där
uppe på loftet...
Hörde på radion att Hudiksvall hade varmast igår med sina 24 grader.
Dit ska vi också nå snart - har jag bestämt!
Kram
moi

2014-05-18 @ 08:26:53
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Ami

Härligt med sol och värme, äntligen :)Roligt att Diana och Batman tittade förbi. Men är den där ekorren verkligen inte uppstoppad?
Ha en skön söndag.
Kram!

Svar: Kul när de kommer. Det brukar vara djur och deras ungar som lockar ner dem.Inte så mycket att få njuta i rabatter och med gräsklipparen ;)
Nä, just den här ekorren är inte uppstoppad men jag tror att ungarna är det...
Tack detsamma!
Kram!
moi

2014-05-18 @ 08:48:10
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Decdia

Fin paintjobb med ekorren! Säg mig, är det en flaggstång han/hon sitter på?? ;)
God morgon!

Svar: Ha, ha. Nej det är INTE en flaggstång - det är en blompinne.Varför undrar du!?!?
Paint är jag inte speciellt bra på men snart sätter jag upp en fälla
för att övertyga dig!
Goood morgon!
moi

2014-05-18 @ 09:09:37
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Åh! Är det där Bosse eller är det hon som bossar? ;-)

Gomorron!

Svar: Det där är...... har ingen aning?Goder morgon!
moi

2014-05-18 @ 09:25:46
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Afrodite

Igår var det verkligen en underbar dag! :) Och så fint av dotra din att hjälpa till i trädgårdslandet! Hon hade fått väldigt fin färg såga jag...hihi!

P & K ♥

Svar: Färgen hade blivit ännu bättre om hon hade skippat duschen ;)Hjälp är alltid uppskattad!
Kram kram kram ♥
moi

2014-05-18 @ 09:28:14
URL: http://afrodite.blogg.se
Postat av: Znogge

Trevligt att du fick hjälp i stugan! Finns liksom alltid något att göra när man är med tomt :-)

Vi fick i alla fall påbörjat rabatten så det går på rätt håll nu.

Ha en fin söndag!

Svar: Jag är tacksam för såväl hjälp med arbete som hjälp med att ta en paus.Jag är inte så bra på att "bara sitta" när jag är i kollon.
Vädermässigt blev inte söndagen så bra, men det är inte det enda ju...
moi

2014-05-18 @ 10:25:51
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ingrid

Grönskar gör det här med, kändes som stora gräsmattan växt med en halvmeter på tre dagar. Undrar hur det kommer vara efter en vecka när vi vi beger oss mot Skåneland...

Svar: Jag hade inte klippt gräset på två veckor när jag äntligen fick gjort det igår.Oj, vad det hade vuxit.
Liksom de flesta växter hade gjort.
Välkommen till Skåneland!
moi

2014-05-18 @ 14:15:42
URL: http://farmoringrids.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0