Världens bästa tips!

Jag är inte den enda som har konstaterat att
det finns väldigt många mördarsniglar i år.
 
Är du en vän av dessa monster är det nog lämpligt
att sluta läsa här för bilderna som följer är inte så trevliga då.
 
Hursomhelst tyckte jag det dags att ta till en
gammal beprövad metod för att minska beståndet.
 
Och jag delar mer än gärna med mig:
 
Leta upp ett "badkar" i lämplig storlek,
Placerade det i jämnhöjd med marken
 
 
Plocka fram nåt gott öl och häll i
Ju äldre desto bättre - tror jag....
 
Det dröjde inte ens 10 minuter förrän de
objudna gästerna dök upp
 
och
dök i!
 
Tror ni att det här bara var en lyckoträff?
 
Så här såg det ut efter en halvtimme
när ryktet om den fria ölen hade spridit sig.
 
Helt perfekt!
 
Förutom att karen ska tömmas också....
 

Kommentarer
Postat av: Decdia

Öl? Mina fick champagne! (alkoholfri) Men den verkade gå an med... ;)

Svar: Såna ädla drycker unnar jag inte ens mig själv !
moi

2015-07-14 @ 08:23:40
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Geddfish

Usch, ja det är för äckligt, dessa mördarsniglar.
Tur de inte hittar till mina blomkrukor på balkongen.
Ha en fin dag, kram ♥

Svar: Med dem kan man aldrig vara helt säker, så håll koll på krukorna.Kollogrannen såg en mördarsnigel som tagit sig upp en meter på hans husvägg.
Detsamma! Kram
moi

2015-07-14 @ 08:29:01
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: Ruth i Virginia

Har det alltid funnits mördarsniglar?
Kommer inte håg nåt sånt, när jag bodde
i Sverige. Invandrare???

Svar: Första fynden gjordes 1975 (tror jag nästan säkert) i plantskola i en by väldigt nära Helsingborg. Egentligen heter den spansk skogssnigel så förmodligen är det en turist som trivs alldeles för bra här.De är så enormt äckliga, glupska och har en otrolig överlevnadsförmåga (och fortplantningsförmåga)
moi

2015-07-14 @ 09:16:58
Postat av: Ami

Jag är ju en stor djurvän, men dessa vill inte ens jag ha att göra med - jätteäckliga :(
Ha en fin dag utan sniglar!
Kram

Svar: Det är inte många djur jag kan tänka mig att göra såna här fällor till.Men de här är inte djur - de är monster!!!
Kram
moi

2015-07-14 @ 09:39:07
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Jösses vilket party du ställde till med! :-)

Tips: Ställ det där badkaret med öl inne hos grannen... ;-)

Gomorron!

Svar: Jag börjar misstänka att ditt tips är väldigt bra för ryktet har tydligen spridit sig i snigelkretsar.....God kväll!
moi

2015-07-14 @ 09:45:03
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Tack och lov så har vi inte en enda i vår trädgård! Det uppskattas.

Kram

Svar: Det ska du vara väldigt, väldigt glad för! De äter upp allt, speciellt nyplanterat, som kommer i deras väg....
Kram
moi

2015-07-14 @ 10:31:46
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Mita

Ja många knep har man hört talas om för att förinta dom äckeldjuren. Dom drunknar alltså fulla och "lyckliga" där i "badkaret"?.Men kan man verkligen vara säker på att dom inte kvicknar till så småningom?
Peppar,peppar och tack o lov så har jag inte sett några här än, men man ska ju inte vara för styv i korken, rätt som det är så kommer dom på bred front....
Kramiz♥

Svar: När jag kom i morse hade de ännu inte kvicknat till. Båda mina lådor var, mer än, proppfulla med döda sniglar. Så äckligt men skönt att vara av med dem.Du ska vara glad att du inte har några, var dock noga med att skölja rötterna på växter du köper. Det ryktas att plantskolor etc ofta sprider ägg vidare - omedvetet förstås.
Kram
moi

2015-07-14 @ 12:54:11
URL: http://baraettliv.se
Postat av: Susanne

OMG, vilka Pilsnergubbar.

Svar: Gubbar och gubbar ..... Men pilsner gillar de!
moi

2015-07-14 @ 13:32:04
URL: http://mittlivsomsusanne.blogspot.se/
Postat av: Veiken

Alkoholiserade sniglar alltså. Hoppas mina är det också. Det är värt ett försök! :) Kram

Svar: Verkligen värt ett försök!
Kram
moi

2015-07-14 @ 17:41:13
URL: http://veiken.se
Postat av: Ditte

Vilken toppenidé! Djur tycker jag om, men inte direkt alla. Och vad gäller mördarsniglarna har jag absolut inte förstått deras nyttigheter i näringskedjan.
Hoppas nu att de som du har i din närhet försvinner.
(Och inte är detta sätt grymmare än att klippa isär dem.Men jag vet också att ankor är bra på att ta livet av dessa objudna gäster.)
Kram!

Svar: Jag vill inte ha dem i min närhet men klarar inte att klippa isär dem. Därför är detta ett ypperligt sätt att försöka minska beståndet....Kram
moi

2015-07-15 @ 00:01:46
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Grunny

Jag hoppas stt de inte var i stånd att ta sig över kanten igen och fortsätta sitt verk!

Svar: Karen var till bredden fyllda och möjligen har eftersläntarna vänt på klacken.
moi

2015-07-15 @ 07:08:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0