Gräsligt

Som tidigare sagts flydde jag inledningsvis
bo-staden och åkte till hem-staden.
 
Nämen, så kan det väl inte heta?
Jag bor ju i hemstaden....
 
Yster och jag for alltså till Eslöv för diverse ärenden.
 
 
Bland annat ett besök i
 
 
minneslunden.
 
 
Sen for vi direkt tillbaka till min bo-stad där jag inte
bara har mitt hem utan även min koloni.
 
Vädret var verkligen på vår sida när vi började
kratta i marken som "Fräsis" hade fräst upp.
 
Vi krattade åt höger, åt vänster, ät öster och väster.
 
"Fräsis" kommer på inspektion, går och hämtar en
kratta som tydligen gör ett bättre jobb
(även om hanteraren är densamma)
 
Efter godkänd krattning var det dags för oss att
med en lång planka krypa runt och jämna marken.
 
Första försöket blev inte godkänt men efter lite
justeringar kunde "Fräsis" ta sig an finliret:
 
 
dvs strö ut gräsfröna.
 
Efter detta fick vi vänta in vattningstiden (vi får bara
bevattna vid vissa klockslag).
 
När vi, utpumpade, satt där och väntade började
vi känna av jobbet.
 
Känna av vi jobbat rakt i solen hela dagenoch att vi visserligen
hade druckit flitigt  men ätit desto mindre.
 
Kanske var det solsting som gjorde att gårdagens
outfit inte var helt lyckad.
enligt Yster alltså!
 
Imorgon är en annan dag och då får jag
annat sällskap nere i oasen!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Geddfish

Godmorgon på Sveriges Nationaldag! Idag är ingen blå himmel, som det borde vara, då flaggan ska vaja för vinden.
Men igår var underbart, ser det på dina bilder också!
Kram ♥

Svar: Det blev ju en riktigt bra dag av den här också!Kram
moi

2015-06-06 @ 07:24:51
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: Ama de casa

Vad duktiga ni var! Och den där outfiten tycker jag mig känna igen. Fast då när jag såg den så var det fotoförbud? ;-)

Gomorron!

Svar: Glöm inte var du såg den först, två gånger! För snart kommer den att kopieras - det måste den ju bara :)Du är lydigare än min syster vad gäller fotoförbud...
God kväll!
moi

2015-06-06 @ 09:32:49
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Oj, vad ni har kämpat på bra :) Det kommer bli en jättefin gräsmatta!
kram

Svar: Det blev en sån skillnad vad gäller utseendet i kolonin!Kram
moi

2015-06-06 @ 10:08:20
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Znogge

Bra jobbat! Men outfiten ;-)

Kram

Svar: Min stil är ganska unik :)
Kram
moi

2015-06-06 @ 11:18:57
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ruth i Virginia

Hoppas du satte upp flaggan på kolonien.
"Flamma stolt mot dunkla skyar ...."
Det ÄR jobbigt att vara bonde. :)

Svar: Jag skäms att säga det men jag har glömt flaggan i garaget i två månader nu.....Men föreningens svenska flagga flammade stolt i skyn!
moi

2015-06-06 @ 13:35:17
Postat av: Veiken

Vilken trendsättare du är! Du har börjat med den nya looken! :)
Jag har aldrig hört talas om bevattningstider förr. Då sätter väl alla igång och det blir allt annat än full spruta!? Kramar

Svar: Kom ihåg var du såg looken först när kändisarna börjar anamma den :)
Vi får vattna 1½ timme på morgonen (har glömt klockslagen) och 18-19.30 på kvällen. Helst ska vi inte använda spridare men det struntar jag i.
Klart att trycket minskar när alla skruvar igång vattnet på en gång. Jag har sån tur att tomten ligger på halva sträckan så jag har hyfsat tryck.
Kram
moi

2015-06-06 @ 14:45:41
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Decdia

Jag håller med moster där... Inte stans snyggaste kombo precis. Men i en kollo får man se ut typ hur som helst. :)
Du sprang väl inte runt i ecco där va? De rika de kan... ;)

Svar: Fotot tog hon efter fotbadet och innan jag hade bytt från arbetsbyxor till vanliga jeans. Det gäller ju att byta "vid rätt tillfälle" dvs när sikten är fri...Ecco har jag bara under färden till och från.
moi

2015-06-06 @ 16:56:13
URL: http://decdia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0