Dum, dum, da, da, hmmmm hmmmmmm

Jag har ganska många dumma och ohälsosamma ovanor.
 
Men en irriterar mig mer än de flesta andra.
 
Jag går nämligen alltid omkring och nynnar.
 
Oftast tänker jag inte själv på det,
inte förrän andra påpekar det eller börjar nynna med.
 
Flera gånger har det hänt att t ex medshoppare
går brevid mig och faller in i min melodi.
 
Eller börjar sjunga texten till låten, vilket jag aldrig gör.
 
 
Mest pinsamt är kanske att det är helt galna låtar som
fastnar i huvudet och bara måste ut.
 
Vad sägs om:
♫ "Hej goddag hur står det till med damen"  ♫
♫ "Hej mitt vinterland...."
♫"Hela dan får hon arbeta, hon får jobba hon får streta" ♫
♫ "O Sole mio" ♫
 
osv, etc, m fl
 
Det är så jobbigt och pinsamt och jag
önskade jag kunde vara tyst - nån gång!
 
Har du nån liknande ovana?

Kommentarer
Postat av: camilla

Hahaha jag nynna och visslar mest hela tiden.
En gång på jobbet nynnade jag en låt.
En jobbarkompis frågade vad det var för låt.
-Va..nynnade jag?
-Ja,vad var det för låt?
-Jag vet inte. Jag tror jag nynnade bara uti intet.
En stund senare...
-Nä, nu vet jag, sa han. Du nynnade på (och så sa han en känd låt)
Hahaha...snacka om att ha höga tankar om sig själv.
Det var som om att det var jag som kommit på den berömda låten ;)
Kram!

Svar: Inne i mitt huvud (när jag tänker på det) låter det fantastiskt och nyskapande.Men utanför är det nog inte lika välljudande ;)
Kram
moi

2015-02-20 @ 07:32:39
URL: http://cammo69.blogspot.se
Postat av: Decdia

Jag kan inte komma på en enda ovana jag har... ;)

Svar: Vill du ha hjälp med minnet? :)
moi

2015-02-20 @ 07:53:18
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Decdia

Batman tycker du har dåligt inflytande på mig, för det är bara efter att jag träffat dig som jag falalalalalalalalar eller Debarbeleibar.

Svar: Är det verkligen mitt fel? Visserligen falalalalalalar jag då och då och ibland dyker Debarbeleibar upp och då måste det UUUUUUUUUUT! :)
moi

2015-02-20 @ 07:54:28
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Decdia

Fast att han fått höra mig sjunga Åkarps-låten x 100 är du helt oskyldig till... Det är Amas fel. :)

Svar: Den har inte fastnat i min skalle (än) men hör jag den fler gånger så...kanske!
moi

2015-02-20 @ 07:58:16
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Melody and M.E

Jag tycker det låter riktigt trevligt att ha någon som går och nynnar bredvid sig! Själv är jag för omusikalisk för att ens våga nynna i mitt eget sällskap. Ovanor? Hm… nej, jag har bara vanor.
Kram M.E

Svar: Det värsta är att jag absolut inte har nån sångröst så jag tror inte detär nån behaglig upplevelse för omgivningen.
Och jag blir så irriterad på mig själv när jag upptäcker att jag går omkring och hummar.
Lyckans du som inga ovanor har, fast en del är ganska roliga att ha ;)
Kram
moi

2015-02-20 @ 08:01:30
URL: http://melodyshihtzu.blogspot.se
Postat av: Grunny

:). Jag har aldrig fattat att det faktiskt var en melodi du nynnade:)!

Svar: Öööööööh, vad är du för en kompis????Ärligt så kan jag bara hålla med, men om du kunde lyssna inne i
mitt huvud så låter det fantastiskt :)
moi

2015-02-20 @ 09:11:25
Postat av: Znogge

Nynnar, det gör jag inte och det kan jag tacka en gammal musiklärarinna för... Helt allmänt så tycker jag att det låter småtrevligt så nynna på du bara :-)

Kram och god morgon!

Svar: Jag har aldrig fått beröm för min sångröst och det är bara rättvist!Ändå nynnar jag om än omedvetet (och nästan alltid)
Kram och god eftermiddag!
moi

2015-02-20 @ 09:26:17
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Nej, jag har inga som helst ovanor... ;-)

Men jag nynnar ibland - fast bara när du är med :-D

Gomorron, fining! :-)

Svar: Lite synd om dig är det som inte har ovanor, en del är riktigt roliga/onyttiga.Oj, vad vi ska nynna i april!!!
God kväll goding!
moi

2015-02-20 @ 09:52:40
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Amanda

jag glömmer aldrig när jag gjorde likadant, gick runt o nynna i en affär utan att jag tänkte på det. Så kommer det fram en liten kille i 5års åldern och säger, "tror du att du är nån artist eller??? Sluta sjung" jag skratta så jag höll på att dö och det gjorde alla andra i butiken också haha!

Svar: Oj, det var mig en liten viktigpetter! Fast han var kanske avundsjuk för att du vågade...
moi

2015-02-20 @ 11:02:46
URL: http://tipsandstuff.blogg.se
Postat av: Ruth i Virginia

"Flickan i Havana.." har för vana att bli min
öronmask ("ear worm"). Vi har en kund på loppisen,
som alltid nynnar, alldeles lagom högt så det inte
stör. Ganska gulligt, faktiskt.

Min käre make visslade JÄMNT. Han visste inte ens
att han visslade. Man hör inte mycket visslande
nu för tiden - utom busvisslingar förstås.
Underligt nog är det ingen längre som visslar, när jag går förbi? Undrar vad hände med charmen? :)

Svar: Då måste din make och jag ha samma "åkomma".Jag är inte medveten om mitt nynnande, oftast kommer jag
på mig själv att göra det. Om inte omgivningen uppmärksammar mig på det.

Förr, på den gamla tiden, kunde man gå förbi en byggarbetsplats om man
var sugen på lite uppmärksamhet. De visslade på allt och alla.
Nu jobbar jag med ett gäng byggare men aldrig att de visslar på mig....
moi

2015-02-20 @ 14:56:15
Postat av: Ama de casa

sv: Jag skickade ingen bild??? ;-)

Svar: Nä, den kom inte från din telefon men jag hörde ditt skratt :)
moi

2015-02-20 @ 18:01:56
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Haha! Ja, såna där grejer har nog de flesta för sig. Jag har en ovana att alltid snurra håret när jag pratar i telefon. Och jag är helt ovetande om det. Gick en gång på Väla fram och tillbaks utanför H&M och pratade ett ganska långt samtal. Håret var helt rufsigt efteråt och jag kände hur människorna som satt på sofforna hade lite roligt åt mig :(
Kram

Svar: Det pinsamma är när omgivningen märker ovanorna innan man själv gör detEn kille på jobbet drar alltid, alltid fingret över lister och tavlor. Han får aldrig, aldrig komma hem till mig. Även om han, enligt sig själv, gör det utan baktanke eller ens nån tanke alls :)
Kram
moi

2015-02-20 @ 18:19:01
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Ami

Ops! Nej, han får absolut inte komma hem till mig heller ;)
Kram

Svar: Då får han stanna på jobbet!
moi

2015-02-20 @ 19:30:37
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Decdia

Alltså, nu hittar jag ingen länk till "I Åkarp" på youtube.... men den som söker den finner.

Svar: Den finns på youtube - se nästa kommentar :)
moi

2015-02-20 @ 22:53:03
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Här får du nåt att nynna på - men kom inte och skyll på mig sen, som vissa andra...
:-)

http://www.svtplay.se/klipp/2679364/robin-sanna-akarp

Svar: Den har jag haft på hjärnan, men inte på tungan, sen i lördags!Helt suverän och den verkliga vinnaren (åtminstone så här långt)
moi

2015-02-21 @ 12:22:21
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Syster Yster

Ovanor? Nja det har jag nog inga men jag har vissa saker för mig, som tex.:
Att du går omkring och nynnar är ju bara trevligt, de gör de flesta äldre människorna och då speciellt kvinnor. Jag sjunger om någon säger något som: vi måste skynda oss - då sjunger jag - vi måste skynda, vi måste skynda, vi måste skynda oss när vi ser.....
eller någon säger att de glömt ringa Carina - måste ringa Carina får inte glömma det.... osv.
Jag har också en vana att plocka vissna blomblad hemma hos andra, och precis som killen på ditt jobb gör, drar jag fingret över kontakter, tavlor m.m. också hos andra.
Jag har också som vana att inte säga nej när någon frågar mig om en tjänst fast jag egentligen varken har tid eller lust.
Fast jag vill inte kalla det ovane utan tjänster - alltid någon som blir road (eller oroad)
Tack för mig!

Svar: Det där med blombladen har jag retat mig på några gånger :)Dock har jag aldrig sett dig dra fingret, du är kanske klok nog att vara diskret.
"Äldre kvinnor nynnar" - men jättegamla sjunger :)
När du blir gammal (ännu äldre) blir klokare och lär dig säga NEJ!!
Det har jag gjort (ibland i alla fall)
moi

2015-02-21 @ 14:58:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0