Senaste nytt...

.... från kolonin!
 
Lilla söta hårbollen har hittat hem
Han hade rymt från både sin ägare och sin koloni

Mitt sorgligt misskötta bär- och fruktland har på nåt
underligt sätt kämpat på och ser ut att ge hyfsad skörd
 
För första gången på x antal år ser det ut som om blåbären kommer.
 
Det är nog ett bra år för dottern har ju rapporterat detsamma.
 
 
Björnbären, taggfria gudskelov, ser också ut att ha kämpat väl
Det bådar gott för grannfrun gör så himla goda blåbärsmarängpajer....
 
 
Och äntligen blommar mina stockrosor
Bättre sent än aldrig....
 
 
 
Som avslutning ett litet exempel på jargonen i vår hörna av området
(eller kanske min "speciella" humor)
 
 
"Fräsis" står och pratar med sin andra granne Lotta.
 Lotta ropar åt mig: "Fräsis ska plocka mullbär i kalsongerna på tisdag"
Blixtsnabbt blev mitt svar: "Så han behöver fylla ut dem?"
 
Det var knäpptyst i kanske ½ minut så började de skratta så tårarna rann.
 Snart har jag lärt dem uppskatta min humor - lite snabbare Blinkning
 
Vet dock inte om jag ska ner till kolonin på tisdag!

Kommentarer
Postat av: Decdia

Och kanintexten är borta! Jag vill läsa mer om kaninen och mindre om Fräsis kallingar... ;)

Svar: Såväl delar av texten och tidsinställningen försvann. Egentligen hela inläggetmen jag hittade det på nåt konstigt sätt....
moi

2015-08-02 @ 08:25:35
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Decdia

Våra taggiga björnbär är mogna, kanske till och med övermogna för de såg lite "dammiga" ut (kan inte den korrekta facktermen för det... "mögliga" kanske).

Svar: Mjöliga kanske. Vet inte hur de ser ut när de är övermogna. Vågar ni inte smaka???
moi

2015-08-02 @ 08:26:48
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Decdia

Etta tvåa trea!

Svar: Grattis, grattis, grattis!Du har vunnit en halvdöd hamster!!!
moi

2015-08-02 @ 08:26:57
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Grunny

rapp i käften har du varit i många många år. Övning ger färdighet!
När jag läste rubriken trodde jag att nu har du beställt stuga!
En liten cliffhanger om var kaninen rymt ifrån, eller??

Svar: Övning ger färdighet som sagt. Men ibland (ofta) är det lämpligt att låtaorden passera hjärnan innan de kommer ut ur munnen.
Betr stugan går det lååååååååååååååångsamt framåt.
moi

2015-08-02 @ 09:05:32
Postat av: Ama de casa

Hahaha! Klart du måste ner till kolonin på tisdag - det inlägget vill jag inte missa :-)

Men det måste ha varit en av dom mer abruptare cliffhangerserna du lyckades med där. VAD HÄNDE MED NINEN!?!??
:-)

Gomorron!

Svar: Cliffhanger?????
God kväll!
moi

2015-08-02 @ 09:20:11
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Ha ha, ett gott skratt är aldrig fel :-)

Så skönt att hårbollen hittade hem annars hade det nog gått illa...

Kram

Svar: Det kommer liksom utan att jag hinner tänka... :)Hårbollen hade nog inte klarat sig speciellt länge.
Kram
moi

2015-08-02 @ 10:37:19
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ami

Men så skönt att lilla hårbollen kom tillrätta igen!

Klart att du måste gå ner till kolonin på tisdag....På onsdag vill vi ha rapport här på bloggen :D
Kram

Svar: Han börjar fega ur..... Påstår att han har nåt viktigt ärende just på tisdag. :)Kram
moi

2015-08-02 @ 10:58:10
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Ditte

Jag förstår att det tog ett par minuter att förstå. Men du får lägga dem i träning så går det nog snabbare nästa gång. Roligt var det i alla fall och jag hängde med...Önskar rapport på tisdag!
Roligt att växtligheten frodas och blåbären kanske ekan skynda på med sin mognad. Eller är den en senare sort. Här i skogarna finns gott om blåbär nu som är mogna.
Jag tror du har ett gott handlag med dina växter så om ett tag är det full fart på dem.
Skönt att ullbollen har hittat hem. Jag var orolig.
Kram!

Svar: Visst var det syftningsfel som krävde motsvar?!Blåbären har varit övervuxna av både det ena och de andra så lite sol nu kanske skyndar på.
Det är så mycket som blivit eftersatt i trädgården så det räcker nog inte med gott handlag....
Kram
moi

2015-08-02 @ 12:12:26
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Geddfish

Ett gott skratt förlänger livet, ett gott äpple med ;)
Du måste till kolonin på tisdag, fattar du väl, haha!
Kram!

Svar: Vet inte om jag vågar mig dit på tisdag.
Jag är lite pryd nämligen :)
Kram
moi

2015-08-02 @ 15:14:05
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: Veiken

Oj, ni fick ingen kaninmaskot i er koloni! Synd!
Då ser jag ivrigt fram emot rapport från tisdagens besök i kolonin! :) Kramar

Svar: Äh kaninen är kvar på området, numera en riktig liten kändis :)Eftersom jag är lite pryd vet jag inte om jag beger mig dit på tisdag.....
Kram
moi

2015-08-02 @ 15:57:51
URL: http://veiken.se
Postat av: Decdia

En utbrytarmästare! Ägarna får verkligen se över buren så att Skutt inte tar sig ut igen.

Svar: Vill du ha den så vet jag var den bor!Klart bättre än en halvdöd hamster :)
moi

2015-08-02 @ 16:32:41
URL: http://www.decdia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0