Shit ....

Innan jag försöker mig på att formulera det här inlägget
vill jag be alla drabbade om förlåtelse (och förståelse)
 
Ursäkter till Yster och Broster som fick stå ute och bli
rejält nerkylda.
 
Ursäkt till Batmor som akut fick ge sig ut på vägarna.
 
Ursäkt till dottern vars nyduschade och därefter ostylebara hår
förmodligen gav men för livet.
 
Ett sätt att lindra hennes plåga är att jag berättar i ett inlägg
och kör henne till jobb på söndagkväll.
 
 
Vad hände???
 
Hm, hur ska jag få ihop det här,,,
 
Igår skulle Yster, Broster och jag träffas för att göra
upp de sista räkenskaperna efter morsan.
Jag hade lovat att fixa lite ätbart till oss.
 
Kommer körande till parkeringen, parkerar på min plats
men inser att Broster kanske behöver den till sin bil.
 
Kör in i garaget och går hemåt tillsammans med
Yster som åkt med mig
 
Utanför min port står Broster redan och väntar.
 
Ungefär då upptäcker jag att mina nycklar är borta....
 
 
Hm, jag låste ju upp garaget så jag har inte tappat bort dem.
 
Åh, nej inte igen.
 
Nycklarna ligger inne i det låsta garaget!!
De enda som har extranyckel är dottern och Batman
Batman är på jobbet och dottern har varken körkort eller bil.
 
Men jag ringer och min lilla, rara, söta, gulliga tös har en lösning.
 
"Jag ringer Batmor och ber henne hämta mig så
kommer
vi och låser upp"
 
Efter en dryg halvtimma dyker de räddande änglarna upp!
 
Men icke att jag fick min nyckel!
Den vägrade Diana släppa ifrån sig men låste villigt upp.
 
Tre frusna syskon kunde komma in i stugvärmen men
nån mat ville de inte ha.
 
Nu skulle det administreras.....
 
Efter detta var jag tvungen att kolla så att nycklarna
verkligen fanns i bilen i det låsta garaget.
 
 
Jodå!
Här är en som vet var hon har sina grejer!
 
 
Tack igen för hjälpen, jag hoppas verkligen
att det aldrig blir tredje gången gillt!

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det gjorde du bra! Genom ditt agerande såg du till att vissa personer inte slöade till i onödan en onsdagskväll! Dessutom, i nöden prövas vännerna så nu vet du var du har dem. Fast det visste du nog redan före ;-)

Kram och god morgon!

Svar: Du har ju helt rätt!!! JAG gjorde DEM en tjänst :)Jag tänkte inte på dotterns svärföräldrar, visste bara att Diana varken har bil eller kört. Med lite tur kanske Batman var hemma, men inte så.
Jag vet att vi alla ställer upp för varandra - även om jag inte alltid vet hur!
Kram och god kväll!
moi

2015-11-19 @ 07:36:50
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Geddfish

Oj, så det kan bli!
I nöden prövas vännen...
Jag riktigt kände hopplösheten, jag har också låst inne nycklar, hua, inte alls kul, men vilken lycka när det fixar sig!
Önskar dig en lugn torsdag, kram ♥

Svar: Förra gången jag gjorde exakt samma sak fick jag betala dyrt för en låssmed. Men då var dotter och svärson ute på resa.I kväll körde jag inte in bilen i garaget :)
Kram
moi

2015-11-19 @ 09:13:27
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: Ama de casa

Hoppsan... Skönt att du har snälla människor runt ikring dig :-)

(Jag vet hur det känns efter att jag en gång först låste ut Anders på verandan i huset i Sollentuna och därefter såg till att jag blev utlåst från själva huset...)
(Eller den gången då jag och Anki skulle rulla oss i snön efter en bastu. Återigen smällde jag igen dörren så den gick i lås och där stod vi nakna mitt i vintern... Haha!)

Gomorron!

Svar: Eller den gången "nån" glömde en plånbok i Spanien..... :(

God kväll!
moi

2015-11-19 @ 09:32:01
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Decdia

En gång är ingen gång, två gånger är en ovana... ;)
Klart som fasiken att jag inte släpper min nyckel!

Svar: Tredje gången gillt!
Jag blev lite snopen när du inte släppte taget :)
moi

2015-11-19 @ 10:25:18
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Decdia

Utpressningen gällde inlägg eller körning, nu har du fixat dig ledig på söndag. ;) Puss!

Svar: Det ena behöver inte utesluta det andra....Känner mig fortfarande ganska dum
moi

2015-11-19 @ 10:25:44
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Decdia

Ama verkar ha väldigt intressanta storys på lager...

Svar: Ser fram emot fler inlägg med tabbar så att jag slipper känna mig som planetens dummaste/klumpigaste/mest disträa människa :)
moi

2015-11-19 @ 10:26:06
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Ami

Men vilket elände :( Men som tur är har du snälla människor i din omgivning!
Och att låsa in nycklarna är väldigt lätt hänt!
Kram

Svar: Jag hatar nycklar!!!
Kram
moi

2015-11-19 @ 10:26:42
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

sv: Jodå. Det finns (fanns?) ett vad om att Patrik skulle flyga när jag slutade röka. Han har lite dåligt samvete för det.
Hmmm... Jag kanske skulle börja om att röka? För Patriks skull, alltså... ;-)

Svar: Inte ens för Patriks skull!!!!!
moi

2015-11-19 @ 10:38:02
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Melody and M.E

Oj, oj… vilken tur i oturen att du kunde få hjälp! Nycklar är ett gissel.
Nu har vi kodlås på ytterdörren till trädgården och det underlättar verkligen. Jag ser fram emot den dagen då man kan låsa upp med sitt fingeravtryck! Bortlagda och borttappade nycklar kan orsaka både hjärtinfarkt och hjärnblödning, i alla fall får jag sådan symtom när jag förlagt mina eller någon annans nycklar!
Kram M.E

Svar: När jag berättade på jobb föreslog de kodlås. Men det går tydligen inte att lösa när det ska göras service i lägenheten och värden behöver tillträde.Bäst vore nog att skippa garaget??
Kram
moi

2015-11-19 @ 13:33:03
URL: http://melodyshihtzu.blogspot.se
Postat av: Decdia

Men alltså, så mycket ska du inte skämmas!
Okej, skämmas så att du är på din vakt och inte gör om det... men inte skämmas-skämmas liksom. :)

Svar: Lätt för dig att säga...
moi

2015-11-19 @ 21:22:56
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Mita

Oj,oj så det kan bli,men du är inte ensam om att göra en sån tabbe. Jag blev utlåst en gång för många år sen på grund av korsdrag. Det var när vi bodde i hyreshus och jag skulle gå ut med sop påsen och slänga i sopnedkastet. Det var bara några steg ner i trappan till det så jag kilade ut endast iklädd behå och trosor. Det skulle jag inte ha gjort för samtidigt öppnade nån porten längst ner så det blev korsdrag och min ytterdörr smällde igen. Jaha, så kan det gå. Det var bara att ta tjuren vid hornen och ringa på tills nån granne öppnade. Men fy fasen så skämmigt att stå där nästan näck och be att få låna telefonen. Nåja, jag fick svepa en filt om mig och en kopp kaffe fick jag medan jag väntade på att mamma skulle komma med extranyckeln.
Man lär sig av misstagen.
Men du, visst är det bra att beställa via nätet. Jag var och hämtade tre julklappar idag som jag beställde i förrgår. Toppen....
Kramar♥

Svar: Ha, ha ha det där hade varit en ännu värre skämskudde för min del. Stackare.Men det hade nog aldrig hänt för jag går aldrig någonsin klädd i bara trosor och bh.
(för min egen och ev andras skull :) )
Däremot kan jag se ut lite hur som helst när jag går till tvättstugan - en trappa ner :)
Kram
moi

2015-11-19 @ 22:03:07
URL: http://baraettliv.se
Postat av: Ruth i Virginia

Häng nyckeln om halsen OMEDELBART!

2015-11-19 @ 22:04:38
Postat av: Ditte

Oj, så det kan bli! Och tur att det fanns en utväg och att hjälpsamma "trupper" kom till undsättning.
Men jag kan lova att det finns många av oss som gjort liknande saker med nycklar och annat.
Slutet gott, allting gott.
Kram!

Svar: Jag tror det är många som gjort samma sak. Men jag snurrar runt efter nycklar varenda dag. Nycklar är en fasa för mig.
Kram
moi

2015-11-19 @ 23:20:18
URL: http://akker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0