Ändrade planer

I torsdags var jag riktigt flitig i rabatterna.
Men jag kunde bara var kvar på ett ställen en liten stund.
Byta till en ny rabatt och sen återkomma.
 
Varför?
Myrorna var många, hungriga, ilskna och uppenbart
irriterade över min närvaro.
 
 
Därför rustade jag mig för myrkrig
med bästa tänkbara vapen!
 
 
Det blev inte riktigt som jag planerat.
Tyvärr vaknade jag igår med värk i hela kroppen.
 
Att ryggen gjorde ont kan jag förstå, det är säkert
latmasken som börjar klaga - det är ju semester!
 
Värre var det att knän, handleder, vrister, armbågar värkte.
Jag brukar ha det ett par gånger per år så jag är inte orolig.
Normalt kommer det när det är som varmast ute -
och vem vet.... sommaren är kanske som varmast nu!?
 
 
Istället för att skrämma myror fick det bli en dag i favoritbutiken - NOT
Men vad gör man inte för att slippa det som borde prioriteras - städning.
 
 
Nåväl, jag var ute efter mer huvudbry.
Det vill säga, ännu fler förslag på stugor....
Eftersom det finns alldeles för mycket att välja mellan
, (storlek, byggsätt, fönster, dörrar osv mm etc)
kommer jag nog aldrig att komma till skott...
 
Jag hoppas vädret blir ok idag
för då blir det myrkrig - det är mycket, mycket roligare!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Huvvaligen... Värk, myrornas krig och beslut... Många grejer där.

Hoppas att värken försvinner allra först och sen myrorna.

Beslutet kanske kan fattas medelst pilkastning mot den där broschyren?

Gomorron!

Svar: Betr pilkastning så tror jag att det med min tur i spel blir antingen ett utedass eller ett soprum. Men det är ju bättre än inget... :)God kväll!
moi

2015-07-18 @ 09:16:11
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Geddfish

Lycka till med myrornas krig!
Idag blir nog inte sommarens varmaste dag, den var inte igår heller, den var en annan vecka. Så konstig sommar, eller inte.
Kram ♥

Svar: Det är precis lagom varmt för mig! Blåsten är kanske inte så rolig men att det inte regnar och är lagom varmt räcker för att göra mig nöjd!Kram
moi

2015-07-18 @ 09:17:40
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: Hillevi

Fun light fick jag tips om förra året, då en gäststuga invaderades. Det fungerade halvbra (fast invasionen var dock enorm). Tror att det är aspartamet som är "grejen"? Finns ju nu med stevia också och det fungerar inte alls.

Så undrar jag, nyfiken i en strut, om det ska bli en "färdig" stuga eller om du bara vill inspireras till ritningar? Visst pratade du en del om ritningar häromförrättlängesenförut? ;) ska förresten inte försäkringen täcka även ny byggnad?

Gräsmattan kom sig ju otroligt fort, förresten. Hårt arbete, förstås men också hjälp av vädret, kan jag tro.

Svar: Jag har, med gott resultat, använt det förut. Dock vet jag inte hur mycket som behövs för att skrämma bort årets invasion...Det har varit och är många turer kring stugan. Ska jag bygga "själv" från grunden, köpa en byggsats, var exakt ska den placeras, hur stor ska den vara osv osv.
Visst har vädret varit gynnsamt för gräsmattan, den är så fin!
moi

2015-07-18 @ 10:05:54
URL: http://gyllensilver.wordpress.com
Postat av: Znogge

Det kan inte vara lätt att välja stuga men du får komma till skott så det blir ordning på torpet :-)

Kram

Svar: Ha, ha - ordning på torpet :)Kram
moi

2015-07-18 @ 10:10:45
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Grunny

vi har myror precis överallt! Ett under att hus, plattor och bilarna står kvar. Måste vara helt underminerat!! Vad använder du för medel? Vi ör desperata !!

Svar: Fun light! Den utan socker och inte den med stevia!
moi

2015-07-18 @ 10:47:26
Postat av: Ami

Oj, värk i kroppen är inget vidare. Hoppas det snart rättar till sig!
Myror är inte heller någon hit :( Men det funkar kanske med fun light?
Krya på dig och lycka till med stugletandet!
Kram

Svar: Äh, värken går över det vet jag. Men just nu vill jag jobba i rabatterna ju.Myrorna fick en liten match idag, vet inte vem som "vann".
Kram
moi

2015-07-18 @ 10:51:13
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Ditte

Det är mycket nu! Men kanske skall du vila kroppen från diverse krig i ett par dagar.
Tänk så många olika ssorters hus det kan finnas, kan inte var lätt att bestämma sig. Huvaligen!
Någon värme har vi inte här, men det går bra ändå. Fick min beskärda del i Torre så nu klagar jag inte. Och här ser det ut att klarna upp på eftermiddagen. Hoppas. Men annars plockar jag på här hemma.
Blir en vånda till Bondens Marknad för lite inköp och en promenad. Men inga samdaler idag heller.
Kram och hoppas du snart är fri från värken.

Svar: Jag får nog ge mig och vila kroppen lite. På samma gång passar jag på att vila knoppen.Själv är jag väldigt nöjd med tempen vi har, precis lagom! Jag har varken burit riktiga skor eller strumpor sen jag vet inte när....
Hoppas det gick bra på marknaden!
Kram
moi

2015-07-18 @ 12:24:56
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: ALICE

Hoppas du får en fin dag!

Svar: Det fick jag! Inte så svårt när man har semester!
moi

2015-07-18 @ 15:06:13
URL: http://alix.blogg.se
Postat av: Decdia

Men det var ju inte trevligt alls att du hade ont. Hoppas det känns bättre idag!

Svar: Äh, det är det där "vanliga". Synd bara att det ska hindra rensning etc.
moi

2015-07-18 @ 15:38:17
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Decdia

Jag tycker att du ska bjuda med din bror på en liten utflykt till "stugland" och be om lite tips. Sen bjuder du på en korv som tack för hjälpen. :)

Svar: Bror min är en flitig gäst i kolonin och lagom intresserad av stugan.Inte mer än var jag bör placera den, enligt honom...
moi

2015-07-18 @ 15:38:55
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Veiken

Här har kriget också startat. Dom små eländena tror att dom ska bo utmed vårt husliv. Vi har Fun Light blandbär eller vad det heter. Hmmm undrar vilken sort som är effektivast???
Kram från myrorna skräck!!
PS. Hoppas verkligen att du har fört krig idag och att smärtan har lagt sig!!!

Svar: Lite ont har jag. Men det är hanterbart.Jag vet inte om myrorna har nan smak, jag valde apelsin ifall inte de gillar den kan jag ta ev rester..
kram
moi

2015-07-18 @ 21:17:06
URL: http://veiken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0