WhatsApp är så bra.....

..... speciellt när meddelandet lyder:
 
"Vill du komma till oss och testa samshedpotatoes
(och nåt mer) till middag ikväll?"
 
 
Kan man annat än tacka när inbjudan kommer från kockarna
och dessutom inkluderar potatis?
 
 
"Nåt annat" visade sig vara fläskfilé och smörkokta grönsaker
 och så de utlovade, gudomligt goda, potatisarna!
 
 
Även värdinnan lät sig väl smaka!
 
 
Av både mat och dryck.
 
Fattas bara annat!
 
 
Men det var inte bara nöje och njutning,
lite kroppsarbete fick "vissa" också utstå
 
 
För att inte svärmor skulle gå tomhänt hem!
 
Gud, vad jag har det bra!
 

Kommentarer
Postat av: Geddfish

All kommunikation är bra om det leder till något gott och mumsigt.
Jag fick också "hemmalagat" in natura igår. Uppskattades.
Ha en fin tisdag, kram ♥

Svar: Du har så rätt! Men jag gillar verkligen WhattsApp, att man kan kommunicera via bilder, text, röst, samtal och film. Utan att det kostar ett öre var i världen du än är.Kram
moi

2015-07-21 @ 08:28:59
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: Veiken

Dom där potatisarna ska jag testa!!! Jag har egenhändigt snott receptet från dotera di......Tänk så härligt livet ändå kan vara! Kram

Svar: Det receptet rekommenderar jag!
Kram
moi

2015-07-21 @ 09:11:07
URL: http://veiken.se
Postat av: Ama de casa

Åh! Ytterligare något nytt! "Samshedpotatoes"... Just när jag lärt mig att det finns nåt som heter "Smashed potatoes"... ;-)

Vad bra ni har det tillsammans - godingar! :-)

Gomorron!

Svar: Ett citat är ett citat... Vi har det så bra ihop!
God eftermiddag!
moi

2015-07-21 @ 09:18:08
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

sv: Örjan hade gömt sig bakom vårt bord på terrassen. Han var inte fullt så manglad som han ser ut... :-)

Svar: Men håll med om att han såg något trängd ut :)
moi

2015-07-21 @ 10:06:11
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Decdia

Retliga Ama... ;)
Tack för att du ville komma igår!

Svar: Vem, vilken Amma?
VILLE!??!?!?! Hade jag inte gjort det hade jag verkligen gått miste om nåt gott och trevligt!
moi

2015-07-21 @ 11:14:51
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Znogge

Ett sådant meddelande måste man självklart hörsamma! Maten såg väldigt god ut...

Kram

Svar: Klart man "ställer upp" när barnen kallar :)
Maten var väldigt, väldigt god.
moi

2015-07-21 @ 11:22:35
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Melody and M.E

Jag fick inget sådant meddelande igår, men skickade dock ett själv och bjöd kusinen på potatis och stek!
Kanske jag kan hoppas på att få ett meddelande tillbaka idag!
Kram M.E

Svar: Jag får bli bättre på att skicka såna själv också......Ha en härlig tisdag kväll!

Kram
moi

2015-07-21 @ 14:52:19
URL: http://melodyshihtzu.blogspot.se
Postat av: Småländskan

Jahaaaappp!Då sitter jag här alldeles ensam och den enda i världen som inte vet vad WhatsApp är! Jahaaaapp, inte första gången det inträffar när det gäller såna hära konstiga tekniska vidunerligheter.
Tror jag ringer barnbarnet på den där vanliga telefonen... eller egentligen är det mobilen. Men den förstår jag mig på... nästan. Men inte mera.
I alla fall såg det gott ut det där ni åt.

Svar: WhattsApp är en så kallad app/funktion som man kan skaffa gratis till sin mobil.Sen kan man kommunicera med andra som också har WhattsApp.
Det är inte mycket jag begriper, eller ens vet om jag vill veta, om allt det nya tekniska.
Det var supergott det vi åt!
moi

2015-07-21 @ 19:27:18
Postat av: Småländskan

Och NU... ja NU väntar jag mig en invasion av "detfattarduväldudetfunkar" och "nuskajaggedigenlektion" och "snälladudetärjusåenkelt" och "såhärgörmanbara".
Så jag sitter här och väntar en stund på alla instruktioner.
MEN bara så ni vet, ni måste förklara på ett sätt som passar 4-åringar.
Tack!

Svar: Jag tror inte det blir nån invasion för det finns så många funktioner och nyheter att ingen kan hålla koll eller kunna allt.
moi

2015-07-21 @ 19:32:28
Postat av: Småländskan

Ja moi det fattar jag väl, att det är nån app man kan kommunicera med. Men varför är den bättre än det vanliga "messen"? Där snackar man ju också med varandra, men på skärmen alltså...

Svar: Förmodligen vet alla 4 åringar vad en App är så jag ber om ursäkt om jag var för övertydligJag gillar WhattsApp eftersom du kan ringa upp, du kan spela in en film, tala in ett meddelande och den är ganska lätt att hantera.
Jag använder hellre den här Appen så jag har inte så stor erfarenhet av andra möjligheter.
moi

2015-07-21 @ 19:43:04
Postat av: Småländskan

Nä, nu struntar jag i detta med appar och allt. Jag ska ringa barnbarnet och vi ska komma överens om att han, hans kompis och jag ska ha en heldag i Böda Sand på Öland. Det tar på krafterna, så nu måste jag vila mig.

Svar: Ha en bra dag och en skön vila!
moi

2015-07-21 @ 19:47:09
Postat av: Decdia

Småländskan: Whatsapp är gratis dessutom oavsett vart i världen man är, som mamma nämnt, bara man har tillgång till wifi.
Sen är det ju inte alla som har abonnemang där man ringer och skickar sms och mms gratis, men via appen blir det gratis.

Svar: Bra summering!
moi

2015-07-21 @ 21:57:25
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Ditte

WhatsApp gillar jag också. Men även Skype har samma funktion. Toppen! Och att få en inbjudan till denna goda middag måtte ha varit toppen. Och potatisen!
Väl värt lite jobb för att få hem några.
Nästa vecka ska vi skörda våra ca 15 potatisar i en lådan på balkongen. Återkommer men rapport.
Och visst ska man som mamma ha det bra.
Kram!

Svar: Skype har jag minimal erfarenhet av men det är säker bra det också.Det finns nog inget godare än egenodlade, nyskördade potatisar.
Visst ska alla ha det bra men lite, lite måste man förtjäna det också :)
Kram
moi

2015-07-21 @ 23:25:22
URL: http://akker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0