Blomeri

Till slut stadgade vädret sig och blev riktig hyfsat igår.
 
Jag begav mig till kolonin - så klart.
Men inte för att göra nåt ansträngande för jag
känner fortfarande av värken.
 
När nya gräsmattan var klippt fick det vara nog.
 
Istället satt jag och bara njöt av rosorna.
 
Trodde inte det var möjligt att den här lilla vackra knoppen
 
nästan blir ännu vackrare när den slagit ut
 
På busken brevid syns den här skönheten
Man tappar nästan andan!
 
Mitt i mitt filosoferande dyker "Fräsis" upp.
Han berättar att han redan har grävt upp och rensat
både jordgubbs- och potatislandet. Han har klippt gräsmattan
och en häck. Gått den vanliga inspektisonrundan i området.
 
Mannen fyller 80 om ett par dagar och jag skämdes över
att ens nämna att jag tyckte mig ha för ont för att ta i...
 
Så kommer även bror min  och nu använder jag
min kvinnliga list.
Hjulet till min rullebör exploderade för ett tag sen
och efter att först ha köpt fel sort hade jag nu ett nytt.
 
Jag frågade"killarna" om de trodde att detta skulle passa.
 
 
Det var uppenbart att det inte var helt rätt hjul men två
gubbar måste ju bevisa för mig och den andra att
de klarar ett sånt simpelt uppdrag.
 
Och visst klarade de det,
med gemensamma krafter!
 

Kommentarer
Postat av: Geddfish

Gomorron! Du har ju en underbar liten trädgård att njuta av. Dessa rosor! Härligt.
Kryapådigkramar ♥

Svar: Min underbara lilla trädgården är ganska stor, 450 m². Och utan stuga är det grönska på nästan varenda meter. Men jag älskar det, framförallt när det blommar eller när det är skördetid!Kram
moi

2015-07-19 @ 07:43:00
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: Decdia

Copycat, jag bloggar också om blommor idag! ;)

Svar: Såg det.... Tur att inte en enda av blommorna var samma. Det var bara jag som hade samma (flera gånger) Fattar du?? :)
moi

2015-07-19 @ 08:25:03
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Decdia

Men att rosen blev rosa, det hade jag aldrig gissat!

Svar: Just den här blev mest rosa, andra blev gulare och nån mer "strimlad".Det är en otrolig ros. Tur att vi räddade den!
moi

2015-07-19 @ 08:25:23
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Oj vad fint och blommigt det var här - också :-)

Ajdå... Att du fortfarande har värk - men det förtar ju inte din list i alla fall :-)

Gomorron!

Svar: Jaså... du såg hennes först.... :)Jag har fortfarande ont, men knoppen är hyfsat intakt :)
God... förmiddag!
moi

2015-07-19 @ 08:43:32
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Haha! Kvinnans list övergår mannens förstånd :)
Otroligt vackra blommor, så du gjorde helt rätt i som satt dig ner och njöt av dem!
Kram

Svar: Ännu en gång är det bevisat!Det får nog bli samma aktivitet idag :)
Kram
moi

2015-07-19 @ 09:40:17
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Znogge

Vilka underbara rosor! Så skönt att du fick hjälp med hjulet till skottkärran!

Kram

Svar: Rosorna är så vackra!Det förra bytte jag själv men var beredd på att åka och byta detta- men nu slapp jag!
Kram
moi

2015-07-19 @ 11:55:23
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Preciosa

Sååå Fina blommor!!Fantastiska!
Bra att vi är listiga vi kvinnor :-)
Den talangen behövs så trögt som det är :)
Kram P ♥

Svar: Jag är helt såld på det här med rosorna. De är så vackra!Att använda sin kvinnliga list är inte fel, så länge det inte missbrukas.
Kram tillbaka!
moi

2015-07-19 @ 13:10:24
URL: http://www.spanienblogg.se/preciosa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0