Oundvikligt

Jag gav mig iväg till det stora köpcentrat,
la min gamla döda fån på disken framför yuppiekillen.
 
Vet du vad som händer?
 
Jodå, f-nskapet vaknar upp från de döda!!
 
Men eftersom det var andra gången på två dygn som
den bara slocknade ville jag ändå få en översyn.
 
"Då får jag skicka iväg den och det kostar xxx kronor.
Men den är trots allt två år gammal och färdig för skrot"
 
"Min unge herre, jag är betydligt mer än två år gammal
och absolut inte färdig för skrot, möjligen för en verkstad"
 
Nu var ribban satt och killen var inte min bästa vän
i hela världen och höl konsultationen på en mindre
glättig nivå.
 
Jag förklarade att jag kände mig lurad varje gång
jag lämnade deras butik med en ny fån.
Att jag inte gillar att pruta och förhandla om priser
för jag vet att nästa kund får ett ännu bättre avtal.
 
"Bla bla bla du ska få det bla bla bla.
När du går härifrån bla bla bla"
 
"Ge mig ett bra pris och en ny bättre fån
så är jag nöjd"
 
Jodå, jag fick en lägre månadskostnad
"det är ju jul snart" och en nyare fån.
 
Det första är jag väldigt glad för men inte
det senare.
 
Nu sitter jag här utan whatsapp vänner, utan
wordfeud kontakter, inget mobilt id, ingen swish,
för jag har hamnat i en moment 22 situation.
 
Det kommer att lösa sig men just nu
är jag arg på mig själv för att jag är så dum.
 
 

Kommentarer
Postat av: Hillevi

Min fåne (en 4:a) är från våren 2010 och fungerar fortfarande oklanderligt *peppar, peppar* och iPaden är från 2008... Har funderat på att byta men precis som du drar jag mig för att behöva fylla upp en tom en även om det säkert finns säkerhetskopior på datorn. Det brukar alltid krångla ändå innan det blir klart. Fast sen blir du nog desto nöjdare, tror jag!

Svar: Min 3:a var två år gammal men började krångla för några månader sen. Nu tog mitt tålamod slut och den är utbytt. Hoppas jag snart bemästrar 6:an och aldrig, aldrig behöver byta ut den :)
moi

2015-12-05 @ 06:07:08
URL: http://gyllensilver.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Jobbigt...

Jag får min mobil utbytt vare sig jag vill eller inte... Men "utbytaren" har i alla fall vett att se till att den nya har samma grejer som den gamla innan bytet sker.

Fast jag saknar WF.

Suck.

Gomorron! :-D

Svar: Samma här; vare sig jag vill eller inte....Jag trodde att charmtrollet i butiken fört över alla funktioner, men icke sa Nicke.
Jag saknar mycket på min fån... Suck.
God kväll
moi

2015-12-05 @ 08:08:12
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Min iPhone 4 höll väldigt länge så jag skakade alltid avvärjande på huvudet när försäljarna ville jag skulle byta. Men i somras krånglade den för mycket så då var det dags. Husse sköter alla inställningar och det upplägget passar mig perfekt. Men samtidigt är det dumt för man borde kunna själv...

Lycka till med fånen!

Svar: Tänk att min höll så länge abonnemanget varade....Jag fick krypa till korset och få den utbytt. Vad hjälper det att man lär sig? Det är ju nytt som gäller nästa gång. Jag gillar det inte alls!!!!
moi

2015-12-05 @ 08:27:54
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Decdia

Det är dumt att du har Samsung, hade det varit iPhone så hade jag (läs Batman) antagligen kunnat hjälpa dig. :)

Svar: Det får väl gå ändå...
moi

2015-12-05 @ 08:30:06
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Geddfish

Usch, det där med tekniken, säger jag, som egentligen gillar tekniken, men inte sen jag blivit ensam. Jag har ingen skuldra att luta mig mot, som säger "allt blir bra".
Förstår dig och din frustration. Det brukar ordna sig till slut ♥ kram.

Svar: Jag saknar nån tekniklogikgen i hjärnan. Och så saknar jag tålamod också.Blir så irriterad att det ska vara så omständigt.
Kram
moi

2015-12-05 @ 09:26:09
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: Ami

Vaaa! Ingen whatsapp??
Jag ska skicka ett meddelande genast och se om du kan ta emot det :)
Kram

Svar: Jag tror att whatsapp är kört för min del just nu. Har i alla fall inte fått nåt meddelande.Jag har försökt tre gånger och nu säger appen - "ring om 23 timmar" vaddå ring???
Suck och kram
moi

2015-12-05 @ 10:09:11
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

sv: Min nästa skidresa (till alperna) sammanfaller som vanligt med andra chansen och schlagerfinalen. Googla! ;-)

Svar: Jag googlar sen - orkar inte just nu :)
moi

2015-12-05 @ 18:28:46
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ditte

Bra svar på tal till denne försäljare.Du borde fått en ny fån gratis och med allt inlagt...
Man kan bli trött för mindre än att hålla på med fåniga "fånar".
Hoppas nu att du kan få hjälp.
Stor kram och många tankar .


Svar: Får se om datakillen på jobb kan hjälpa mig innan jag slänger den i väggen:)Kram tillbaka!
moi

2015-12-05 @ 23:43:01
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Veiken

Du är underbar! Jag fick mig ett gott skratt! Den där charmknutten borde nog gå en kurs om hur man hantera kunder! Jag blir lite skrajsen, för jag har en "gammal" 4S iPhone. Den lägger nog snart av är jag rädd för. Kram

Svar: Jag kommer att skratta åt mig själv om några veckor. (hoppas jag... )Kan inte förstå varför det är så kort hållbarhet på såna grejer.
Håller tummarna för att din håller ett tag till.
Kram
moi

2015-12-06 @ 01:52:06
URL: http://veiken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0