En bra dag igen!

Det är lördagkväll nu, klockan är lite över 21 och jag
tänkte knappa in det här inlägget (i förtid alltså)
 
Medan jag funderar på formuleringar vänder jag blicken
upp och utåt.
 
Det regnar!!!
 
Det kommer att göra min idé om innehåll ännu bättre!
 
Gårdagen började tidigt för att schemat skulle hålla.
 
Redan 10°, ser lovande ut!
 
(Jag vet att man inte ska fota och köra samtidigt, till mitt
försvar kan sägas att jag bara siktade och tryckte.
Av c:a 25 bilder var den här den enda användbara)
 
Färden gick först till Eslöv där jag hämtade lite grejer
som morsan både ville ha och sådana som hon måste ha
 
Vidare mot/till Lund.
 
För nöden har ingen lag, eller lagen har ingen nöd
 
När plikterna var avklarade tog vi en liten runda eftersom
både väder och krafterna tillät det.
 
Som det har exploderat de senaste dagarna!
 
För ett par dagar sen var kastanjerna visserligen sprängfyllda men
inte så långt komna som idag!
 
Efter promenad och en halv kopp kaffe körde jag vidare
till dotterns hem och plockade upp henne.
 
Dags att göra lite nytta i kolonin!
 
Och som hon jobbade!
 
Jag blev pinsamt påmind om att min kondis är lika med noll.
Vilket kanske inte är helt överraskande med tanke på att jag
under lång tid nu bara suttit på kontorsstolen, bilstolen
stolen brevid morsan och soffan.
 
Minns du min "skiss" över blivande rabatten?
Så här var det tänkt
 
 
Så här blev det
 
Tack vare Diana
 
och att solen sken på oss hela långa dagen!
 
 

Kommentarer
Postat av: https://rendahlispanien.wordpress.com

Vilken tur att ni kan hjälpa mamma. Både med nödvändiga saker och med att glädja henne . Och kolonin tror jag kommer att bli jättefin. Kram

Svar: Ja, det är tur att man har möjligheten att göra det.Kolonin kommer att bli fin men med min takt/kondis/tid kommer det att ta en evighet.
Kram
moi

2015-04-12 @ 08:12:16
Postat av: Geddfish

Det kommer att bli toppen! Ja, ni har ett bestyr, men det är kärt också, man vill så mycket med att hjälpa och glädja.
Varm kram <3

Svar: Tur att det snart är dags för lite egentid. Batteriet behöver absolut laddas!Kram
moi

2015-04-12 @ 08:56:28
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: Ama de casa

Vilken bra dag! Härligt :-) Hoppas regnet är väck nu och att solen är tillbaka :-)

Gomorron!

PS: Ami verkar tycka att "Ami" är för kort? ;-)

Svar: Regnet är borta, solen är uppe men nu är den kalla blåsten tillbaka.Så vi planerade helt rätt!

PS Hon har nog fått storhetsvansinne over there, det vill jag också få :)
moi

2015-04-12 @ 09:46:18
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Decdia

Äsch, du jobbade precis lika mycket som mig!
Och åt hälften så mycket... ;)
Ses!

Svar: Jag är ganska bra på att se ut, och låta, som om jag jobbar hårt.Både du och jag vet att du gjorde grovgörat!
Jag kom ifatt dig senare på kvällen!
moi

2015-04-12 @ 10:24:39
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Znogge

Vilket gott dagsverke och så bra det kommer att bli!

Kram och god söndag :-)

Svar: Kommer att bli, ja. Men det kommer att ta en evighet börjar jag inse....
Kram och detsamma!
moi

2015-04-12 @ 10:25:02
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

sv: När ni kommer ner tänkte jag att vi kunde hyra nån trevlig... påskfilm? Nån om lamm som inte säger så mycket, eller så. Jag tänkte försöka få med mig en mask härifrån när som släpper ut mig. Sen kan vi ju ha det riiiiktigt mysigt! :-)

Svar: Vad är det för medicin du får?? Personlighetsförändrande är den, minst sagt!Jag kommer att vägra mysig filmkväll, vägra tappa kontrollen och sticker iväg om du börjar rota i lådor eller dylikt! :)
moi

2015-04-12 @ 12:45:56
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Veiken

Så gott med bra dagar. Det behöver du många!
Tänk så härligt att kunna hjälpa varandra. Det är exakt vad barn och föräldrar är till för. Nåja det finns ju annat också! Kramar

Svar: Jag har fler bra dagar än jag har vett att uppskatta och/eller förstå.Därför blir jag extra glad när det känns bra i knopp och kropp efter ett dagsverk!
Kram
moi

2015-04-12 @ 16:12:42
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Susanne P

Var det lite hemligt innan det blev klart? Med tanke på skynket...! ;) ;)
Kram

Svar: Men skynket skulle föreställa den framtida häcken ju!! :)Kram
moi

2015-04-12 @ 21:53:30
URL: http://www.susannep.blogspot.se
Postat av: Arvid och Lydia

Låter som en härlig dag...

...men kör du inte för fort? ;-)

Trevlig kväll !

Svar: Absolut inte för fort! Det var en 90 väg och ingen annan trafik i närheten!Vare sig traktor, båt, lastbil eller bil!!
Tack det samma!
moi

2015-04-12 @ 23:01:01
URL: http://arvidochlydia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0