En mycket märklig vecka, del 1

Som väntat och som vanligt bjöd vår vistelse hos Ama och Anders
  på avkoppling, skratt, mat, dryck, sol och härligt sällskap
 (nu har jag förmodligen glömt nåt)
 
 
 
Men..... och det kommer i del 2, så småningom.
 
 
Att inta frukost ute på terrassen är aldrig fel
 
Dock var utsikten/nersikten inte så aptithöjande
 
Att gå på marknad och "fynda" behövde ingen tvinga mig att göra
 
 
Inte heller att äta
 
eller att släcka törsten
 
  och då   och  
 
 
och då
 
 
Vi "råkade" ju hamna mitt i ett marathonlopp men
var noga med att mellan sittningarna vila upp oss.
 
Jag fick också möjlighet att göra nya bekantskaper,
då jag hängde med på ett öppet hus.
Bloggarnas bloggar som jag träffade där kommer jag att besöka,
inom en snar framtid.
 
Som den blyga viol jag är ville jag inte ta bilder på
personerna utan nöjde mig diverse utsiktsbilder från festplatsen.
Inte så illa.....
Jag har många, många fler minnen.
Många, många fler bilder och del lär jag återkomma till.
 
Allting har en ände även denna märkliga vecka
 
Nu har jag landat i den hårda verkligheten och vardagen.
 
Mer om det i del 2.

Kommentarer
Postat av: Veiken

Välkommen hem! Jag förstår att ni har haft en härlig vecka i Spanien, även och det har varit tufft på hemmaplan! Hoppas att du har fulladdade batterier nu! Tänker på dig! Stor kram!

Svar: Det har verkligen varit en batteriladdare där nere! Även om luften gick ur mig ett par gånger. Just nu behöver jag alla tankar jag kan få...
moi

2015-04-28 @ 10:11:03
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Ama de casa

Tack så jättemycket för en härlig vecka!

Jag vet vad du glömde där i början. Spelen. Vem vann ALLA omgångar? :-D Goofy Goof och 1954, om du minns? Sen var det nåt om nån tärning, men den var kastad eller hur det var? Inget att lägga på minnet.
:-)

Svar: Det man inte minns har inte hänt!!! Vi spelade väl inga spel???
:)
moi

2015-04-28 @ 11:46:30
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Mita

Välkommen hem kära du, och jag känner varmt för dig och dina nära och kära nu när finaste lilla mamma har dragit vidare.Även fast man tycker att man borde vara förberedd på vad som ska hända så kommer hela tiden nya tankar och känslor farande..
Hoppas veckan borta med dom underbara vännerna har laddat dina batterier någorlunda så du orkar med..
En stor varm kram till dig♥♥♥

Svar: Riktigt förberedd kan man nog inte vara, chocken kommer oavsett.Nu när jag har landat i vardagen är det skönt att ha laddat batterierna under bästa möjliga omständigheter!
Kram
moi

2015-04-28 @ 12:22:14
URL: http://mitasliv.blogg.se
Postat av: Decdia

Hrm, det ser ut som om jag inte fick nån frukost... Men det är kanske bristen på den som gjorde att jag fixade mer tapas än dig. Mohahaha!

Svar: Jag kanske åt två....En på egen hand, innan du hade vaknat, och nästa för att ge dig sällskap :)

Ingen vet hur många tapas jag satte i mig på min "egendag"!!!! :)
moi

2015-04-28 @ 12:42:06
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: znogge

Så skönt i alla fall att det blev en bra första del även om jag förstår att det var det var mycket oro för er.

Kram och välkommen hem!

Svar: I stort sett var hela vistelsen bra - det är vardagen och verkligheten nu som inte känns bra alls....
Kram och tack!
moi

2015-04-28 @ 15:22:51
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Geddfish

Välkommen hem! Skönt att ni haft lite kul ändå och nu startar det bistra i del två.
Varm kram ♥

Svar: Ja, nu är jag mitt uppe i den hemska verkligheten...Kram
moi

2015-04-28 @ 16:31:58
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: Decdia

Vi ska kanske se om mäklarna även säljer det där huset som du festade i. Det verkar fantastiskt fint och kanske fritt från skadedjur...

Svar: Bara om det ingår chaufför. Fast det verkar inte omöjligt att ordna :)
moi

2015-04-28 @ 19:30:16
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Småländskan

Välkommen hem fina moi. Ja, jag förstår det blir mer av verkligheten nu. Men du fixar det. Du har ju laddat batterierna.
Många, många fina tankar och kramar till dig.

Svar: Jag tackar för omtanken och skickar en kram tillbaka!
moi

2015-04-28 @ 20:16:36
Postat av: Melody and M.E

Jag förstår att du har riktigt tunga dagar nu! Sorgen och saknaden slår ner i en på ett sätt som inte går att förklara. Har man haft någon att tänka på och ha omsorg om, så som du har haft, så blir det en tomhet att inte längre ha någon att måna om. Låt sorgen ha sin tid och tillåt dig att vara ledsen när du har behov av att vara det.
Varma styrkekramar från
M.E

Svar: Min "riktiga" reaktion har inte kommit än men jag känner hur den snurrar runt i kropp och knopp. Just nu känns jag som en maskin när jag ringer mina samtal etc.Kram tillbaka!
moi

2015-04-28 @ 20:48:35
URL: http://melodyshihtzu.blogspot.se
Postat av: Ruth i Virginia

Allting har en ände utom korven som har två. :)
Vardagen är verkligheten, och den måste man leva i.
Det är bara att ta ett djupt andetag och vada in.
Käraste, varmaste hälsningar.

Svar: Klart att man ska leva i verkligheten, mestadels.Och hur det än kommer att gå till så kommer allt att ordna sig även för mig.
Jag är ju inte precis den första, eller enda, som drabbas.
Många kramar tillbaka!
moi

2015-04-28 @ 22:22:20
Postat av: camilla

Å vad ni verkar ha haft det bra.
Nästa gång vill jag följa med ;)
Välkommen hem!
Kram!

Svar: Ama och Anders är det perfekta värdparet. Och Diana det perfekta sällskapet.Betvivlar inte att du platsar och skulle förgylla!
Kram
moi

2015-04-29 @ 08:32:37
Postat av: Ami

Förstår att veckan har varit blandad med både glädje och sorg....Men är ändå så glad över att ni kom iväg och fick njuta innan allt det tuffa som sätter igång nu.
Tänker på er!
Stor kram ♥

Svar: Resan och upplevelserna skingrade absolut tankarna.Batterierna känns absolut laddade och det är tur....
Kram tillbaka!
moi

2015-04-29 @ 08:48:38
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0