Klubbad och nästan klubbat

Det blev nog lite för mycket tid i solen under mån- och tisdagen.
 
Därför valde jag att ta hand om mitt illamående, min huvudvärk
och de lätta skakningarna genom att vistas inomhus mesta tiden.
 
Åker man till stora bygg- och växtvaruhuset har
de en mycket behaglig inomhustemperatur och
så har de uppgifter om Attefallshus!
 
Jag och väninnan åkte dit, sysselsatte 1-2 personer
ur personalen under minst en halvtimme för att reda
ut snårskogen med priser.
 
Vilket även personalen hade stora problem att klura ut.
 
Flex 25
 
Det är lite fel att visa bild redan nu men det är det
här modulsystemet jag tänkte använda men
varken fönster eller dörrar är rätt modell eller placering.
 
Inte heller kommer jag att ha nån sjö i bakgrunden eller trädäcket.
 
Imorgon ska jag åka till nästa leverantör, få ett
nytt pris, jämföra och sen, förhoppningsvis,
 
 
 
göra slag i saken!

Kommentarer
Postat av: GeddFish

Åh, så fint det kan bli! Min svärson o hans kompis har byggt några Attefallshus.
Lycka till, krya på dig (o jag får krya på mig, haha)
Kram!

Svar: Jag har aldrig byggt något någonsin. Men jag tycker det är orättvist att vi på koloniområden behöver bygglov men inte de som bygger på hustomten.Jag är på benen igen, hoppas detsamma gäller för dig!
Kram
moi

2015-08-06 @ 07:57:57
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.se
Postat av: Ama de casa

Det kommer att bli superbra! Speciellt som du får hjälp av arkitekt-Diana också :-) Ni kommer tillsammans att klura ut den allra bästa lösningen.

Fast personligen tycker jag inte att du ska skippa sjön... Det vore väl ett trevligt inslag?
;-)

Gomorron!

Svar: Jag kanske ska bygga stugan nere vid områdets stora damm istället!?!?Ska bara få ok från styrelsen.
Jag tror att arkitekten och jag börjar samsas nu eller åtminstone tänka i samma banor.
God kväll!
moi

2015-08-06 @ 09:14:38
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Jag tror din stuga kommer att bli jättefin! Och du kan ju alltid ställa en uppblåsbar pool framför den och fylla den med saltvatten....Och vips har du havsutsikt :D
Kram

Svar: Den nya kan i alla fall inte bli sämre än den jag har idag eller ens den jag hade innan.Det där med pool låter intressant så det ska jag ha i åtanke :)
Kram
moi

2015-08-06 @ 10:56:52
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Decdia

Jag är en jäkel på att gräva dammar... om det är så att du vill ha samma utsikt. ;)

Svar: Fattar inte hur du orkade när du gjorde den. Vill inte utsätta dig för detsamma igen :)
moi

2015-08-06 @ 17:08:27
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Decdia

Glöm inte solhatten nästa gång! Kommer du ihåg vart den hänger? ;)

Svar: NU vet jag var den är men jag glömde ta den med mig.......Mina axlar ser inte roliga ut.... eller det är kanske just det de gör.. ;)
moi

2015-08-06 @ 17:08:54
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Melody and M.E

Blir nog superbra, men kan du få med en liten sjö i priset?
Du har ju haft en stuga på din koloni tidigare, så ett bygglov ska
väl inte behöva vara så komplicerat om byggnadsnämnden är på
Gott humör. Jag har erfarit att det har stor betydelse vilken
bygglovshandläggare man får.
Du får göra slag i saken så du hinner få stugan till våren och slipper
få värmeslag.
Kram M.E

Svar: I den här stan är det aldrig roligt att ha med byggnadsnämnden att göra. Vi har ju mycket med dem att göra via jobbet.Rivningslovet för den gamla stugan tog 5-6 veckor, och det var akut!!
Genom att stugan får ny placering på tomten kan det bli "problem".
Kram
moi

2015-08-06 @ 20:53:40
URL: http://melodyshihtzu.blogspot.se
Postat av: grunny

ska bli så spännande och se vad det blir!!!

Svar: Det tycker jag också!
moi

2015-08-09 @ 07:34:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0