Grönt är skönt

Trots regnvädret igår var jag tvungen att
komma utomhus så jag gav mig iväg på
en promenad ner till kolonin.
 
Så fort jag kom in på området slog den lilla
blåmesen följe med mig.
 
Nån lust att bli fotograferad hade hon inte utan
höll sig på behörigt avstånd hela tiden.
 
Jag blir så glad när jag ser hur bra nya
gräsmattan redan ser ut
 
Förmodligen kan jag tacka regnet för detta.
 
Tyvärr ser det inte lika hoppfullt ut i päronträdet
 
De små karten är förvandlade till små svarta knutor
 
 
och päronrosten tycks vara tillbaka
 
Än är det ganska begränsat och jag har plockat
bort alla löv med gula fläckar.
 
Naturligtvis passade jag även på att plocka med mig
en bukett att njuta av här hemma!

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilken vacker bukett. Pioner är så vackra.

Kram

Svar: En fröjd att titta på!Kramar till dig!
moi

2015-06-28 @ 10:52:10
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ditte

Skönt att du har din fina oas och på nära håll också. Gräsmattan ser verkligen fin ut, men jag förstår att du är bekymrad över päronträdet. Kanske för mycket regn för att det skall trivas. Men nu skall sommaren ju komma....
Din bukett var jättefin och mysigt att kunna odla och plocka sina egna blommor.
Stor kram från mig.

Svar: Det är fjärde sommaren jag har trädet, andra gången det drabbas av päronrost. Året däremellan stod det nästan helt kalt. Hade hoppats på frukt i år - om så bara ett enda litet päron.Har man blommor i rabatterna tycker jag man ska ta hem en bukett då och då.
Dubbel glädje.
Kram
moi

2015-06-28 @ 11:17:59
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Geddfish

På något vis lever din kolonilott, så härligt!
Sommarkramar, Gerd ♥

Svar: Det grönskar och växer. Så väl det jag vill ha där som det som är mindre välkommet.Kram
moi

2015-06-28 @ 17:15:37
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: Ama de casa

Vilken underbar bukett! Hoppas att päronträdet skärper till sig nu, och lär sig av gräsmattan :-)

Svar: Och tänk att blommorna fortfarande står lika vackert!Päronträdet står strategiskt och har full översikt över gräsmattan.
Det borde sätta igång och tävla om grönskan!
moi

2015-06-28 @ 18:22:01
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Veiken

Det går framåt och snart har du en toppenfin koloni. Päronträdet kvicknar nog till ska du se. Kramar

Svar: Jag längtar till semestern då jag får mer tid att ta itu med det vildvuxna.Päronträdet har visat sig vara en riktig kämpe.
Kram
moi

2015-06-28 @ 19:03:12
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Susanne P

Älskade vän! Jag klara mej med nöd och näppe utan er och era kommentarer. Men som sagt, tiden räcker inte till alla gånger.
Hur går det med stugan? Något nytt på G?

Här kommer en stor hop med sommarkramar till dej;
KRAM!

Svar: Stuga blir det ingen den här sommaren.Tänk nu inte bara på dig själv - det är minsann knappt jag klara mig utan din närvaro här!
Men kramarna tar jag till mig och skickar en flock tillbaka till dig
KRAM♥
moi

2015-06-28 @ 19:04:15
URL: http://Www.susannep.blogspot.se
Postat av: Anonym

Du ska se att det en vacker dag kommer päron på trädet! /Dottern som fortfarande är uppe!

Svar: Höll på att säga "gå och lägg dig" men det är kanske lite försent eller rättare sagt för tidigt....
moi

2015-06-28 @ 22:58:13
Postat av: Ami

Nä, vad trist med päronrosten :(
Vi hade tyvärr så de sista åren vi bodde i huset...Finns det inget man kan göra åt det?
Men gräsmatten ser jättefin och grön ut!
Kram

Svar: Det finns nästan inga päronträd på området. Alla har fått fällas på pga rosten.Det sägs att "kinesisk en" som finns närmare än 500 m kan vara syndabocken.
Nu har de flesta sådana försvunnit från området så då gäller det att hålla tummarna.
Kram
moi

2015-06-29 @ 11:51:06
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Ruth i Virginia

Åh, va tråkigt att vår baby inte mår bra!
Hoppas det bara är tillfälligt. Blommorna
såg ju så lovande ut. Sänder stärkande
tanker till er båda. :)

Svar: Så länge det finns blad och stam är jag nöjd och hoppfull.Trist bara på frukterna!
moi

2015-06-29 @ 19:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0