Två dagar kvar

I skrivande stund har inte torsdagens arbetsdag börjat
vilket innebär att det är två arbetsdagar kvar till semesterstart.
 
I eftermiddags fick jag frågan om vad jag har för
planer för ledigheten.
 
Jag blev lite överrumplad och insåg att jag faktiskt
inte har en enda plan.
 
För första gången på tre somrar kan jag ju göra
precis (nästan) vad jag vill, när jag vill.
 
På ont och gott har jag ingen jour, ingen som väntar på mig,
ingen som ringer mitt i natten. Ingen mamma kort sagt.
 
När jag inser att min sommar är "fri" och anledningen
börjar jag bläddra i "mamma mappen" och hittar
bilder på ett kort som min mor fick av en medpatient.
 
För exakt, på dagen, ett år sedan
 
 
Det är inte utan att jag undrar var Per är idag...
 
 
I

Kommentarer
Postat av: Geddfish

Du går i minnenas arkiv och det kan bli många tårar i ögonvrån...
Igår hade vi/jag bröllopsdag, blev också en liten tår.
Men vi vet att de har det bra där som de är, våra kära.
Varm kram ♥

Svar: Ibland kommer det över en, konstigt vore det väl annars....Men jag vet att det var "bäst" som skedde.
Stor kram tillbaka till dig!
moi

2015-07-09 @ 07:54:04
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: Ami

Så fint skrivet!
Men förstår att du blir lite ledsen när du ser tillbaks....Det går upp och ner!
Hoppas du ändå kan njuta av din semester som börjar nästa vecka!
Kram

Svar: Klart jag ska njuta!!! Det kändes bara lite konstigt att inte vara "uppbokad".Kram
moi

2015-07-09 @ 10:10:25
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Decdia

Hoppas Per och andra för vidare "mormor-berättelser"!

Semesterplaner... tja, du kan vara privatchaufför åt en styck dotter om du inte kommer på nåt fräsigare. ;)

Svar: Hon hade mycket som var värt att berätta vidare...
Du kan få låna mitt sommarkort, fast det är kanske inte giltigt i det här vädret...
moi

2015-07-09 @ 10:18:31
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Znogge

När man ingen mamma lägre har finns det desto mer att minnas...

Ser att du fått ett bra förslag från dottern din ;-)

Kram

Svar: Vilket tur vi ändå har som har mammor vi minns!
Diana lär minnas sin om hon inte kommer med bättre förslag :)
Kram
moi

2015-07-09 @ 10:53:22
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Vilket fint kort du hittade. Det märks att din mor gjorde vackra avtryck hos människor.

Nu är det knappt 1,5 dagar kvar! :-)

Du och dottern kanske kan idka övningskörning runt om i Skåne? Jamen det var väl en strålande idé! Nytta med nöje, liksom :-)

Svar: Hon var sån, min mor! Få som mött henne glömmer henne (av olika orsaker... )
Nu är det bara en dag kvar!!!

Jag har övningskört med henne en gång i tiden. Det gör jag helst inte om.
För om man är en usel "medförare" lär man inte vara bättre som "huvudförare"....
God kväll!
moi

2015-07-09 @ 12:28:50
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Mita

Så fint skrivet det var. Jag tror man behöver gå ner i minnenas arkiv emellanåt, gråta lite,och le åt fina minnen.
Hoppas du får en fin semester,och oplanerat kan vara lite spännande också, alltid dyker det upp nånting roligt att göra. Ja man kanske får hitta på det själv..**
Kramar♥♥

Svar: Oftast har jag haft oplanerade semestrar. Tar dagen som den kommer och gör bara sånt jag har lust med. Tja, lite annat blir väl också gjort.Än är såren lite öppna och det blir oftast tårar men snart kommer jag att le åt allt det fina och alla minnen.
Kram
moi

2015-07-09 @ 13:23:09
URL: http://baraettliv.se
Postat av: Ditte

Minnena och det som varit och det vi upplevt är en del av vår historia och den bär vi med oss. Det är fint att ha dessa minnen och jag förtår att du undrar över Per. Jag förstår att din mor gav många fina minnen.
Nu har du en dag kvar och kanske kan man räkna bort halva dagen...
SEdan är det semester som gäller. Och du har alla möjligheter att styra i förväg eller ta dagen som den kommer. Kanske blir det en god blandning.
Kram!

Svar: Jag skulle nog njuta mest av att ta dagen som den kommer.Kanske få ett infall och kanske inte...
Kram
moi

2015-07-09 @ 22:09:54
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Grunny

min mor slängde allt personligt. Vi skulle inte behöva städa sådant efter henne. Hon brände dagböckerna. Önskar att det fanns något kvar - något som detta. För mossan var nöjd med sitt i mitt tycke väldigt begränsade liv. Både pga av ekonomin som sjukpensionär och pga sv en kropp som ställde till det. Jag skulle vilja förstå mer vad som gav glädje. Jag vet - och är så väldigt glad - att besök hos mig i Helsingborg och ännu mer i Jonstorp var sådana höjdpunkter. I jonstorp där hon linkade iväg till busskuren med bänk och tittade på havet.
Vårda dessa minnessaker Moi!
Och ja, din mamma satte fins avtryck:)

Svar: Morsan har inte slängt ett dugg (tror jag). Hennes ekonomiska förutsättningar var nog liknande din mors och hennes handikapp borde innebära begränsningar men icke.Hon hade sin koloni, gjorde resor och var ofta tillsammans med oss. Allt in i det sista.
Hon berättade mycket om sitt liv, jag lyssnade inte alltid så noga, men Diana var idel öra. Hon har säkert en massa guldkorn samlade i lägenheten.
Det allra bästa är dock inget jag kommer att hitta där utan den sista presenten jag fick, postumt, av henne.
moi

2015-07-13 @ 07:39:22
Postat av: Grunny

undrar om Per har gott om Guldnougat för stora tvåbenta besökare ... Vem han nu är

Svar: Jag träffade Per en gång på lasarettet i Lund. Jag tror att han och morsan sitter och smaskar guldnougat tillsammans just nu.
moi

2015-07-13 @ 07:40:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0