Lästips

Det har hänt en hel del vad gäller
mina läsvanor.
 
Under många, många hundra år hade jag
alltid en bok på gång.
Var tvungen att läsa för att kunna somna.
 
Så fick jag lite svårt att sova och bytte ut boken
mot en tv i sovrummet (mycket effektivt då!)
 
Det dröjde ett par år innan jag kom igång igen.
 
Som tidigare fortsatte jag att hålla mig till deckare.
Några favoriter avverkades men så bestämde jag
mig för att "vidga" mina läsvyer.
 
 
 
Efter att ha läst  "Livet efter dig" lär det dröja ett tag innan
jag återgår till mord, poliser och skumma miljöer.
 
Jag rekommenderar dig verkligen att läsa den!
 
en liten sammanfattning:
 
 
 
Förutom att ha ändrat inriktining på innehållet har jag
också, av en slump, två böcker på gång samtidigt.
 
 
 
Köpte "nåt lätt" att ha med på resan.
Nåt i rea-lådan som jag inte behövde läsa ut
eller ens ta med mig hem.
 
 
Trodde jag!
Nu kan jag inte släppa den utan läser parallellt
 
 
om:
 
Jag tror inte du blir besviken om du läser den!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Decdia

Den första lät ju speciellt intressant, får man låna?

Svar: Såklart du får!
moi

2015-04-30 @ 08:40:34
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: znogge

Jag har läst alla Moyes böcker och de är verkligen bra. Ditt andra boktips gör jag en minnesanteckning om. Eller lånar ;-)

Kram och ha en så bra dag som det bara går!

Svar: Moye är en ny bekantskap för mig så det blir nog mer av henne!Jag kan skicka den andra till dig så fort jag läst sista sidan!
Det lär bli en tuff dag idag....
Kram
moi

2015-04-30 @ 09:08:39
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Geddfish

Gomorron! Tack för boktips. Den första har jag läst, helt fantastisk!!!
Varm kram, och sköt om dig så gott du kan.
♥♥♥

Svar: Den är verkligen bra och tänkvärd!Kram och tack det samma!
moi

2015-04-30 @ 09:14:42
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: Ama de casa

Den första har jag läst - superbra! Den andra får jag nog ta och söka upp.
Rekommenderar också "Fortfarande Alice". Den som blev filmen "Still Alice". Jag vill se filmen nu.

Gomorron!
:-)

Svar: Still Alice står också på min önskelista. Vet inte om det blir film eller bok först."Då tänker jag på Sigrid" utspelas till viss del i Jämtland och ibland kan språket bli ett "problem" men det löser sig med lite fantasi... :)
Kram
moi

2015-04-30 @ 09:20:52
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Mita

Åh, vad bra med dom lästipsen,jag älskar ju att läsa och söker gärna nya författare att prova.
Kramar om dig lite extra, jag tror du behöver det♥♥♥

Svar: Själv kommer jag att läsa fler böcker av Jojo Moyes det är en sak som är säker!Kram (ja, jag behöver alla jag kan få!) ♥
moi

2015-04-30 @ 12:00:03
URL: http://mitasliv.blogg.se
Postat av: Ami

Jag är periodare när det gäller läsning....men jättebra med lite nya tips om jag skulle hamna i en ny "period" :)
Kram och trevlig kväll

Svar: Som jag och korsord då. Ibland är jag helt besatt sen låser det sig totalt.Jag rekommenderar verkligen den första när lusten faller på nästa gång!
Kram
moi

2015-04-30 @ 17:43:31
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0