Punkt fyra...

...  på min "to-do-list" 
 
 
dvs hälsokontrollen är

härmed inledd.
 
Att ta sänka på mig är ingen lätt procedur.
 
Efter att ha provat och stuckit både här och där
fick sköterskan till slut ge upp och kunde
 
 
med hjälp av en "baby-spets" tömma mig på några rör blod.
 
 
Av hänsyn till er (och för att det knappt syns) visar
jag inte mina blå armveck.
 
 
Än vet jag inte vad proverna visar men jag
vet att blodtrycket återigen har rusat i höjden.
 
190/90 är visst inte så bra....
 
Men jag har en vecka på mig att få ner det
för då ska jag träffa läkaren
och redan nu tror jag mig veta vad hon har att säga...
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Aj då, lite högt var det nog ja... Jag är extremt svårstucken också så någon rolig syn brukar man inte vara. Hoppas det går bra hos läkaren.

Kram

Svar: Jag kan ju själv göra lite för att få ner trycket, men trodde det var lägre eftersom jag medicinerar.Det kommer inte att gå bra hos doktorn, oavsett vad proverna säger/inte säger.
Hon brukar ha synpunkter som är jobbiga att höra...
Kram
moi

2015-05-19 @ 06:13:48
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Geddfish

Bra att du sköter om dig. Ditt bt var lite högt. Mitt var uppe i 200 första donationsutredning nr 1, skärrad som jag var. Annars ligger jag precis under strecket godkänt. Viktigt att bt ligger bra till.
Ha det bra, kramar från regntunga skyar ♥

Svar: Tycker det mitt är lite högt med tanke på att jag medicinerar.Men jag tror att det sjunkit nu när livet lunkar på lite lugnare.
Regniga kramar härifrån
moi

2015-05-19 @ 08:16:51
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: Decdia

Ops, det var inget bra tryck! Var det före eller efter blodtömningen? ;)

Svar: Hm, tror det var efter! Där har vi förklaringen!
moi

2015-05-19 @ 08:28:39
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Håller tummarna för att du både får ner trycket och får en ok-stämpel av doktorn. Och att hon bara säger snälla och braiga saker.

Kram och gomorron!

Svar: Den doktorn kommer aldrig att ge mig ok, hon hittar alltid nåt som är fel....Men jag tror trycker sjunker av sig själv, i alla fall lite
Kram och god kväll!
moi

2015-05-19 @ 09:34:32
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Lite högt var det allt! Men så jobbigt att du är så svårstucken :(
Hoppas nu du får ner trycket under veckan.
Kram och krya på dig ♥

Svar: Jag är frisk som en nötkärna, i alla fall tills jag har varit hos doktorn...Tänk att jag både svår- och snarstucken - få förunnat :)
Kram
moi

2015-05-19 @ 09:52:44
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Kenneth

ja det är inget bra tryck

Svar: Det ordnar sig...
moi

2015-05-19 @ 14:37:15
URL: http://www.rothvoss.se
Postat av: Ditte

LÅter som väl högt, men du har haft en del att styra med och ta hand om den senaste tiden. Så kansk eblir det lite lägre innan det är dags för doktorns utlåtande.
Skönt att du ändå blev tappad på blod till sist. Känne rigen mig, oftast är det handen som får dela ut det som skall till i rören. Armarna är sönderstuckna. Men är det en skicklig "stickare" så kan det gå i armen....
Kanske lite vila nu skulle göra dig gott och det finns ju aktiv vila också; t.ex. att pyssla med blommor.
Kram!

Svar: Jag tror också att trycker sjunker "av sig själv", i alla fall lite. Nu när livet är lite lugnar och mindre dramatiskt.Det är ytterst sällan de lyckas få blod ur mina armveck. Jag har fått lämna blod via kärl i foten också.
Aktiv vila tror jag på och hoppas att regnet slutar så att jag kan rota i kolonin!
Kram
moi

2015-05-19 @ 15:54:43
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Småländskan

Hoppas trycket har sänkts till du ska till doktorn. Men, som du själv säger, det har varit mycket omkring du nu.
Själv har jag varit feg, slarvig och hittat på en massa anledningar till att inte komma och kolla andning, kol, lungor. Men igår ringde sköterskan igen och då hade jag ingen ursäkt. Så nästa tisdag är det dags. Och jaaaaa, jag vet exakt vad hon kommer att säga. Och jag vet exakt vad det beror på - det hon kommer att säga alltså.

Svar: Jag gillar inte heller vad jag kommer att få höra om lungor, andning, vikt och tja i stort sett allt.Eftersom jag medicinerar vill jag gå på regelbundna kontroller, vill och vill förresten...
Kram
moi

2015-05-19 @ 20:53:01
Postat av: Veiken

Det är väl inte konstigt att ditt tryck är högt med allt du har haft omkring dig! Jag tror att det kommer att lösa sig. Kramar

Svar: Jag tror också att med lite mer lugn och lite sundare vanor kommer det att lösa sig. Hoppas doktorn håller med :)Kram
moi

2015-05-19 @ 21:55:52
URL: http://www.veiken.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0