Oturen fortsätter ...

.... att grina mig i ansiktet.
 
Det handlar förvisso bara om sk i-landsproblem,
men jag tycker att jag har haft nog av dem.
 
Efter en jämförelsevis god natts sömn
sätter jag igång med morgonrutinerna.
 
På helgerna är dessa ganska utdragna och jag
är synnerligen trögstartad.
 
Dricker två koppar energidryck
bläddrar i bladet och pillar lite på fånen.
 
Går till kyl/frysen för att förbereda frukost och blir alldeles blöt om fötterna.
 
Det tar en stund att få ihop ekvationen.
Och när poletten väl har trillat ner blir det fart på tanten.
 
Min glass!!!!
 
Jag struntar i kött, fisk och faktiskt i alla mina lunchburkar.
 
Men min glass...
med skammens rodnad konstaterar jag att det var
just glassen som var orsak till katastrofen.
 
"Nån" har inte stängt dörren till frysen när "nån"
tog sig en rejäl portion kvällen innan.
 
 
 
DOCK
 
inget ont som inte har nått gott med sig.
 
Nu måste jag ta tag i det där med att byta ut de
solkiga mattorna. För de nuvarande kan absolut inte ligga kvar.
 
 
 
Eftersom regnet öser ner utomhus så är det ju en
perfekt syssla så här en ledig lördag!
 
Regnet har strilat ner hela dagen och jag besökte
fyra butiker utan att hitta nån matta.
 
Även om jag struntar i färg och mönster så
fanns inga i de storlekar jag behöver.
 
Så den punkten står kvar på "att göra lista".
 
Istället fick jag hem magnesium
och minsann tror jag att det inte bara är sömnen
som kommer att påverkas.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Heja Moi! Även om det inte var roligt alls med all förstörd mat - och glass - även om den sistnämnda kanske inte vsr så mycket kvar av. ... Men städat och fixat magnesium - good!

Svar: Selektivt städat i alla fall :)
moi

2015-06-27 @ 17:52:24
Postat av: Veiken

Du milde! "Nån" ha gjort samma sak här. Tur i oturen var att inget mer än glassen hann bli att bli rinnig och icke användbar!
Man blir så ledsen och förbannad på "nån!" Kramar

Svar: Nja, lite annat var det... Jag har ätit lax på längden och tvären hela helgen.Resten fick slängas. Men nu är frysen ren, kall och tom. Redo att fyllas med
nya läckerheter!
Fast jag blir så irriterad på min egen glömska, klumpighet och mitt slarv ;(
Kram
moi

2015-06-27 @ 19:07:52
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Ama de casa

Tur i oturen var väl ändå att det var vanlig, normal klumpighet som var boven i dramat. En trasig frys är jobbigare. Och dyrare.
:-)

Svar: Det har du så rätt i - och glassen var ju billig dessutom.Förra gången är jag säker på att det var Sigge förra gången, nu har jag
ju ingen att skylla på.... :)
moi

2015-06-27 @ 19:28:01
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Decdia

Stackars glass...
Vi skulle också behöva frosta av frysen, men det brukar ske "naturligt" lite då och då för här händer det också att dörren inte blir stängd.

Svar: Min är självavfrostande så inte ens det hade jag glädje av. Undrar förresten var allt det våta kom ifrån?
moi

2015-06-29 @ 11:13:43
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Ami

Nej!! Inte den goda glassen.....
Hoppas nu du hittar en fin matta och lite mer glass, såklart!
Kram

Svar: Mattan verkar inte så lätt att få tag i. Men det är ingen panik för det är först när detblir lite kallare som klinkergolvet blir ett problem.
Glass......, har inte köpt nån ny. ÄN!!
Kram
moi

2015-06-29 @ 11:52:41
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0