Fulvädret kom

Jag vaknade tidigt i morse och konstaterade snabbt
att fulvädret verkligen kom hit idag.
 
 
Det både regnade och blåste rejält.
 
Inte bara en utan två grannar blev av med
sina balkongparasoller.
(fast bilderna förställer bara ett)
 
Efter sedvanliga morgonrutiner och väntan på att
 regnet skulle lugna ner sig tog jag en runda ner till ägorna.
 
Nu hade regnet upphört och vinden inte mycket värre
än den brukar vara.
För säkerhets skull förankrade jag ändå diverse
lösa ting, satte undan krukor etc.
 
Uppenbarligen är jag inte så bra på att förankra....
 
"Fräsis" ringde och bad mig skynda mig ner till kolonin.
 
 
Paviljongen hade flyttat sig en bra bit, taket var söndertrasat
 
 
och ramen var knäckt på flera ställen...
 
 
 
 

Så: nu har jag bokstavligen inte
 
(minsta lilla) tak över huvudet där nere....

Kommentarer
Postat av: Grunny

så synd på paviljongen! Vi är oroliga var gång det blåser för stt vårt ska ge sig iväg. Vi har knappt använt det men mer eller mindre ständigt oroat oss. Känner för stt packa ner det för denna s.k.sommar

Svar: Det var trist med paviljongen för den har verkligen varit till glädje och nytta.
moi

2015-07-26 @ 19:45:02
Postat av: Preciosa

Förb-e blåst! Jobbigt med den. Vädrets makter rår man inte på...Vet från aticon vad man måste surra fast där nere jämt och ändå hjälpte det inte. OK, så kan det gå.
Kram P ♥

Svar: Jag trodde faktiskt att paviljongen skulle stå pall även denna gång. Den har ju klarat vindar som varit värre än den här...Nu får jag hoppas på torrväder resten av sommaren :)
Kram
moi

2015-07-26 @ 19:51:24
URL: http://www.spanienblogg.se/preciosa
Postat av: Decdia

Men nääää! Hur mycket otur ska du ha egentligen?

Svar: Jag vågar inte ens tänka på vad som kan hända härnäst....
moi

2015-07-26 @ 21:28:06
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Decdia

Dumma dumma blåst!

Svar: Blåst tycker jag inte om! Och nu blir det knepigt att gilla regnet också :(
moi

2015-07-26 @ 21:28:15
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Ditte

Så trist! Att inte herr Blåst förstått att du skall skonas från liknande händelser. Kanske måste du tala med mer bestämt tonläge.
Hit har blåsten inte kommit, men i Norrköping idag höll paraplyet på eftermiddagen på att slita sig och vända sig ut och in. Men sedan försvann blåsten igen...
Nu blåser vi bort den tycker jag.
Kram!

Svar: Jag blev lite ledsen när jag såg eländet. Just nu ser det inte ut att blåsa, men regnet hänger i luften så det blir väl ingen kolonidag idag (heller).Kram
moi

2015-07-26 @ 23:14:51
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Melody and M.E

Fy farao, säger jag bara! Det här är en skitsommar vädermässigt och nu får nog även du hålla med om det! Även jag klarar mig utan den där höga värmen, men det här regn och blåsvädret det vill jag absolut inte ha! Så himla trist med din paviljong! Hoppas det går att laga!
Kram M.E

Svar: Blåsten tycker jag inte om så gårdagen var en skitsommardag!Tyvärr är hoppet ute att kunna laga ställningen. Den är både knäckt och förvriden.
Kram
moi

2015-07-27 @ 06:53:38
URL: http://melodyshihtzu.blogspot.se
Postat av: Ami

Men usch, var det ett sånt oväder som drog fram igår :(
Hoppas det går att fixa till din paviljong igen!
Kram

Svar: Nej, min paviljong är oreparerbar.... :(Få se hur jag ska få regn- och kanske solskydd framöver.
Kram
moi

2015-07-27 @ 09:25:22
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Men fy... Ska eländet aldrig ta slut där? Hoppas det går att fixa till - du brukar ju ha duktiga hjälpredor som kan bistå vid lagningen.

Kram

Svar: Jag tycker att oturen grinar mig i ansiktet. Kanske är det upprepade vinkar om att jag inte ska ha koloni överhuvudtaget. Och jag är så trög som inte förstår...
moi

2015-07-27 @ 09:46:08
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0